Autor Wątek: KUPNO - Getz  (Przeczytany 70994 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Grzech61

  • Gość
KUPNO - Getz
« Odpowiedź #30 dnia: 12 Styczeń 2012, 21:19:39 »
Cytat: "brix"
tak tak tak posłuchane poczytane  chyba sobie motorynke kupie i pojade do chorwacji jak bedzie mróz -30

Nie stresuj się szkoda zdrowia nikt Cię do Chorwacji motorynką nie wysyła,to tylko Leszek tam jeździ,a KuraKo się wybiera  :mrgreen: .To są dobre chłopaki tylko trochę jajcarze :lol: .Widzę,że chcą Ci postów narobić,żeby każdy forumowicz był zainteresowany tym tematem.To sa naprawde dobrzy ludzie  ;-),wierz mi  :mrgreen:  

Leszek_S.

  • Gość
KUPNO - Getz
« Odpowiedź #31 dnia: 13 Styczeń 2012, 09:23:18 »
Cytat: "brix"
tak tak tak posłuchane poczytane  chyba sobie motorynke kupie i pojade do chorwacji jak bedzie mróz -30

Brix ... spokojnie, weź głęboki oddech i się uśmiechnij ;-)

Właśnie Ci napisałem o wyższości benzyniaka nad dieslem i w tym kierunku bym szedł na twoim miejscu... Zagazujesz i będziesz tanio jeździł, no i ryba Ci jeśli chodzi o jakość paliwa ;-). Obecne diesle D4D, CDTi, CRDi, HDi... są bardzo czułe na jakość paliwa. W Albanii widziałem masę Mercedesów 124, no ale do tego to nasikasz do zbiornika po dobrej imprezie i też pojedzie :mrgreen:

Pozdrav
Leszek

Cytat: "Grzech61"
....To sa naprawde dobrzy ludzie  ;-),wierz mi  :mrgreen:  

Grzech by było twierdzić inaczej :mrgreen:

Kurako

  • Gość
KUPNO - Getz
« Odpowiedź #32 dnia: 13 Styczeń 2012, 11:48:59 »
Cytat: "brix"
tak tak tak posłuchane poczytane  chyba sobie motorynke kupie i pojade do chorwacji jak bedzie mróz -30


ja też sie wypowiedziałem o Getzie na samym począteczku :D

gacus2004

  • Gość
KUPNO - Getz
« Odpowiedź #33 dnia: 14 Styczeń 2012, 06:19:08 »
Cytat: "Leszek_S."
Cytat: "brix"
tak tak tak posłuchane poczytane  chyba sobie motorynke kupie i pojade do chorwacji jak bedzie mróz -30

Brix ... spokojnie, weź głęboki oddech i się uśmiechnij ;-)

Właśnie Ci napisałem o wyższości benzyniaka nad dieslem i w tym kierunku bym szedł na twoim miejscu... Zagazujesz i będziesz tanio jeździł, no i ryba Ci jeśli chodzi o jakość paliwa ;-). Obecne diesle D4D, CDTi, CRDi, HDi... są bardzo czułe na jakość paliwa. W Albanii widziałem masę Mercedesów 124, no ale do tego to nasikasz do zbiornika po dobrej imprezie i też pojedzie :mrgreen:

Pozdrav
Leszek

Cytat: "Grzech61"
....To sa naprawde dobrzy ludzie  ;-),wierz mi  :mrgreen:  

Grzech by było twierdzić inaczej :mrgreen:

A na opałowym taki Mietek jak zasuwa :-) Niemcy w pancerce to mają doświadczenie :-)

Offline Tiesto83

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 72
KUPNO - Getz
« Odpowiedź #34 dnia: 26 Styczeń 2012, 12:20:48 »
Temat zszedł trochę na bok, ale...
Powiem, że chyba każdy silnik był udany. Kaszany nigdzie nie wstawiali. 1,1 też tą niewielką budę pociągnie.

Offline marekityle

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 81
KUPNO - Getz
« Odpowiedź #35 dnia: 28 Styczeń 2012, 20:31:50 »
Cytat: "Tiesto83"
Kaszany nigdzie nie wstawiali. 1,1 też tą niewielką budę pociągnie

Dokładnie, a i z gazem w tym silniczku nie ma problemów, przynajmniej ja jeszcze poza drobnymi regulacjami przy okazji wymiany filtrów nie miałem żadnych poważnych problemów.

Leszek_S.

  • Gość
KUPNO - Getz
« Odpowiedź #36 dnia: 29 Styczeń 2012, 13:31:30 »
Słuchajcie brix się napiął i obraził i go tu nie ma ;-) ostatni post napisał 12 stycznia w tym wątku... Szkoda, ale jakoś nie czuję się winny.

Brix chłopie jek to czytasz to weź wyluzuj ;-)

brix

  • Gość
KUPNO - Getz
« Odpowiedź #37 dnia: 02 Luty 2012, 21:19:46 »
Cytat: "Leszek_S."


Brix chłopie jek to czytasz to weź wyluzuj ;-)



ja dopiero wszedłem dziś bo miałem troszkę innych spraw na głowie, coś niecoś połapałem i postaram sie bywać częściej (napewno w garażu przy skorupce) no i na forum w miarę możliwości a jak skorupka bedzie zrobiona to ochoczo popędze na zlocik czy inny event

MG42

  • Gość
Używany Getz - na co zwrócić uwagę
« Odpowiedź #38 dnia: 18 Czerwiec 2012, 21:48:21 »
Dzień dobry.

Zamierzam kupić Getz'a z 2005 roku. Trafił się egz. z Niemiec. 1.1, 128 tys przebiegu, dosyć bogata opcja. Szukałem używanego, miejskiego autka i na Getz'a zdecydowałem się z różnych powodów. Główny to koszt zakupu, oraz koszty ewentualnego serwisowania. Człowiek, który sprowadza jest uczciwy, więc przyjąłbym, że samochód nie jest bity ani kręcony.
Do rzeczy: ponieważ nie mam doświadczenia z Getz'em i z Hyundai w ogóle chciałem zapytać na co mam zwrócić uwagę przy oględzinach sprowadzonego samochodu.

Słyszałem, że potrafią zardzewieć i elektryka niekiedy lubi "zaszaleć".
Jak z żywotnością tego silnika? Nie za duży przebieg
Jakieś porady chłopaki macie dla mnie?

Dzięki z góry i pozdrawiam.

Offline albert

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1815
KUPNO - Getz
« Odpowiedź #39 dnia: 19 Czerwiec 2012, 11:04:12 »
Ja swojego Gacka kupiłem 1,5 roku temu w autokomisie, sprowadzony z Luksemburga. Nie wiem, czy był licznik cofnięty, czy miał jakąś kolizję. Obejrzałem go z zewnątrz, wewnatrz, przejechałem się nim parę kilometrów i kupiłem. Gdybym słuchał wszystkich "dobrych rad", to pewnie bym dzisiaj jeździł rowerem. To oczywiście tylko mój punkt widzenia. ;-)
A tak poza tym Gacek sprawuje się znakomicie, nie mam żadnych do niego zastrzeżeń. Aktualny przebieg 98 tys. km.

marasbydg

  • Gość
KUPNO - Getz
« Odpowiedź #40 dnia: 19 Czerwiec 2012, 12:28:24 »
ja swojego gacka sprowadzilem juz 4 lata temu. Do dzisiaj brak problemow (jezeli chodzi o silnik etc, jednak przy przebiegu prawie 130 tys powinienes dłuższa uwage poswiecic na przeglad zawieszenia. jezeli auto smigalo w niemczech to powinno byc ok. u mnie (a mam niecale 70tys przejechane w PL juz pewnie przydalby sie maly remoncik. Jednak taka mala sugestia - jezeli autko tylko do miasta to ok, ale jezeli zdazalyby sie jakies trasy po 200 300 km mocno polecam poszukac samochodu z wiekszym silnikiem - 1.3 wystarczy - spalanie podobne a sie tak nie meczy na trasa...jesli chodzi o miasto moze byc - chociaz przy wlaczonej klimie osiagi jak pandzie...

MacTB

  • Gość
KUPNO - Getz
« Odpowiedź #41 dnia: 23 Styczeń 2013, 23:55:22 »
Trochę poniewczasie, ale może komuś jeszcze w przyszłości się przyda :)
Przede wszystkim rdza, głównie tylne nadkola, one rdzewieją najszybciej, ale ogólnie to rdzewieć może dosłownie każdy element, nawet dach...
Co do zawieszenia to  moje auto jest od nowości jeżdżone po polskich drogach, w tym czasie różne eksperymenty z kołami, które teoretycznie powinny się odbić na żywotności zawieszenia (duże rozmiary felg, duże szerokości opon), łącznie 165000 km przez prawie 10 lat i nic się nie dzieje. Zawieszenie jest w całości fabryczne, co roku auto przechodzi badania techniczne rzetelnie na szarpakach i nie ma żadnych luzów, wydajność amortyzatorów również w normie. Jedyne co wymieniałem to gumowe łączniki stabilizatora (20 zł za sztukę + 50 wymiana).
Może mam fartowny egzemplarz ale od nowości kompletnie nic w tym aucie się nie zepsuło, wymieniam filtry, oleje i płyny, klocki, tarcze (szczęki i bębny wciąż fabryczne), leję paliwo i jeżdżę. Acha, no i dwa razy wymieniałem łącznik elastyczny (tzw. plecionkę) wydechu bo przerdzewiał, ale reszta układu wydechowego wciąż dobrze się trzyma.
W tej chwili zaczyna chyba siadać alternator bo słychać jego głośniejszą pracę (lekkie wycie) i auto ma bardzo słabe ładowanie, ale tego elementu nawet nie opłaca się regenerować bo można kupić cały używany alternator za kwotę 80-150 zł. Pozostałe części i elementy eksploatacyjne też kosztują bardzo mało zarówno jako nowe jak i na rynku wtórnym, a dostępność podzespołów jest bardzo dobra.
Największa i w zasadzie jedyna bolączka tego samochodu to niestety rdza. Ja z nią walczyłem i walczę, robiłem pełną konserwację profili zamkniętych, wnętrza klap i drzwi, 2 czy 3 razy pełną konserwację podwozia. Na pewno dużo to dało, ale z tylnymi nadkolami to jak walka z wiatrakami, zabezpieczam, podmalowuję krawędzie, a za rok trzeba robić od nowa.
Poza tym wspomniany silnik 1.1 to porażka do tego samochodu, on waży ponad 1000 kg, 1,3 to optymalny silnik. 1100 po prostu się z tym samochodem męczy, przez co zużycie paliwa będzie takie jak w 1300 a jazda nieporównywalnie mniej przyjemna i dynamiczna.
Reasumując: kupując egzemplarz nie zaatakowany zbyt agresywnie przez rdzę i nie po czołówce z pociągiem będziemy się cieszyć naprawdę dopracowanym technicznie i solidnym autem za wręcz śmieszne pieniądze - Hyundai w ogóle nie trzyma wartości, więc kupuje się stosunkowo młode sztuki za relatywnie bardzo małe pieniądze.

Offline shadow

  • phpBB -#Moderator
  • Wiadomości: 704
KUPNO - Getz
« Odpowiedź #42 dnia: 25 Styczeń 2013, 12:49:12 »
Temat o Getzie już istnieje, proszę kontynuować w obecnym. I zapraszam do zapoznania się z regulaminem forum.

DewREW

  • Gość
KUPNO - Getz
« Odpowiedź #43 dnia: 09 Luty 2013, 12:25:51 »
Witam,
jestem zainteresowany samochodem Getz w wersji silnka benzynowego 1.3 , 1.4 . Chciałbym go zagazować. Przeglądam róznego rodzaju ogłoszenia i zadaję sobie pytanie czy możliwe, że samochody z tak małym przebiegiem są dostępne za 10tys (wersja 3d nawet za 7-8tys). o czym to świadczy, że taki przebieg tego samochodu oznacza jego wyeksploatowanie czy po porstu tak tracą na wartości? Jeżdzę Fiestą z 99r 1.3 170tys która ostatnio ma poważne awarie (rdza równiez występuje na nadkolach, ale małe ogniska rdzy jestem w stanie zaakceptowac - nic nie jest wieczne) i marzy  mi się podobny, nieduży, ekonomiczny samochód ale solidny i bezawaryjny. Czy Getza można takim nazwać i kupować z przebiegiem <80tys w ciemno?
PS. czy któraś wersja jest na łańcuchu?

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1451
KUPNO - Getz
« Odpowiedź #44 dnia: 10 Luty 2013, 00:03:45 »
Żadnego samochodu nie należy kupować w cemno :-D  Sam szukałem samochodu i najpierw parzyłem za seatem ibizą tak do 12tys. Nie znalazłem żadnego w aldnym stanie zagazowanego. Znajoma miała getza i jeździła nim sporo a teraz zmieniła na I20. Więc widzialem naocznie, że to się nie sypie. Za 8tys kupisz getza z silnikiem 1.1 a jeśli z gazem to już pewnie odpicowanego na sprzedaż po wypadku. Sam też jechałem ponad 150km by zobaczyć z ogłoszenia ful opcje stan b.dobry getza 1.3 GLX ze sekwencją. Na miejscu okazał się zardzewiały, powypadkowy i zajechany przez właściciela. Do tego 3 drzwiowego nie polecam wogóle.
Ale wreszcie trafiłem na 1.3 z gazem brc plus klimatyzacja. Ma kilka wgniotek od gradu na dachy i uszkodzone drzwi. Ale jest bez rdzy a  to najważniejsze.