Autor Wątek: Wybór jednostki napędowej  (Przeczytany 9279 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

candyman

  • Gość
Wybór jednostki napędowej
« dnia: 17 Lipiec 2008, 18:12:26 »
Moje pytanie brzmi jak to jest z tymi silnikami..a dokładniej zamierzam dołączyć do zacnego grona posiadaczy Accentow no i mam problem a mianowicie duża większość accentów mają silniki 1.3 ?? czy jednostka 1.5 12V była rzadziej wypuszczana na rynek ?? czy była może bardziej wadliwa ?? no i proszę o pomoc w doborze silnika szukać dalej accenta z silnikiem 1.5 czy zaprzestać na 1.3 ??

Vex

  • Gość
Wybór jednostki napędowej
« Odpowiedź #1 dnia: 17 Lipiec 2008, 19:49:45 »
Hehe odpowiedz jest prosta - zakup samochodu z mocniejsza jednostka wiaze sie z wieksza cena. Przy uzywanych ta roznica sie zaciera, wiec jak trafisz dobry 1.5 to masz 1.5

candyman

  • Gość
Wybór jednostki napędowej
« Odpowiedź #2 dnia: 17 Lipiec 2008, 19:53:44 »
A jak jest z żywotnością i niezawodnością 1.5 w stosunku do 1.3 ??

Vex

  • Gość
Wybór jednostki napędowej
« Odpowiedź #3 dnia: 17 Lipiec 2008, 19:59:44 »
Mysle ze to zblizone jednostki, ale doswiadczenia z roznymi nei mam. Najlepiej spytac w serwisie.
Zapewne pierwsze tu i tu leca uszczelniacze bo naleza do delikatnych w tych jednostkach. Raczej bym sie nie doszukiwal ktory jest mniej lub bardziej awaryjny. Nieco inne osiagi, pewnie nieco inne spalanie i tyle.
Ja osobiscie z tego silnika jestem bardzoo zadowolony :-D :-D Kierownicy calkiem nowych samochodow klasy sredniej juz mniej :roll:

wlad

  • Gość
Wybór jednostki napędowej
« Odpowiedź #4 dnia: 17 Lipiec 2008, 20:48:42 »
ja powiem tak-mialem accenta z 1,5 12v i do dzis jestem pod wrazeniem tego silnika.BEZOBSLUGOWY,BEZAWARYJNY.przy 105 tys.km nie bylo ani kropli wycieku-co patrzac na np.rover-y zakrawa na cud...majac teraz 2,0 CDRI TESKNIE do tego silnika .ciagnal od 2 tys. do 5tys. bez wzgledu na bieg.przez ponad 30tys.km ZAWSZE zapalal za pierwszym razem po mniej wiecej 0,6 sek.przez pierwsze 100tys.km nie zepsulo sie NIC-nawet zarowki...
ciezko bedzie jakiemus autu przescignac ten samochod-na dzien dzisiejszy raczej na pewno nie elantra diesel.

candyman

  • Gość
Wybór jednostki napędowej
« Odpowiedź #5 dnia: 17 Lipiec 2008, 20:55:08 »
No nic pozostaje cały czas szukać aż w końcu się trafi egzemplarz z wszystkim co bym chciał mieć :) a jak nie to trzeba się wybrać do zachodnich sąsiadów i tam się coś może znajdzie...

dzięki za pomoc i mam nadzieje że w niedalekiej przyszłości pochwale się swoim zakupem na forum :)

IgoReCzeK

  • Gość
Wybór jednostki napędowej
« Odpowiedź #6 dnia: 17 Lipiec 2008, 21:15:13 »
Witam. Obie jednostki napędowe są dobre, a problem z zakupieniem Accenta 1.5 jest związany z tym, że silnik został nieco później wdrożony do produkcji po drobnych modyfilacjach silnika 1.3. Siłą rzeczy jest tych samochodów mniej. Bo w późniejszym okresie nadal równolegle produkowano Accenty w obu wersjach silnikowych (diesel długo, długo nie był jeszcze dostępny). No i jak to oszczędni Europejczycy pewnie więcej kupowali samochodów z mnieszym silnikiem, by oszczędzić te pół litra paliwa zużywane na 100 km. :mrgreen: Pozdrawiam Igor.

e-gen

  • Gość
Re: Wybór jednostki napędowej
« Odpowiedź #7 dnia: 17 Lipiec 2008, 21:46:58 »
Cytat: "candyman"
Moje pytanie brzmi (...)szukać dalej accenta z silnikiem 1.5 czy zaprzestać na 1.3 ??

do miasta 1.3
na trasę 1.5

to w sumie te same silniki; a ponieważ są jednowałkowe i mają tylko 12 zaworów ich eksploatacja/serwis jest tani - chyba że kasa nie jest kluczowa to wtdy im większy tym lepszy ;)

dlugistrzegom

  • Gość
Wybór jednostki napędowej
« Odpowiedź #8 dnia: 25 Lipiec 2008, 17:41:22 »
ja osobiscie posiadam 1,3 i jestem bardzo z niego zadowolony,jest to dynamiczna jednostka. Mialem okazje siasc za sterami Accenta 1,5 i czegosa mi w nim brakowalo...tak jakby byl slabszy....Wiec osobiscie polecam 1,3 (ok 82KM)

kudlaty

  • Gość
Wybór jednostki napędowej
« Odpowiedź #9 dnia: 25 Lipiec 2008, 22:03:18 »
a ja polecam silnik 1,5 ale 16V.
Jeździłem 1,3 ... miałem 1,5 12V ale dopiero 1,5 16v daje jakoś radę ;)

kml

  • Gość
Wybór jednostki napędowej
« Odpowiedź #10 dnia: 26 Lipiec 2008, 12:10:43 »
Cytat: "dlugistrzegom"
ja osobiscie posiadam 1,3 i jestem bardzo z niego zadowolony,jest to dynamiczna jednostka


rotfl :) Ja też taką mam i ujdzie ale dynamicznym to bym go nie nazwał. Taki silnik w budzie 3D pozwala na normalną jazdę i wyprzedzanie bez ataku serca :) IN plus należy zaliczyć spalanie na trasie 7,2 przy dynamicznej jeździe.

bombel

  • Gość
Wybór jednostki napędowej
« Odpowiedź #11 dnia: 26 Lipiec 2008, 22:27:21 »
jedyny sluszny to 1.5
a jeszcze lepiej 1.5 16V

slawekb1

  • Gość
Wybór jednostki napędowej
« Odpowiedź #12 dnia: 27 Lipiec 2008, 21:43:59 »
Szczerze.... 1,5 16 V. Taki właśnie mam i śmiga, aż miło. Na auto technicznie nie narzekam, jedyny minus w Accentach I to tapicerka i plastiki - niestety pozostawiają wiele do zyczenia. Na szczęście na plastikach nie jeżdzę (jesli Wiesz co mam na myśli) :mrgreen:

gunia

  • Gość
Wybór jednostki napędowej
« Odpowiedź #13 dnia: 01 Sierpień 2008, 22:29:51 »
polecam 1,5, mam takiego i jeździ się super :-)

bobsley6

  • Gość
Wybór jednostki napędowej
« Odpowiedź #14 dnia: 06 Sierpień 2008, 12:16:59 »
kolego wiadomo ze silnik 1,5 jest bardzie żwawą jednostką napedową.
Jesli chodzi o spalanie to bedzie ono identyczne jak w 1,3.
Moja panna ma 1,3 i jak ja wsiadam to pali 8 lub 8,5 na trasie.
Jak jedzie ona pali 6.
Silnik 1,5 ma moc 90 KM wiec ma zapas mocy.
Polecam 1,5 lub silnik 1,5 turbo.