Witajcie, zaznaczę od razu że już się przywitałem:P. Posiadam od niedawna i20-tkę z przebiegiem 150000 km z 2010 roku.
Jako że nie znam tego auta jeszcze dobrze mam do szanownych kolegów kilka pytań, które umieszczam w jednym temacie.
1. Pierwsze pytanie dotyczy jak w temacie, zmiany kierownicy zwykłej na multifunkcyjną. Wiecie może czy pod kierownicą ( zwykłą ) jest doprowadzona kostka do wpięcia kierownicy z przełącznikami do radia i czy taka przemiana będzie działać? Może ktoś robił taką przekładkę?
2. Drugie pytanie dotyczy pracy silnika na wolnych obrotach. Mam przejechane 150 tysięcy, i jak na moje ucho to silnik pracuje za głośno, jak diesel. Kiedy pracuje na wolnych obrotach, głośny dźwięk stukania dochodzi (wydaje mi się ) z pod dekla zaworów. Ale to chyba nie zawory tak stukają, bo chodzą równo i cicho klikają. Czy to może być klekoczący łańcuch przy 150k ? Silnik powinien chodzić cichutko, a mi coś głośno stuka. Słyszałem jak chodzi nowa i20, to nic nie słychać, a u mnie coś klekocze. Może to normalne, proszę wypowiedzcie się koledzy.
3. Kolejne pytanie dotyczy dziwnego dźwięku podczas jazdy. Mianowicie gdy zaczynam jechać, to słyszę takie jakby szuranie, zacieranie się czegoś, tak jakby jakieś tryby pracowały na sucho albo coś w tym stylu, dźwięk podobny do zajechanych łożysk w kołach, ale to nie to. Ten dziwny dźwięk zaczyna się od ruszenia, na każdym biegu, przy każdej prędkości jest słyszalny, jedynym wyjątkiem kiedy przestaje go słyszeć jest moment kiedy wcisnę sprzęgło. Przykładowo jak jadę np. 30km\h i wcisnę sprzęgło to nie słychać ,,szurania'' tylko sam silnik. Wydaje mi się, że to coś ze skrzynią lub ze sprzęgłem, dźwięk wydaje mi się dochodzić właśnie od strony kierowcy. Proszę o wasze opinie w tej sprawie.
Jak narobiłem bałaganu to sorry
Pozdrawiam