Jeżeli nie masz połączenia pomiędzy wlotem powietrza w grillu a filtrem to "teoretycznie" nie powinien być to problem, chociaż nie wiem jak zachowuje się "na taką modyfikacje" elektronika w tym samochodzie?!. Do sprawdzenia po podpięciu do narzędzi diagnostycznych.
Czyszczenie dolotu:
- ściągasz obudowe z filtra, wyciągasz filtr, odkręcasz klamre za MAF'em, wyciągasz całą obudowe filtra razem z MAF'em, czyścisz całą obudowe filtra wewnątrz na sucho, czyścisz MAF'a środkami do czyszczenia przepływomierzy (~25 zł), odkręcasz klamre przy przepustnicy, ściągasz "harmonijkową" rure, czyścisz ją w środku, kupujesz środek do czyszczenia przepustnic (~30zł) i czyścisz przepustnice bez jej odkręcania. Oczywiście odkręconą dużo łatwiej i lepiej można wyczyścić jednak wtedy wymagana jest kalibracja i zapewne nowa uszczelka, więc cenowo jest to nieopłacalne. Przepustnice czyści się zwykłą czystą białą kartką pociętą na "listki", wsuwając ją i wysuwając w szczeliny między obudową a "talerzykiem" tak długo aż papier przestanie być czarny - oczywiście kilka razy (ale nie za dużo) należy spryskać talerzyk i obudowe od wewnątrz preparatem opisanym powyżej. Nie należy przesuwać "talerzyka" nawet minimalna zmiana jego położenia spowoduje złą prace silnika i konieczna będzie kalibracja !!!
Teraz wszystko należy poskładać do kupy uważając aby MAF był dobrze wysuszony !!!!!. Włączenie silnika z mokrym od preparatu MAF'em może spowodować jego uszkodzenie !!!.
dobrze jest też sprawdzić sam filtr i ewentualnie wymienić.
tu link ze zdjęciami ->
http://www.hyundai-forums.com/187-cm-2007-2012-santa-fe/105315-clean-air-intake.html... i jeszcze sprawa TPS'a - ten czujnik kosztuje około 30$ więc nie jest to jakiś gigantyczny koszt. sama wymiana jest też banalna. Natomiast hyundai wymaga/rekomenduje wgranie nowego oprogramowania do ECU co już może być w polsce pewnym problemem. Jednak jeżeli czytałeś może cały temat z poprzednio podanego linku, niektórzy jeżdżą bez aktualizacji ecu i nie stwierdzili żadnych problemów.