Autor Wątek: Łańcuch rozrządu.  (Przeczytany 1670 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

mklukasz

  • Gość
Łańcuch rozrządu.
« dnia: 07 Czerwiec 2009, 13:52:22 »
Witam

Coś mi puka pod pokrywą zaworów, prawdopodobnie łańcuch rozrządu lub napinacz. Więc mam takie pytanko.. ile pracy jest z wymianą łańcucha rozrządu, co trzeba zdjąć itp?

BartBartez

  • Gość
Łańcuch rozrządu.
« Odpowiedź #1 dnia: 07 Czerwiec 2009, 17:39:43 »
Trzeba zdjąć pasek rozrządu, pokrywę zaworów i wałki rozrządu

pakson

  • Gość
Łańcuch rozrządu.
« Odpowiedź #2 dnia: 07 Czerwiec 2009, 22:57:55 »
a mam pytanie czy łańcuch rozrządu to nie jest to samo co pasek rozrządu?? jeśli jest coś osobnego to gdzie dokładnie się to znajduje bo przejrzałem serwisówkę i nie widzę nigdzie łańcucha...
i w razie czego czy w Lantrze 1.8 GT 16V 1994 G4CN występuje??

BartBartez

  • Gość
Łańcuch rozrządu.
« Odpowiedź #3 dnia: 08 Czerwiec 2009, 10:25:24 »
pakson, w Twoim silniku nie ma tego ustrojstwa.
Łańcuchy występują w silnikach 1.6 16V i 2.0 16V w Coupe, Lantrach J2 i chyba w Sonacie i Santa Fe. Pasek rozrządu napędza tylko wałek wydechowy, a ssący jest napędzany łańcuchem od tego pierwszego - z "tyłu" sinika.

azahiel

  • Gość
Łańcuch rozrządu.
« Odpowiedź #4 dnia: 12 Czerwiec 2009, 21:16:36 »
Cytat: "pakson"
a mam pytanie czy łańcuch rozrządu to nie jest to samo co pasek rozrządu?? jeśli jest coś osobnego to gdzie dokładnie się to znajduje bo przejrzałem serwisówkę i nie widzę nigdzie łańcucha...
i w razie czego czy w Lantrze 1.8 GT 16V 1994 G4CN występuje??



Jest trochę roboty-dla Lantry 1.8 16v GT G4CN( 1992-1996)Ustawienie rozrządu.
-odłącz akumulator,zdejm osłony silnika ,wyjąć paski karbowane,zdemontować paski wału korbowego,wykorzystaj podnośnik albo podeprzeć silnik,zdemontuj prawą podporę silnika,zdjąć koło pasowe pompy chłodziwa-następnie zdemontować przednie pokrywy paska rozrządu -potem obracać wał korbowy zgodnie z ruchem wskazówek zegara do zwrotnego położenia odkorbowego dla cylindra 1-dopasować położenie rozrządu ,wyjąć automatyczny naprężacz ,zdemontować koło pasowe naprężacza ,zdjąć pasek rozrządu ,sprawdzić koło zębate ,naprężacz i jałowe koło(a)pasowe pod kontem uszkodzenia ,napęd wału wyrównującego ,sprawdzić oznaczenie rozrządu na wale wyrównującym itd. ale nie wiem czy ci to pomoże