Forum > i40 VF

[i40 VF] Co stanie sie jak zaciagne reczny przy 50 kmh?

<< < (4/4)

BigT:
Widzę tu pewną wewnętrzną sprzeczność:

--- Cytat: "shevar" --- Jedną z funkcji, często dziś zapominaną, stanowiła możliwość zatrzymania samochodu w przypadku awarii układu hamulcowego
--- Koniec cytatu ---

--- Cytat: "shevar" --- Co ważne, stawanie odbywa się przy użyciu
wszystkich czterech kół
--- Koniec cytatu ---
Jaka awaria układu hamulcowego która sprawi że hamulec zasadniczy nie będzie działał pozwoli hamulcowi awaryjnemu i elektromechanicznemu hamowanie na 4 koła ? Musiałby działać na każde koło za pomocą oddzielnej linki.

Zbyszek:
BigT,


--- Cytuj ---Elektromechaniczny hamulec postojowy jest systemem mechatronicznym. Jego funkcje są stale nadzorowane przez systemy kontroli, co znacznie ułatwia diagnozę. Jest on również mniej awaryjny, nie występują bowiem problemy z nieszczelnymi bądź zerwanymi linkami. W układach z dźwignią nieszczelne linki, w których zbiera się woda, mogą zimą zamarzać, co często prowadzi do zablokowania hamulców. W elektrycznych układach nie ma możliwości takiej awarii.
--- Koniec cytatu ---


Wygląda na to, że nowoczesny "ręczny" nie jest już hamulcem awaryjnym. Nie działa z pomocą linek...

siepu:
Spróbowałem kiedyś na szerokim parkingu na śniegu.
Koła nie ulegną zablokowaniu.
Auto zaczyna zwalniać i daje się nim normalnie kierować.
Oczywiście odpalają się alarmy dźwiękowe.

Nowoczesny ręczny jest dalej hamulcem awaryjnym.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej