Autor Wątek: Jak wymienić uszczelkę pod głowicą ? Rozkręciłem do głowicy  (Przeczytany 2159 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

carmamir

  • Gość
Mam zestaw pełny do wymiany, wykręciłem prawie wszystko wokół poza głowicą, teraz jak najbezpieczniej wykręcić te śruby (M10/M12) i na co jeszcze uważać, dolot powietrza wykręcony i kolektor też. Jakieś porady ? MOże instrukcja ?

Dzięki

harabin

  • Gość
Jak wymienić uszczelkę pod głowicą ? Rozkręciłem do głowicy
« Odpowiedź #1 dnia: 07 Czerwiec 2009, 17:03:20 »
Śruby się wykręca po przekątnych. Najpierw środkowe potem skrajne.

Hants

  • Gość
Jak wymienić uszczelkę pod głowicą ? Rozkręciłem do głowicy
« Odpowiedź #2 dnia: 07 Czerwiec 2009, 17:12:01 »
Zimny silnik, oczywiscie. Nie pogub srubek. Skad jestes?

Acha - nie porysuj glowicy - nawet mm rysy MOGĄ byc odpowiedzialne za braki w kompresji, przecieki, itp. Obchodz sie z jej dolna plaszczyzna jak z wlasnym jajeczkiem

carmamir

  • Gość
Jak wymienić uszczelkę pod głowicą ? Rozkręciłem do głowicy
« Odpowiedź #3 dnia: 07 Czerwiec 2009, 18:23:22 »
Whitburn k. Edynburga (Szkocja).

No właśnie a propo tej głowicy, jak będe ściągał gore głowicy (to gdzie są zawory, cały blok), mogę to pociągnąć do siebie ? Nie ma możliwości by porysować głowice ?? Jak ją najlepiej wyjąć ??

Hants

  • Gość
Jak wymienić uszczelkę pod głowicą ? Rozkręciłem do głowicy
« Odpowiedź #4 dnia: 08 Czerwiec 2009, 01:50:35 »
600 mil.. Odleglosci, chociaz za kilka dni jedziemy zdobywac Ben Nevisa :-)

Podnies glowice (z zaworami, walkami rozrzadu, etc - prosto do gory. Na krancach beda takie okolo cm tulejki - to na nich najprosciej porysowac plaszczyzne.

Nie odkrecaj wszyskiego co masz w zasiego wzroku! Szkoda na to czasu.. Zasadniczo u mnie najlatwiej jest podniesc glowice z doczepionymi obydwoma kolektorami (relatywnie ciezkie: kilka kilo, no ale Ty juz to rozebrales)

Ogolnie to podziwiam - mam nadzieje, ze wiesz jak sie ustawia pasek rozrzadu?

BartBartez

  • Gość
Jak wymienić uszczelkę pod głowicą ? Rozkręciłem do głowicy
« Odpowiedź #5 dnia: 08 Czerwiec 2009, 11:37:40 »
Cytat: "harabin"
Najpierw środkowe potem skrajne.

Chyba odwrotnie. Wszystko jest na hmaservice.com

harabin

  • Gość
Jak wymienić uszczelkę pod głowicą ? Rozkręciłem do głowicy
« Odpowiedź #6 dnia: 08 Czerwiec 2009, 17:40:14 »
Cytat: "BartBartez"
Cytat: "harabin"
Najpierw środkowe potem skrajne.

Chyba odwrotnie. Wszystko jest na hmaservice.com


 :roll: <glupek2> :D <piwo> <ok>

Hants

  • Gość
Jak wymienić uszczelkę pod głowicą ? Rozkręciłem do głowicy
« Odpowiedź #7 dnia: 08 Czerwiec 2009, 20:47:40 »
carmamir, a tak wlasciwie - to czemu wymieniasz uszczelke? Moze dodatkowo warto wyslac glowice na 'skimming' i 'pressure test'?

BartBartez

  • Gość
Jak wymienić uszczelkę pod głowicą ? Rozkręciłem do głowicy
« Odpowiedź #8 dnia: 09 Czerwiec 2009, 09:21:51 »
Cytat: "Hants"
'pressure test'?

To można sobie odpuścić jeśli nie było problemów z chłodzeniem ale planowanie i docieranie zaworów jest niezbędne.

carmamir

  • Gość
Jak wymienić uszczelkę pod głowicą ? Rozkręciłem do głowicy
« Odpowiedź #9 dnia: 10 Czerwiec 2009, 21:20:14 »
Hmm właśnie wymieniłem uszczelkę pod głowicą, jeszcze od pokrywy i zobaczymy ;).
Uszczelke dość mocno wyczyściłem więc miejmy nadzieje że będzie ok.

carmamir

  • Gość
Jak wymienić uszczelkę pod głowicą ? Rozkręciłem do głowicy
« Odpowiedź #10 dnia: 11 Czerwiec 2009, 17:46:33 »
Hmmm ok po testach, uzupełnieniu płynu chłodniczego (weszło tam dość sporo); nie ma już niby masełka na korku, troche dymi ale to chyba normalne (chociaż mam jeszcze Forda Mondeo TDCI 05 i tam w ogóle nic nie dymi nawet jak ostro gazuje na luzie (3-4k RPM))...

Chłodzenie śmiga normalnie już (wyłącza i włącza), obroty spokojne, no miejmy nadzieje że faktycznie poprawnie jest zrobione :D Trochę ustawiłem rozrząd (troche klekotał), teraz wymiana oleju by pozbyć się całkowicie wody, i w ogóle :)


W przyszłym tygodniu samochód na MOT jedzie, ustawiony będzie zapłon, rozrząd, i w ogóle inne tam pierdoły... Wkrótce samochód wyjedzie z ogródka i zaczne nim jeździć :D