Forum > i40 VF
[i40 VF] Co stanie sie jak zaciagne reczny przy 50 kmh?
BigT:
Widzę tu pewną wewnętrzną sprzeczność:
--- Cytat: "shevar" --- Jedną z funkcji, często dziś zapominaną, stanowiła możliwość zatrzymania samochodu w przypadku awarii układu hamulcowego
--- Koniec cytatu ---
--- Cytat: "shevar" --- Co ważne, stawanie odbywa się przy użyciu
wszystkich czterech kół
--- Koniec cytatu ---
Jaka awaria układu hamulcowego która sprawi że hamulec zasadniczy nie będzie działał pozwoli hamulcowi awaryjnemu i elektromechanicznemu hamowanie na 4 koła ? Musiałby działać na każde koło za pomocą oddzielnej linki.
Zbyszek:
BigT,
--- Cytuj ---Elektromechaniczny hamulec postojowy jest systemem mechatronicznym. Jego funkcje są stale nadzorowane przez systemy kontroli, co znacznie ułatwia diagnozę. Jest on również mniej awaryjny, nie występują bowiem problemy z nieszczelnymi bądź zerwanymi linkami. W układach z dźwignią nieszczelne linki, w których zbiera się woda, mogą zimą zamarzać, co często prowadzi do zablokowania hamulców. W elektrycznych układach nie ma możliwości takiej awarii.
--- Koniec cytatu ---
Wygląda na to, że nowoczesny "ręczny" nie jest już hamulcem awaryjnym. Nie działa z pomocą linek...
siepu:
Spróbowałem kiedyś na szerokim parkingu na śniegu.
Koła nie ulegną zablokowaniu.
Auto zaczyna zwalniać i daje się nim normalnie kierować.
Oczywiście odpalają się alarmy dźwiękowe.
Nowoczesny ręczny jest dalej hamulcem awaryjnym.
Nawigacja