Zaczynam tracic zimna krew :-(
Zdjalem pasek i rolke dociskowa z calym ramieniem (ma male luzy - stare ktore znalazlem maja duzo wieksze luzy:
1) Ustawiam wałki rozrzadu (linijka, dwa klucze 17)
2) Zakladam klipsy (2 na wydech bo ciagnie w druga strone) - owijam pasek dookola rolki prowadzacej (czy ona przypadkiem nie powinna miec duzej nakladki prowadzacej pasek od strony silnika?), pompy oleju, wału, rolki dociskowej:
Sprawdzam ustawienie znacznikow - jest OK
3. Zakladam napinacz hydrauliczny - uprzednio smaruje jego koncowke smarem miedziowym - podobnie zrobilem z ramieniem do ktorej jest przymocowana rolka:
4. Wkrecam dlugi przyrzad celem przyblokowania ramienia rolki dociskowej do napinacza hydr. Przestaje go wkrecac, gdy moge wyjac blokadkę.
5. Lekko dociskam pasek przy uzyciu drugiego specjalnego narzedzia:
5. I blokuje srubę - nie mialem trzeciej ręki wiec fota pogladowa tylko.. caly czas delikatnie napinalem rolkę
Sila 43 N/m - klucz dynamometryczny
6. Krece powoli walem o cwierc jego obrotu przeciwnie do zegara, po czym wracam do pierwszego ustawienia
Po powrocie do ustawienia "na znaczniki", mozna zaobserwowac duze luzy w okolicy rolki napinacza - musowo- NALEZY ODKRECIC ROLKĘ (uwaga, zeby wszystko nie przeskoczylo) DOCISNAC JA DELIKATNIE JESZCZE RAZ PAZURKAMI ALBO SPECJALNYM NARZEDZIEM (NIE ZA MOCNO). PRZYTRZYMAC W TRAKCIE DOCISKANIA KLUCZEM DYNAMOMETRYCZNYM ZEBY NIE DOCISNAC JEJ JESZCZE MOCNIEJ.Zdjac zawleczke i poczekac. Jesli odstęp miesci się w przedziale 3,80 - 4,50 mm to wszystko jest cacy. Odpalamy silnik i gasimy kilka razy. Idziemy sie pochwalic kolegom na forum ze działa :-)
JA proponuje poczekac jeszcze kolejne 15 minut i sprawdzic wszystko jeszcze raz..
7. Wyciagam PINa robie dwa obroty w prawo:
8. Pisze tego posta i czekam az sie ułozy..