Autor Wątek: [i30] Rezonans, drżenie, hałas  (Przeczytany 4383 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

pebe

  • Gość
[i30] Rezonans, drżenie, hałas
« dnia: 21 Sierpień 2013, 21:46:11 »
W moim i30 panują spore wibrację podczas jazdy, które przenoszą sie po szybie na lusterko i powodują jego spory hałas (rezonans). Jak złapie lusterko to od razu jest lepiej ale słychać że jeszcze jakiś inny plastik hałasuje.

Co odpowiada za taki stan rzeczy, gdzie należy szukać przyczyny tego zbyt silnego drżenia?

Offline apikus

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 538
[i30] Rezonans, drżenie, hałas
« Odpowiedź #1 dnia: 22 Sierpień 2013, 07:19:05 »
Przy jakich obrotach silnika wystepuje hałas?
Na wszystkich biegach?

pebe

  • Gość
[i30] Rezonans, drżenie, hałas
« Odpowiedź #2 dnia: 22 Sierpień 2013, 20:51:27 »
Na wszystkich biegach, od 1500 wzwyż

Offline apikus

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 538
[i30] Rezonans, drżenie, hałas
« Odpowiedź #3 dnia: 23 Sierpień 2013, 04:32:17 »
Przy 1500 ma prawo coś drgać , ale powyżej 2000 powinno przestać.

pebe

  • Gość
[i30] Rezonans, drżenie, hałas
« Odpowiedź #4 dnia: 29 Sierpień 2013, 21:40:12 »
Poziom hałasu spowodowany rezonansem na pewno nie jest w normie, więc czy ktoś tutaj wie co powoduje takie drżenie, żebym był lepiej zorientowany jadąc do serwisu?

BigT

  • Gość
[i30] Rezonans, drżenie, hałas
« Odpowiedź #5 dnia: 30 Sierpień 2013, 00:03:24 »
Sprawdź wydech wpierw - najłatwiej ogarnąć samemu nawet.

Offline apikus

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 538
[i30] Rezonans, drżenie, hałas
« Odpowiedź #6 dnia: 30 Sierpień 2013, 07:51:59 »
Zacznij od przełączania biegów ok. 2000 obr/min i zobacz, czy dalej to występuje.

Cytat: "BigT"
Sprawdź wydech wpierw - najłatwiej ogarnąć samemu nawet.

Cytat: "pebe"
które przenoszą sie po szybie na lusterko i powodują jego spory hałas (rezonans)

psmalec666

  • Gość
[i30] Rezonans, drżenie, hałas
« Odpowiedź #7 dnia: 24 Październik 2013, 10:19:54 »
nie wiem czy temat jest aktualny?
miałem coś podobnego - pojechałem wyważyć koła i jest ok!
kolega zasugerował mi 3 rzeczy: wyważenie kół, uszkodzona opona np. guz, zrobić geometrie w aucie mime tego, ze nie ściagał na boki.... Na szczescie wywazenie załatwiło sprawe odrazu
pozdrawiam