REGULAMIN HYUNDAI KLUB POLSKA
I Postanowienia ogólne 1. Niniejszy Regulamin przedstawia warunki korzystania z Forum HKP
2. Forum HKP umożliwia użytkownikom wymianę informacji na tematy ich interesujące (głównie związane z samochodami marki Hyundai i spotkaniami ich posiadaczy).
II Warunki uczestnictwa 1. Korzystanie z Forum jest bezpłatne.
2. Wpisywanie komentarzy oraz zakładanie nowych tematów, możliwe jest jedynie dla zarejestrowanych użytkowników.
3. Rejestracja odbywa się poprzez wypełnienie formularza rejestracyjnego zgodnie z regulaminem forum i zamieszczonymi wskazówkami w formularzu rejestracyjnym.
Wysłanie formularza rejestracyjnego jest równoznaczne z zapoznaniem się i akceptacją zasad ujętych w regulaminie Forum HKP.
Przy rejestracji konieczne jest podanie prawidłowego adresu e-mail (przeprowadzana jest jego weryfikacja w procesie rejestracji) oraz rzetelne wypełnienie wymaganych pól w profilu użytkownika (w przypadku stwierdzenia przez administratora) nieprawidłowości w wypełnionych polach obowiązkowych konto będzie zablokowane po uprzednim poinformowaniu via e-mail zainteresowanego o stwierdzonych nieprawidłowościach.
Zasady wypełniania pól obowiązkowych:
Model samochodu:, Rok produkcji samochodu:, Pojemność i moc silnika:, Przeniesienie napędu:, Rodzaj skrzyni biegów:, Rodzaj paliwa:
Powyższe pola wypełniane są poprzez wybór odpowiedniej opcji w podanym menu zgodnie z fabrycznymi parametrami posiadanego samochodu. Osoby posiadające samochody innej marki w polach: Model samochodu: oraz Pojemność i moc silnika: wybierają opcję inne, a brakujące parametry wpisują w pole Tekst podpisu: (po prawidłowym wypełnieniu profilu użytkownika administrator usunie zbędny zapis).
W przypadku chęci zmiany samochodu w profilu, użytkownik jest zobowiązany do ponownego wypełnienia pól obowiązkowych w swoim profilu i poinformowania o tym fakcie wymienionego wcześniej administratora.
Skąd:.
Opis miejsca zamieszkania według schematu:
a. miasto/miejscowość (jeśli ktoś nie chce ujawnić tej informacji, korzysta z kolejnej opcji) - Warszawa, Piotrków Trybunalski, Mińsk Mazowiecki, Bebłociny, Skotniki, Wólka Wągrowska;
b. województwo/region (jeśli ktoś nie chce ujawnić ujawnić tej informacji a mieszka poza granicami Polski, korzysta z kolejnej opcji) - wzór: Woj. kujawsko-pomorskie lub Kujawy;
c. państwo - wzór: Niemcy, Wielka Brytania, USA.
Wszystkie nazwy podajemy zgodnie z zasadami pisowni języka polskiego i nazwami geograficznymi.
Nie dopuszcza się umieszczania informacji o treści: z salonu, z lasu, skądinąd czy temu podobne.
Nieprawidłowe wypełnienie tego pola lub późniejsze zmiany jego treści niezgodne z wytycznymi regulaminu skutkuje blokadą konta do czasu wyjaśnienia powstałej nieprawidłowości.
Zasady wypełniania pól nieobowiązkowych:
Kolor:
Polska nazwa określająca bezpośrednio kolor lub nazwa koloru ujęta w katalogu producenta w formie słownej (niebieski, czerwony, granatowy metallic, Vivid Blue).
III Ogólne zasady publikacji na Forum 1. Użytkownik zobowiązuje się do korzystania z Forum w sposób zgodny z polskim prawem, a w szczególności z Ustawą o Języku Polskim (w której to jest mowa o przeciwdziałaniu jego wulgaryzacji), Netykietą i międzynarodowymi umowami obowiązującymi w Polsce.
2. Użytkownik publikuje swoje komentarze wyłącznie na własną odpowiedzialność.
a. Administratorzy i moderatorzy podejmą starania mające na celu usuwanie wszelkich sprzecznych z regulaminem materiałów najszybciej jak to jest możliwe.
b. w związku z powyższym zapisem, Użytkownik zgadza się, że zawartość każdego postu na Forum wyraża poglądy i opinie autora, a nie Administratora, czy moderatorów (poza wiadomościami pisanymi przez nich) i nie ponoszą oni za te treści odpowiedzialności.
3. Posty/wiadomości napisane na Forum stanowią wyłączną własność autora.
Jednak w przypadku usunięcia Użytkownika ze składu Forum w gestii Administratora pozostaje, czy treści pisane przez Użytkownika pozostaną na Forum, czy też zostaną usunięte. Wyjątek stanowią jedynie te posty, których treść może przyczynić się do jednoznacznej identyfikacji autora wiadomości. Jednocześnie zabrania się usuwania z treści postów komentarzy dodanych przez administratorów lub moderatorów.
4. Zarejestrowani Użytkownicy zobowiązani są do logowania podczas korzystania z Forum.
5. Nieaktywni Użytkownicy mogą zostać usunięci z Forum po upływie 6 miesięcy od daty ostatniego logowania. Osoba usuwająca nieaktywne konta Użytkowników forum nie prowadzi statystyki stanu usuniętych kont i jakiekolwiek reklamacje w tej materii będą oddalane.
6. Każdy użytkownik forum powinien starać się traktować innych uczestników dyskusji tak samo, jak sam chciałby być traktowany. Oczekując szacunku, pamiętajmy o okazywaniu go innym.
7. Zabrania się zamieszczania na Forum i rozpowszechniania materiałów zawierających treści :
a. niezgodne z tematami na Forum,
b. obraźliwe, obsceniczne, wulgarne, oszczercze, ogólnie przyjęte jako erotyczne i/lub pornograficzne (dotyczy również avatarów)
c. zawierające groźby,
d. związane z zakazanymi używkami,
e. wzywające do nienawiści rasowej, wyznaniowej, etnicznej etc,
f. faszystowskie,
g. naruszające prawa innych osób i / lub instytucji,
h. łamiące zasady serwisów aukcyjnych,
i. oraz inne, które mogą być sprzeczne z prawem lub szeroko pojętym dobrym obyczajem.
8. Złamanie postanowień z punktu 7 może być przyczyną natychmiastowego i trwałego usunięcia z listy Użytkowników Forum (wraz z powiadomieniem odpowiednich władz).
Aby wspomóc te działania rejestrowane są adresy IP autorów.
9. Użytkownik, który swoimi wypowiedziami będzie zaniżał poziom Forum, w szczególności poprzez:
a. niestosowanie się do zasad pisowni polskiej,
b. niestosowanie się do zasad Netykiety,
c. wulgarne wypowiedzi (także ukrywane pod cząstkami wyrazów, z brakującymi literami, itp),
d. posty pisane młodzieżowym slangiem, językiem niezrozumiałym lub budzącym wątpliwości, zaburzające poprawną komunikację między Użytkownikami Forum,
e. formułowanie wypowiedzi w stylu - pIsHeM tAk bO LuBiEm sE TaK p0PisHaC,
f. pisanie postów odbiegających znacząco od tematu głównego.
g. odpowiedzi ze zbędnymi całymi cytatami innych użytkowników, tj. cytowanie całości wypowiedzi będącej ostatnim postem w wątku
może zostać usunięty ze składu Forum.
10. Zabrania się umieszczania SPAMU na Forum, posty zawierające treści:
a. reklama działalności komercyjnej (dopuszczalna po uprzednim uzyskaniu zgody administracji Forum);
b. odnośniki do materiałów o charakterze krótkotrwałym, których aktualność po określonym czasie wygasa, takich jak wszelkie linki do aukcji, ofert promocyjnych, wyprzedaży i itp. (nie dotyczy działu "Giełda", "Zakup Hyundai'a");
c. inne wypowiedzi ogólnie rozumiane jako spam;
będą kasowane, a ich Autor otrzyma ostrzeżenie.
11. Każdy Użytkownik jest uprawniony do posiadania tylko jednego konta, czyli do jednorazowej rejestracji.
a. W przypadku zagubienia/zapomnienia hasła należy skorzystać z opcji – Zapomniałem hasła,
b. Login (nick) Użytkownika nie może być jednocześnie adresem jakiejkolwiek strony internetowej (w szczególności dotyczy to reklam) i musi składać się przynajmniej z 4 znaków,
c. W przypadku wykrycia posiadania 2 kont przez Użytkownika nastąpi ich blokada do wyjaśnienia zaistniałej sytuacji.
12. Tekst podpis redagowany w profilu użytkownika jest to blok tekstu lub grafiki, który może być dodawany do postów, przy czym:
a. niedopuszczalne jest używanie podpisu do celów reklamowych, bez zgody administratora Forum,
b. tekst ma limit znaków, po akceptacji administratora tekst ten może być dłuższy,
c. tekst podpisu nie może być wyższy niż 4 wiersze pisane czcionką o maksymalnym rozmiarze 14,
d. zabrania się umieszczania tekstu podpisu w kolorze czerwonym (kolor zarezerwowany jest dla celów administrowania forum),
e. grafiki umieszczane w tekście podpisu nie mogą przekraczać rozdzielczości: 110x680 (wysokość x szerokość w pikselach) ,
f. kompilacja grafiki i tekstu jest dopuszczalna w następujących sytuacjach:
- przy rozmiarze pliku graficznego: 90x680 (wysokość x szerokość w pikselach) i jednowierszowym podpisie czcionką o maksymalnym rozmiarze 12,
- przy rozmiarze pliku graficznego: 70x680 (wysokość x szerokość w pikselach) i dwuwierszowym podpisie czcionką o maksymalnym rozmiarze 12.
W przypadku plików graficznych administracja forum zastrzega sobie prawo do automatycznych zmiany wielkości jej prezentowania.
13. W przypadku chęci zamieszczenia większych grafik wymagana jest zgoda Administratora lub moderatora (PW/e-Mail).
Niezastosowanie się może spowodować reakcję Administratora polegającą na usunięciu grafiki bez względu na jej ważność dla zasadności istnienia danej wiadomości/postu. Obecnie wielu użytkowników ma limity transferu jak też korzysta z wolnych łączy komórkowych i trzeba to uszanować.
14. Administratorzy i moderatorzy Forum mają prawo do usuwania, zmiany lub zamykania każdego wątku w każdej chwili, jeśli uznają to za zasadne.
15. Forum jest apolityczne dlatego nie komentujemy tutaj sytuacji politycznej. Zakazane jest również wykorzystywania zdjęć polityków i innych osób publicznych jako avatarów.
IV Zasady publikacji w dziale Warsztat 1. Zanim zadasz nowe pytanie użyj wyszukiwarki wpisując hasło związane z tematem Twoich poszukiwań. Jeśli nic nie znajdziesz to znaczy że albo taki temat nie był poruszany albo był opisany na tyle nieprecyzyjnie że trudno go odnaleźć - tego drugiego możemy uniknąć precyzyjnie tytułując wątki. Dopiero jeśli nic nie znajdziesz załóż nowy wątek.
2. Jeśli znajdziesz podobny wątek który jednak nie do końca wyjaśnia Twój problem, masz prawo w nim się dopisać z własną wypowiedzią. Musi być ona jednak zgodna z modelem auta, np: w wątku "Wymiana paska rozrządu w Sonacie" nie wpisujemy wypowiedzi dotyczących Accenta, itp.
3. Tytułuj wątki tak, aby naprowadzały na Twój problem. Staraj się wpisywać w temat o co chcesz zapytać. Pamiętaj że do Twojej dyspozycji jest jeszcze pole "opis tematu" i tam należy pisać dokładnie co się dzieje np:
Temat: Problem z silnikiem - auto nie wchodzi na wysokie obroty
Opis tematu: są problemy w zakresie 3000-5000rpm - co może być tego przyczyną?
4. Niewskazane są tytuły zbyt ogólnikowe, np. tytuł "hamulce" w zasadzie nic to nikomu nie powie.
5. Niedopuszczalne są tytuły typu: "problem", "pytanko", Więc jeśli nie chcesz pisać posta od nowa NIGDY nie tytułuj wątków w ten sposób bo będą bez ostrzeżenia usuwane.
6. Zasady publikacji w dziale "Zakup Hyundai'a"
a. Dopuszcza się w treści wiadomości umieszczanie aktywnych linków do portali aukcyjnych (Allegro, eBay, Świstak, itp) wyłącznie jako uzupełnienia informacji.
b. Każdy temat w dziale "Zakup Hyundai'a" zostanie automatycznie usunięty po 3 miesiącach od daty ostatniego postu.
V Zasady publikacji w dziale Giełda 1. Pisząc nową wiadomość w dziale Giełda trzeba spełnić następujące wymagania:
a. Odpowiedni Tag dla danej kategorii: [Auto / Części / Pozostałe]
b. Temat powinien zawierać:
- skrótowy opis przedmiotu pozwalający określić jego walory;
- nazwę(y) przedmiotu(ów) pozwalającą(e) wyszukać go(je) w przeglądarce forum.
- w przypadku sprzedaży auta, należy podać jego numer VIN
c. Opis tematu powinien zawierać:
- nazwę marki i modelu przedmiotu lub samochodu;
- rocznik, symbol lub przedział czasowy produkowanego modelu przedmiotu lub samochodu.
d. Treść wiadomości powinna zawierać:
- dokładny opis przedmiotu pozwalający wyszukać dany post i ocenić jaki to jest przedmiot oraz jego stan techniczny (w miarę możliwości powinno się umieścić dane techniczne z numerem katalogowym);
- cenę kupna/sprzedaż przedmiotu (dopuszcza się podanie ceny orientacyjnej lub przedziału cenowego);
- preferowany kontakt do kupującego/sprzedającego (np. PW, GG, e-mail, telefon);
- ogłoszenie sprzedaży przedmiotu będącego własnością prywatną oferenta (niedopuszczalne jest umieszczanie ogłoszeń związanych z prowadzeniem działalności komercyjnej oraz przedmiotów znajdujących się w posiadaniu osób trzecich).
2. Dopuszcza się w treści wiadomości umieszczanie aktywnych linków do portali aukcyjnych (Allegro, eBay, Świstak, itp) wyłącznie jako uzupełnienia informacji.
3. Ustalanie szczegółów transakcji kupna - sprzedaży między zainteresowanymi stronami odbywa się poza tematem ogłoszenia (np. PW, GG, e-mail, telefon).
4. Administracja nie ponosi odpowiedzialności za transakcje zawierane między użytkownikami. Wszelkie ustalenia szczegółów/płatności/dostarczenia przesyłki/itp. przeprowadzane są na własną odpowiedzialność.
5. Aby założyć temat w tym dziale, trzeba należeć do grupy "Giełda". Aby się do niej dostać, wystarczy napisać 30 postów. Dodanie do grupy nastąpi automatycznie.
6. Każdy temat w dziale "Giełda" zostanie automatycznie usunięty po 14 dniach od daty ostatniego postu.
7. Oferent zamieszcza tylko jedno ogłoszenie kupna/sprzedaży danego przedmiotu.
8. Posty niezwiązane z daną transakcją będą usuwane w całości z tematu ogłoszenia.
Informacje:
a. Wszelkie odstępstwa od regulaminu będą związane z usunięciem ogłoszenia oraz otrzymaniem przez oferenta ostrzeżenia lub doprowadzały do usunięcia konta z forum.
b. W sytuacjach niejasnych (problem z interpretacją regulaminu) należy zwracać się do administracji forum przed zamieszczeniem ogłoszenia - późniejsze reklamacje nie będą uwzględniane.
VI Ochrona danych osobowych 1. Dane osobowe, w posiadanie których weszli Administratorzy w związku z rejestracją Użytkownika są traktowane jako poufne. W przypadku bezprawnego ujawnienia danych Właściciel forum ponosi odpowiedzialność na zasadach określonych w Kodeksie Cywilnym.
2. Użytkownik zgadza się że wszystkie informacje, które wpisze będą przechowywane w bazie danych.
3. Dane i informacje wymienione w punkcie 1 i 2 są chronione.
Administratorzy i moderatorzy dokładają wszelkich starań aby zabezpieczyć dane użytkowników, jednak nie będą obarczeni odpowiedzialnością za włamania hackerskie prowadzące do pozyskania tych danych.
4. W przypadku wykorzystania Forum niezgodnie z Regulaminem lub z przepisami prawa, Administratorzy mają prawo przetwarzać dane osobowe Użytkownika w celu ustalenia jego odpowiedzialności, a także przekazać te dane odpowiednim organom władzy publicznej.
5. Administratorzy nie biorą odpowiedzialności za ewentualne wykorzystanie przez osoby trzecie, jawnie podanego (w tekście wiadomości lub podpisie) adresu e-mail lub numeru telefonu użytkownika.
6. Administratorzy forum zastrzegają sobie prawo do informowania użytkowników o zmianach/nowościach na forum jak też o konkursach organizowanych na nim za pomocą poczty elektronicznej lub PW.
7. Polityka cookies
a. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
b. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
c. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest HyundaiKlub.pl
d. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
- dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
- tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
- utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
e. W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
f. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
- „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
- pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
- „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
- „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
- „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
g. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
h. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
i. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
j. Powyższa polityka cookies chroniona jest prawem autorskim, które przysługują
IAB Polska.
VII Zmiany w regulaminie i postanowienia końcowe 1. Administrator zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu.
2. O wszelkich zmianach w Regulaminie, Administratorzy Forum poinformują Użytkowników za pośrednictwem specjalnie do tego celu utworzonego tematu lub komunikatu.
3. Administratorzy i moderatorzy forum dołożą wszelkich starań w celu prawidłowego działania forum i do nich należy kierować uwagi oraz zauważone na forum nieprawidłowości.
4. Jeżeli ktoś nie zgadza się z decyzjami i działaniami podejmowanymi przez moderatorów lub administratorów forum, powinien skontaktować się bezpośrednio z osobą, co do której poczynań ma zastrzeżenia.
5. Każdorazowe złamanie regulaminu będzie karane ostrzeżeniem.
a. za niewłaściwe tytułowanie wątków można otrzymać jedno upomnienie słowne - jest ono odnotowywane w specjalnym ukrytym wątku, każde kolejne jest punktowane,
b. 3 ostrzeżenia blokują możliwość pisania na Forum
c. 6 ostrzeżeń = ban = zakaz wchodzenia na Forum.
6. Regulamin obowiązuje od momentu opublikowania.