Autor Wątek: [Santa Fe SM] Dziwne stuki  (Przeczytany 33360 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline vanhelsing

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 409
[Santa Fe SM] Dziwne stuki
« Odpowiedź #30 dnia: 23 Październik 2013, 21:29:12 »
To "sprzęgiełko" to chyba eufemizm mechanika.Pompa ma "klin" który wchodzi we wpust na wałku rozrządu.Na styku tych częsci pojawiają się niekiedy luzy.

szteo

  • Gość
[Santa Fe SM] Dziwne stuki
« Odpowiedź #31 dnia: 24 Październik 2013, 11:30:10 »
u mnie obruciło panewke na wale tak ja wyślizgało prawie do zera ponadto wsadzone są dwa inne tłoki z korbowodami.
z tego co sie orietuje naprawa się nie opłaca i musze kupić silnik.
co wy byście zrobili?

felkner

  • Gość
[Santa Fe SM] Dziwne stuki
« Odpowiedź #32 dnia: 24 Październik 2013, 11:49:27 »

pacioli

  • Gość
[Santa Fe SM] Dziwne stuki
« Odpowiedź #33 dnia: 28 Listopad 2013, 19:09:32 »
Witam. Odgrzewam temat. Wczoraj odebrałem Santkę z warsztatu. Stuków brak. mechanicy twierdzą, że źródłem dźwięku było połączenie wałka rozrządu z pompą CR. Mam nadzieję, że efekt naprawy będzie trwały. Dziękuję jeszcze raz za pomoc wszystkim zaangażowanym w temat forumowiczom.

szteo

  • Gość
[Santa Fe SM] Dziwne stuki
« Odpowiedź #34 dnia: 28 Listopad 2013, 21:45:17 »
Właśnie jestem po wymianie silnika silnik cyka elegancko pali na dotyk dorwałem silnik z hyundai trajet 2005 rok dwa lata młodszy z auta powypadkowego

TREART

  • Gość
SANTA FE .. 2.0 crdi 113 km
« Odpowiedź #35 dnia: 22 Kwiecień 2015, 00:19:10 »
No witam PANOWIE I PANIE ..
A teraz powaznie .
Zakupilem HULTAJA .. 2.0 crdi ...
Przy kupnie slychac bylo stuki w silniku na wolnych obrotach - ktore sie nasilały po dodaniu gazu ..NA ZIMNYM GLOSNIEJ .. NA GORACM CISZEJ  
Auta stało dwa lata w komisie ..
Po zakupie wymienilem rozrzad . oleje . filtry . przenisienie napedu na pompe wysokiego cisnienia . Wtryski sprawdzone i podobno przeregulowane . Panewki korbowodowe wymienione . Smok olejowy wyczyszczony i uszczelniony . Luzu na sworzniu tłoka nie czuć . Hydrałliki sprawdzone ( brak luzu ) . Wałek wydaje sie byc OK ... Krzywki w normie ( brak widocznych wytarć )
I TU ZAPTANIE >>>  Czy ktos sie spotkal ze pompa WYSOKIEGO CISNIENIA sama w sobie  TUKA ..
A moze jakies inne pomysly ??

Waldemar

  • Gość
[Santa Fe SM] Dziwne stuki
« Odpowiedź #36 dnia: 22 Kwiecień 2015, 20:13:36 »
Mam to samo i nie mogę dojść od 6 lat i jeżdżę tak ,trochu mniej klepie  jak zacząłem dodawać oleju do ropy,i cholera wie co tam siedzi

pietrek102

  • Gość
[Santa Fe SM] Dziwne stuki
« Odpowiedź #37 dnia: 05 Marzec 2017, 08:31:59 »
witam serdecznie. podpinam się do tematu gdyż podobny problem spotkał i mnie. A zaczęło się od mrozów -20 i trochę więcej samochód nie chciał odpalić i momentami jakby go nawet dusiło jakby cylindry były czymś zalane i nie dało się obrócić wałem, po zmianie świec udało mi się samochód odpalić lecz chodził jakby na 3 cylindry. kolejnego dnia podobnie ale już samochodem chciałem jechać i zaczęło stukać, ewidentnie spod pokrywy zaworów. najbardziej słyszalne jak samochód schodzi z obrotów wtedy najbardziej klepie, a stukot zaczyna się już od 1500 obr/min. samochód obecnie jest w warsztacie. wymieniona uszczelka pod głowicą. głowica rzekomo sprawdzona przez fachowców od tego, i wymienione hydrauliczne popychacze, trochę to kosztowało a stuka dalej, na 1 cylindrze zawory wydechowe. silnik nie pobiera oleju, mozliwe zeby byly przykrzywione? czy moze korbowód 1ego cylindra obróciło lekko na panewce? i stąd stukanie prawdopodobnie o zawór, i wcześniejszy problem z dławieniem silnika przy odpalaniu?

[ Dodano: 2017-03-05, 08:34 ]
dodam że silnik to 2.4 16V, z przebiegiem teraz sięgającym 200tys km, rozrząd okazało się był lekko przestawiony a uszczelka  pod głowicą ozwarstwiona z przedmuchem

[ Dodano: 2017-03-18, 16:07 ]
witam ponownie, problem stukow i ciezkiego palenia rozwiazany, obrocilo panewke korbowodu na 1 cylindrze i tlok delikatnie stukal o zawory, po wszystkich niezbednych zabiegach z tym zwiazanych samochod pali lepiej i chodiz o wiele lepiej, pozdrawiam