Autor Wątek: Demontaż konsoli środkowej  (Przeczytany 8303 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

bombel

  • Gość
Demontaż konsoli środkowej
« dnia: 19 Lipiec 2008, 22:31:26 »
Witam

jako ze nadal przerabiam accenta tzn uzbrajam go w sprzet Car Audio
mam pytanie
kiedys w ASO założyli mi radio Pioneera wyjmujac ta srodkowa konsole w accencie z 1999r. (ta gdzie sa suwaki od nawiewow, zegar itp) ta czarna cala ale jak pamietam musieli jakies ciegna powypinac

teraz by dostac sie do radia i podlaczyc kable RCA do wzmakow musze zrobic to samo
nie wie ktos jak to bezproblemowo wyjac by nic nie polamac i poniszczyc

chodzi mi o ta konsole ktorej tu brakuje na zdjeciu (jest koloru czarnego, tam sa suwaki od nawiewow i miejsce na radio)


Vex

  • Gość
[Accent X3] Demontaż konsoli środkowej
« Odpowiedź #1 dnia: 19 Lipiec 2008, 23:03:07 »
Polamac nie polamiesz, ale przy wyjmowaniu bardzo latwo pogubic metalowe zatrzaski. W sumie jest ich 4. Ktore poprostu jak Czesio lubia sobie skaknac.
Jesli dobrze pamietam przy zapalniczce jest wkret i chyba pod guzikami na gorze, ale nie pamietam dokladnie. Glownie ta czesc sie trzyma tak jak mowilem na 4 metalowych zabko-spinkach ktore sa wcisniete na czarne elemnty plaskie czesc ktora chcesz zdjac. Jak masz mozliwosc to zabezpiecz sie odrazu w te spinki przed cala operacja :) Jak nie pozostaje jedynie delikatne sciaganie konsoli. Ja nie mam pomyslu jak je przytrzymac zeby nei spadly skoro sa w srodku. Dziwne przemyslane. Moj wynik to 3/4 ale nie widzialem ze beda skakac :)

PS

Przy ponownym montazu zabko spinki ktore Ci dostana dobij do konca na platkowe konce gdzie sie znajduja i solidnie docisnij konsole. W przeciwnym wypadku konsola bedzie miala luz 1-2mm pod naskiem palca, wiec pewnie i moze trzeszczec podczas jazdy.

bombel

  • Gość
[Accent X3] Demontaż konsoli środkowej
« Odpowiedź #2 dnia: 19 Lipiec 2008, 23:32:30 »
wielkie dzieki

ale wiesz ja mam ta konsole z takimi suwakami nawiewow, ciepla itp

i nie pamietam ale wydaje mi sie ze elektryk w ASO jak mi ja sciagal to jakies linki gdzies pod deska czy z lewej czy z prawej wypinal


mozesz jeszcze dokladniej opisac mi te wkrety - wiem ze sa 2 jak sie wyjmie popielniczke
ale nie wiem o jakich przyciskach mowisz ???

Vex

  • Gość
[Accent X3] Demontaż konsoli środkowej
« Odpowiedź #3 dnia: 20 Lipiec 2008, 19:19:49 »
Ja mam okragle pokretla od ciepla. Z tego co pamietam a bylo to 1.5 roku temu to wystarczylo wypiac kostki, moze i cos odpiac bo przy cieple jakis tam drut moze byl, ale nic tam skomplikowaneog nie bylo po wyjeciu juz konsoli. Napewo jest miejsce do grzebania przy radiu.
Z tymi wkretami na gorze moze mi sie pomylilo, mzoe to byl inny samochod :) Dobrze zeby ktos jescze potwierdzil. Tylko kojarzy mi sie ze pod guzikiem awaryjnych tez byl wkret. Sprawdz.

bombel

  • Gość
[Accent X3] Demontaż konsoli środkowej
« Odpowiedź #4 dnia: 20 Lipiec 2008, 23:26:55 »
no nie ja mam niestety suwaki od ciepla, nawiewow i obieu
ale dzieki za wszelka pomoc

Pozdrawiam

kamil128tetryk

  • Gość
[Accent X3] Demontaż konsoli środkowej
« Odpowiedź #5 dnia: 21 Lipiec 2008, 19:34:54 »
Witam. Sluchaj ja tez mialem z tym bardzo duzy problem. Wiem ze linki od tych nawiewow sa poprostu na zatrzaskach one schoda w miare latwo tam sa chyba cztery tak jak mowiles trzy z nich sa prawdopodobnie po lewej stronie konsoli i musisz sie polozyc na podlodze wziac latareczkie i popatrzyc gdzie one sa a ta jedna jest od strony schowka wiec zdemontujesz schowek i tez powinienes ja znalezc.

bombel

  • Gość
[Accent X3] Demontaż konsoli środkowej
« Odpowiedź #6 dnia: 21 Lipiec 2008, 23:31:48 »
dzieki
rozbierales to sam

a co powiesz o tych srubach

to prawda ze gdzies ukryte pod przyciskami wycieraczki tylniej i stopu ????

bo wiem ze 2 sa pod popielniczka na dole ??

Vex

  • Gość
[Accent X3] Demontaż konsoli środkowej
« Odpowiedź #7 dnia: 22 Lipiec 2008, 00:04:11 »
Pozostaje sprawdzic w jakims manualu.

kamil128tetryk

  • Gość
[Accent X3] Demontaż konsoli środkowej
« Odpowiedź #8 dnia: 22 Lipiec 2008, 18:44:28 »
Nie rozbieral mi to koles w serwisie bo sam niestety nie wiedzialem jak to wyjac ale pokazal mi jak to rozebrac dwie sruby sa pod popielniczka tak jak pisales i tylko te dwie reszta jest na zatrzaskach. Wychodzi latwo podwadz ja czyms od gory.

bombel

  • Gość
[Accent X3] Demontaż konsoli środkowej
« Odpowiedź #9 dnia: 22 Lipiec 2008, 19:22:21 »
i jeszcze trzeba wypiac linki od nawiewow
dzis rozmawialem z serwisem

2 z lewej strony pod kierownica
1 z prawej strony pod schowkiem

dam znac jak sie za to wezme i jak mi poszlo

premek

  • Gość
[Accent X3] Demontaż konsoli środkowej
« Odpowiedź #10 dnia: 23 Lipiec 2008, 16:54:05 »
Ja chciałem wymienić żarówki w podświetleniu i napotkałem ten sam problem. Doszedłem jednak do etapu wypięcia konsoli - całość trzyma się tylko na dolnych śrubach pod popielniczką i na 4 zatrzaskach w górnej części (2 pionowo i 2 poziomo). Zatrzaski wychodzą topornie, ale da się je wypiąć.
Niestety nie udało mi się rozłączyć linek :(
Jak będziesz rozbierał to zrób fotki i wklej, bo taki "manual" na pewno się na forum przyda

bombel

  • Gość
[Accent X3] Demontaż konsoli środkowej
« Odpowiedź #11 dnia: 23 Lipiec 2008, 20:25:58 »
dlaczego nie udalo cie rozpiac linek ???

je rozpina sie podobno nie przy konsoli
tylko 2 szt. pod kierownica
i 1 pod schowkiem

premek

  • Gość
[Accent X3] Demontaż konsoli środkowej
« Odpowiedź #12 dnia: 23 Lipiec 2008, 21:59:33 »
I tego właśnie nie wiedziałem.
Jeśli pogoda się poprawi to jutro po południu spróbuję wygrzebać. Gdyby się udało przy okazji pstryknę kilka fotek

bombel

  • Gość
[Accent X3] Demontaż konsoli środkowej
« Odpowiedź #13 dnia: 23 Lipiec 2008, 22:45:46 »
pstryknij prosze

mala relacje zrob bo ja do soboty nie dam rady na bank

bombel

  • Gość
[Accent X3] Demontaż konsoli środkowej
« Odpowiedź #14 dnia: 29 Lipiec 2008, 01:57:08 »
accent juz prawie skonczony
a byl i jeszcze troche jest praktycznie caly wybebeszony
brak foteli przednich, tylniej kanapy, konsoli srodkowej miedzy siedzeniami, takze tej czarnej z suwakami od nawiewow, prawie zdjeta cala wykladzina, schowek, boczki slupkow, wszystkie plastiki progowe, dolna oslona kierownicy i do samej blachy caly bagaznik

konsola wyjeta i zeszla bez problemu
nic nie polamalem

pelen sukces

i jest tak jak pisalem wczesniej
trzeba wypiac 2 linki z lewej pod oslona kierownicy-niezawodne paznokcie (wypinamy linke i odkrecamy blaszke do ktorej przymocowany jest pancerz) i 1 linke ukryta pod schowkiem (trzeba wyjac schowek)

sama konsola 2 wkrety ukryte pod popielnicza i 4 zatrzaskowe-blaszane spinki, ktore lubia ginac (ja juz kiedys takie kupilem w ASO) ale akurat teraz zadna mi nie zginela

i nie skonczylem poniewaz zabezpieczam samochod przed korozja, szczegolnie bagaznik i miejsca wokol nadkoli i tylnich mocowan amortyzatorów, progi, slupki, tylnia klape, maske
wszedzie tam gdzie dojdzie pistolet podpiety do kompresora (pistolet do substancji gestych)

sklonil mnie do tego accent kolegi 1997r. ktoremu blacharz wlasnie wycina skorodowane miejsca i wspawuje nowe blachy (szczegolnie nadkola wewntrzne tylnie i wnetrze bagaznika itp

radze w sloneczny dzien wyjac wszystko z bagaznika zdemontowac tapicerke i zobaczyc co tam sie dzieje a zapewniam ze sie dzieje jesli to accent I 1996-1999r
jak nie ma jeszcze skorodowanych dziur to zapewne rdza bedzie wychodzic