Jeśli jedziemy już koło 100km/h redukcja i próba wyprzedzania faktycznie daje poczucie słabego przyspieszenia. Myślę, że sporą rolę odgrywają tu opory powietrza.
Jeśli jednak jadę sobie 90-100km/h na 5 biegu i zwyczajnie docisnę gaz to reakcja jest stosunkowo dobra jak na taki samochód z silnikiem benzynowym.
'Jedynka' jest dość mocna i krótka, ale jak się przeciągnie do 6000rpm to dość ładnie idzie.
Dwójka juz od 2000rpm ciągnie nieźle, do końca.
Z kolei na 3 biegu mam zawsze odczucie zamulenia
, czwórka tak sobie a piątka stosunkowo nieźle.
Porównuję do starej astry i civica z silnikami benzynowymi 1.6 8v, 1.5 16v (podobny stosunek mocy do masy).
Podsumowując, mam wrażenie, że silnik dobrze daje sobie radę na niskich obrotach - jak na benzynę, ale zwiększanie obrotów nie przynosi spodziewanego wzrostu przyspieszenia jak w niektórych samochodach.