Autor Wątek: Wybór jednostki napędowej  (Przeczytany 8939 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

kml

  • Gość
Wybór jednostki napędowej
« Odpowiedź #15 dnia: 06 Sierpień 2008, 16:27:04 »
Cytuj
Moja panna ma 1,3 i jak ja wsiadam to pali 8 lub 8,5 na trasie.


Przpepraszam, ze pytam ale ile jeździsz w trasie? Mi do 140 z wyprzedzaniem, redukcjami i nie mysleniu o cenach benzyny wychodzi do 7,5l/100km

candyman

  • Gość
Wybór jednostki napędowej
« Odpowiedź #16 dnia: 06 Sierpień 2008, 20:15:15 »
bardziej jeżdżę po mieście no ale czytając wypowiedzi bardziej jestem skłonny do 1.5 no ale zobaczymy jak trafi się bardzo dobry accent z 1.3 to się chyba na niego skusze bo dobrych accentow z silnikiem 1.5 jest niestety baaardzo mało :/

kml

  • Gość
Wybór jednostki napędowej
« Odpowiedź #17 dnia: 06 Sierpień 2008, 20:19:01 »
candyman, 1,3 to nie jest demon prędkości ale naprawde daje radę tym jeździć bez problemu. Nie upieraj się koniecznie na wielkość silnika tylko zdecydowanie na stan samochodu :)

grs_84pl

  • Gość
Wybór jednostki napędowej
« Odpowiedź #18 dnia: 09 Kwiecień 2009, 23:48:33 »
Może rozgrzebie temat, ale nie lubie zakladac nie potrzebnie nowych.
Mam Accencika 1996 1.5 12V i po silniku w Stacji Konroli Pojazdów wpisali mi w dowodzie 73kW co daje ok 100KM czy istnialy takie jednostki ?
I w ogole co oznacza, że mam wersje GS.
Spotkalem różne wersje Accentow GS, jedne z pelną elektryką inne strasznie ubogie..
Pozdrawiam
Grzesiek

kml

  • Gość
Wybór jednostki napędowej
« Odpowiedź #19 dnia: 10 Kwiecień 2009, 07:57:13 »
grs_84pl, olej to co co wypisują w stacji, byleby nie zawyżali pojemności a jeżeli chcesz znać prawdziwą moc to wizyta na hamowni nieodzowna.

Vex

  • Gość
Wybór jednostki napędowej
« Odpowiedź #20 dnia: 10 Kwiecień 2009, 18:57:27 »
Cytat: "grs_84pl"
Może rozgrzebie temat, ale nie lubie zakladac nie potrzebnie nowych.
Mam Accencika 1996 1.5 12V i po silniku w Stacji Konroli Pojazdów wpisali mi w dowodzie 73kW co daje ok 100KM czy istnialy takie jednostki ?
I w ogole co oznacza, że mam wersje GS.
Spotkalem różne wersje Accentow GS, jedne z pelną elektryką inne strasznie ubogie..
Pozdrawiam
Grzesiek


Istnialy na 2 walkach, ale nie jednym. Ja mialem GSa. Znaczy to tyle ze lepiej niz LS :)

grs_84pl

  • Gość
Wybór jednostki napędowej
« Odpowiedź #21 dnia: 13 Kwiecień 2009, 11:10:26 »
Ciężkie to rozgryzienia. nie wiem czym się różni jeden model od drugiego. Ważne ze jeździ.
Zastanawiałem się tylko z tym silnikiem.
Czytałem na którymś poście, że największą mocą jednostki 1.5 dysponują przy 5.500 obrotów.
Empirycznie sprawdzałem ze u mnie się to nie zgadza. Lepiej rwie już od 4500-5000 wyżej już tylko słabnie. Sądziłem ze to zależność spowodowana właśnie tą różnicą mocy. ale może to wina, że nie zmieniłem w nim żadnych płynów, filtrów, nawet świec nie sprawdziłem.

sztygar

  • Gość
Wybór jednostki napędowej
« Odpowiedź #22 dnia: 13 Kwiecień 2009, 11:17:00 »
Silnik 1.3 (12V) przy obr. 5700 osiąga moc 62kW? Jest to możliwe? Tak mam napisane w świadectwie homologacji dołączonym do mojego samochodu i zastanawiam się czy to troche nie zawyżona wartość.

Vex

  • Gość
Wybór jednostki napędowej
« Odpowiedź #23 dnia: 15 Kwiecień 2009, 18:33:00 »
Cytat: "grs_84pl"
Ciężkie to rozgryzienia. nie wiem czym się różni jeden model od drugiego. Ważne ze jeździ.
Zastanawiałem się tylko z tym silnikiem.
Czytałem na którymś poście, że największą mocą jednostki 1.5 dysponują przy 5.500 obrotów.
Empirycznie sprawdzałem ze u mnie się to nie zgadza. Lepiej rwie już od 4500-5000 wyżej już tylko słabnie. Sądziłem ze to zależność spowodowana właśnie tą różnicą mocy. ale może to wina, że nie zmieniłem w nim żadnych płynów, filtrów, nawet świec nie sprawdziłem.


To 12V moment obrotowy leci na buzie. Moj na 1 i 2 do 6000rpm ladnie ciagnal :) Dla porownania moje 91km chodzilo tak:

seb_jak

  • Gość
Wybór jednostki napędowej
« Odpowiedź #24 dnia: 16 Kwiecień 2009, 13:41:07 »
Jeśli możesz, szukaj mocniejszych, a jak 1.3 to może 86KM.
Osobiście mam słabszego 1.3 12V 75KM i nie jestem zachwycony. W trasce trzeba go kręcić aby utrzymać prędkość 120km/h, nie mówiąc już o większych prędkościach, bo wtedy jest już piłowanie. Odbija się to zaraz na zużyciu paliwa. Myślę, że w trasce ekonomiczniej pojedziesz 1.5 którego utrzymasz na niższych obrotach. W mieście jest ok, ale ogólnie jest to silnik do spokojnej jazdy, nie ma sensu kręcić bo i tak niezbyt jedzie... Na plus mogę dodać, że jest dość elastyczny.

kml

  • Gość
Wybór jednostki napędowej
« Odpowiedź #25 dnia: 16 Kwiecień 2009, 14:35:16 »
Cytat: "seb_jak"
1.3 to może 16V
a jest taki??? Ja mam wersje 86km i przy 140 na 5 jest ok 3500 rpm więc bez tragedii.

IgoReCzeK

  • Gość
Wybór jednostki napędowej
« Odpowiedź #26 dnia: 16 Kwiecień 2009, 14:46:13 »
Cytat: "seb_jak"
szukaj mocniejszych, a jak 1.3 to może 16V

Witam. To zostaje rozwiązanie dla odważnych - przeszczep z Mitsu, bo Hyundai nie robił takich silników. Swoją drogą 140km/h przy około 3500 rpm to bardzo dobre warunki pracy dla tego silnika (G4EAY/1341ccm/63kW). ;-) Pozdrawiam Igor.

kml

  • Gość
Wybór jednostki napędowej
« Odpowiedź #27 dnia: 16 Kwiecień 2009, 15:11:09 »
Cytat: "IgoReCzeK"
Swoją drogą 140km/h przy około 3500 rpm to bardzo dobre warunki pracy dla tego silnika (G4EAY/1341ccm/63kW). ;-) Pozdrawiam Igor.


Też mi się wydaje, że jak na taki mały silniczek to naprawdę jest ok. Oczywiście mam nadzieje, że nic mi się nie pomerdało z prędkością i obrotami :-P

seb_jak

  • Gość
Wybór jednostki napędowej
« Odpowiedź #28 dnia: 16 Kwiecień 2009, 15:22:41 »
Cytat: "kml"
Cytat: "seb_jak"
1.3 to może 16V
a jest taki??? Ja mam wersje 86km i przy 140 na 5 jest ok 3500 rpm więc bez tragedii.


Jest w X-3 i LC.
W X-3 lepiej dawał radę, ale pewnie auto lżejsze.

W 75 konnej wersji jest też ok. 3500tys/obr ale przy 120... (dziś sprawdzone).
Widać, że jednak spora różnica jest pomiędzy tymi silnikami.

kml

  • Gość
Wybór jednostki napędowej
« Odpowiedź #29 dnia: 16 Kwiecień 2009, 16:12:36 »
Cytuj
Jest w X-3 i LC


Czyli nie w accencie 2. Dwójka to MC nie?