Forum > i40 VF

[i40 VF] Co stanie sie jak zaciagne reczny przy 50 kmh?

<< < (3/4) > >>

Alonzo_:
Freaknet, stanie sie co ma sie stać - koła zblokuje i ratuj sie kierownicą. Jest dodatkowy problem w postaci konieczności naciśnięcia pedału hamulca aby go odblokować, także w razie podbramkowej sytuacji musisz mieć refleks :mrgreen: . Daj znać co wyjdzie Ci z tego i przy jakiej prędkości nie idzie już opanowac sytuacji i co na to Twój ubezpieczyciel  ;-)

Pozdro

Hants:
Pytałeś na powaznie?

Nic się nie stanie. Skoro jest elektryczny, to zapewne komputer pilnuje, aby się niepotrzebnie nie włączył w trakcie jazdy. Doczytaj instrukcję - chyba dołączali ją do auta?

Przed zablokowaniem kół chroni Cię miedzy innymi ABS.

Tylne hamulce to ledwie 30% całej siły hamowania: tarcze i klocki z reguły są tam mniejsze no i nawet sądząc po wymianach - mniej obciążone, gdyż żużywaja się o wiele wolniej.

Nic się nie stanie - w najgorszym przypadku powoli wytracisz prędkość.

(ale jakby się jakiś dżin pokazał ....)

Konrad:
Przy prędkości do 5 km kilka razy zaciągałem - ostatecznie jest to również hamulec awaryjny (o czym chyba kilka osób zapomniało) i w sytuacji kiedy hamulec roboczy ulegnie awarii używamy ręcznego (awaryjnego).
W i40 jest on podświetlany i myślę, że przy zachowaniu ostrożności nie jest łatwy do aktywowania.

Yaro:

--- Cytat: "Hants" ---

Przed zablokowaniem kół chroni Cię miedzy innymi ABS.



--- Koniec cytatu ---

Na ręcznym ABS nie działa ;-)

shevar:
Przed laty hamulec ręczny nazywany był także hamulcem awaryjnym. Jedną z funkcji, często dziś zapominaną, stanowiła możliwość zatrzymania samochodu w przypadku awarii układu hamulcowego. Elektromechaniczny hamulec postojowy poprawia tutaj bezpieczeństwo jeszcze bardziej. Po naciśnięciu przycisku, gdy prędkość samochodu jest większa niż 7 km/h, auto zacznie hamować z opóźnieniem około 6 m/s i zostaną włączone światła hamowania. Co ważne, stawanie odbywa się przy użyciu
wszystkich czterech kół i w zależności od sytuacji regulują je systemy ABS i ESP. W ten sposób, w czasie zatrzymywania gwarantowana jest stabilność samochodu.

Źródło
http://moto.onet.pl/porady-ekspertow/hamulec-reczny-elektryczny-czy-mechaniczny/nm2st

Pozdrawiam

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej