Autor Wątek: [i20 PB] Zmiana kierownicy na multifunkcyjną i inne - i20 1.2  (Przeczytany 26315 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

kevin55

  • Gość
Zmiana kierownicy na multifunkcyjną i inne - i20 1.2
« dnia: 18 Sierpień 2013, 12:15:41 »
Witajcie, zaznaczę od razu że już się przywitałem:P. Posiadam od niedawna i20-tkę z przebiegiem 150000 km z 2010 roku.
Jako że nie znam tego auta jeszcze dobrze mam do szanownych kolegów kilka pytań, które umieszczam w jednym temacie.

1. Pierwsze pytanie dotyczy jak w temacie, zmiany kierownicy zwykłej na multifunkcyjną. Wiecie może czy pod kierownicą ( zwykłą ) jest doprowadzona kostka do wpięcia kierownicy z przełącznikami do radia i czy taka przemiana będzie działać? Może ktoś robił taką przekładkę?

2. Drugie pytanie dotyczy pracy silnika na wolnych obrotach. Mam przejechane 150 tysięcy, i jak na moje ucho to silnik pracuje za  głośno, jak diesel. Kiedy pracuje na wolnych obrotach, głośny dźwięk stukania dochodzi (wydaje mi się ) z pod dekla zaworów. Ale to chyba nie zawory tak stukają, bo chodzą równo i cicho klikają. Czy to może być klekoczący łańcuch przy 150k ? Silnik powinien chodzić cichutko, a mi coś głośno stuka. Słyszałem jak chodzi nowa i20, to nic nie słychać, a u mnie coś klekocze. Może to normalne, proszę wypowiedzcie się koledzy.

3. Kolejne pytanie dotyczy dziwnego dźwięku podczas jazdy. Mianowicie gdy zaczynam jechać, to słyszę takie jakby szuranie, zacieranie się czegoś, tak jakby jakieś tryby pracowały na sucho albo coś w tym stylu, dźwięk podobny do zajechanych łożysk w kołach, ale to nie to. Ten dziwny dźwięk zaczyna się od ruszenia, na każdym biegu, przy każdej prędkości jest słyszalny, jedynym wyjątkiem kiedy przestaje go słyszeć jest moment kiedy wcisnę sprzęgło. Przykładowo jak jadę np. 30km\h i wcisnę sprzęgło to nie słychać ,,szurania'' tylko sam silnik. Wydaje mi się, że to coś ze skrzynią lub ze sprzęgłem, dźwięk wydaje mi się dochodzić właśnie od strony kierowcy. Proszę o wasze opinie w tej sprawie.
Jak narobiłem bałaganu to sorry :)

Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: 28 Czerwiec 2020, 13:02:47 przez Brt »

Offline de_assis

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 322
Zmiana kierownicy na multifunkcyjną i inne - i20 1.2
« Odpowiedź #1 dnia: 18 Sierpień 2013, 12:20:18 »
Jak dobrze kojarze, to niektorzy montowali tutaj usb zamiast AUX  i pomimo nizszej wersji wyposazenia kable i tak byly doprowadzone i nie bylo problemu z montazem wejscie usb. ale cala kierwonica to trudno, trzeba by sprawdzic, popytac w serwisie moze.

kevin55

  • Gość
Zmiana kierownicy na multifunkcyjną i inne - i20 1.2
« Odpowiedź #2 dnia: 18 Sierpień 2013, 12:26:44 »
Może i są kable do tego poprowadzone, jak nikt nie będzie wiedział to zdejmę kierownicę i zobaczę, a serwis to mam w głębokim poważaniu. :P

[ Dodano: 2013-08-21, 19:33 ]
AD. 2
W serwisie uznali, że albo popychacze albo rozrząd do wymiany, trzeba by górę rozebrać żeby zobaczyć. :-/
AD.3
W serwisie uznali, że to faktycznie wyje skrzynia i też trzeba by ją rozebrać, ale najprawdopodobniej to łożyska w skrzyni do wymiany. :-/

Do tego jak gwałtownie ruszam kierownicą, to bardzo stuka, serwis powiedział, że to maglownica do wymiany - koszt 1800 zł z robotą :-/

Biorąc pod uwagę, że straciłem gwarancję, to zrobiło mi się trochę smutno :cry:

Ten samochód to jakieś padło przy takim przebiegu

tomek505

  • Gość
Zmiana kierownicy na multifunkcyjną i inne - i20 1.2
« Odpowiedź #3 dnia: 23 Sierpień 2013, 07:21:19 »
A jak wygląda sprawa z kostką w kierownicy? jak rozkręcisz kierownicę daj znać jak to wygląda i czy są kable. też bym zmienił kiere na multifunkcyjną :)

kevin55

  • Gość
Zmiana kierownicy na multifunkcyjną i inne - i20 1.2
« Odpowiedź #4 dnia: 23 Sierpień 2013, 14:56:10 »
No jeszcze nie zdjąłem, czekam może ktoś to robił już to może się wypowie. Wydaje mi się że kostka powinna być podciągnięta pod kierownicą.

alex007

  • Gość
Zmiana kierownicy na multifunkcyjną i inne - i20 1.2
« Odpowiedź #5 dnia: 23 Sierpień 2013, 15:31:55 »
w i20 nie zdejmowalem ale zdejmowalem w i30

jak chcecie moge wam opisac, moze cos wam pomoze

kevin55

  • Gość
Zmiana kierownicy na multifunkcyjną i inne - i20 1.2
« Odpowiedź #6 dnia: 24 Sierpień 2013, 07:56:25 »
No to prosimy o opis co tam gra :)

alex007

  • Gość
Zmiana kierownicy na multifunkcyjną i inne - i20 1.2
« Odpowiedź #7 dnia: 24 Sierpień 2013, 14:19:49 »
ok,
najpierw trzeba odlaczyc aku by poducha nie wystrzelila
potrzebny bedzie nam plaski cienki srubokret

kierownica powinna byc ustawiona na wprost wraz z kołami

tak jak pisalem wczesniej zdejmowalem kiere w i30 wiec i20 moze sie roznic i kazdy zdejmuje na wlasna odpowiedzialnosc

w i30 sa trzy zatrzaski na ktorych trzyma sie poduszka a sa one:
dwa z boku i jeden pod spodem kierownicy
sa to nieduze dziurki i tam wkladamy srubokret i wciskamy zatrzask, jesli zatrzask sie wcisnie to poduszka po danej stronie powinna odskoczyc, najlepiej zaczac od prawej strony, potem lewa, a na koncu dol
jesli poduszka odskoczy na tych sprezynach to trzeba odczepic zolta mala kostke od poduszki oraz jak sa jakies przyciski to kostka od przyciskow i poduszke mamy w dloni
co dalej,
kierownica przykrecona jest na nakretke dokladnie nie pamietam jaka nasadka do niej byla ale bedzie to 19 lub 21, sruba dokrecona jest kluczem dynanometrycznym a moment ktory jest tam uzyty to 45
jak odkreci sie nakretke to trzeba uwazac by nie porwac tych cienkich przewodow i nie wolno ruszac tej kolumny by nie zerwac tasmy!!!
jesli zerwiecie tasme to nie beda dzialaly przyciski

i co to chyba wszystko:)


http://www.bcc-interior.com/galeria-kierownice/mini/hundai%20i30%20kierownica%20%281%29.JPG
tak wyglada zdjeta kiera w i30

vqsoft

  • Gość
Zmiana kierownicy na multifunkcyjną i inne - i20 1.2
« Odpowiedź #8 dnia: 26 Sierpień 2013, 21:55:40 »
oj wydaje mi sie w i20 poducha jest przykręcana od spodu.. tak cos widziałem na fiszce..

na bank do założenia sterowania z kierownicy potrzebna będzie inna taśma.

kevin55

  • Gość
Zmiana kierownicy na multifunkcyjną i inne - i20 1.2
« Odpowiedź #9 dnia: 24 Luty 2014, 17:28:08 »
Poduszkę zdejmuje się odkręcając tylko 2 śruby po bokach kierownicy, po odkręceniu wychodzi normalnie bez żadnych zatrzasków. Po wyjęciu poduchy widać kostkę w której jest ( u mnie w classicu +) 5 pinów ale wpięty jest tylko jeden - masa, a łącznie w kostce jest 12 miejsc na piny. Tylko teraz się rozchodzi ile kabli ma kierownica z 4 guzikami? Bo są 3 wersje tych kierownic multifunkcyjnych z 4, 7 i 12 przyciskami.
Najlepiej byłoby gdyby ktoś z multifunkcyjną kierownicą zdjął poduszkę i zobaczył ile idzie kabli do kostki.

vqsoft

  • Gość
Zmiana kierownicy na multifunkcyjną i inne - i20 1.2
« Odpowiedź #10 dnia: 14 Kwiecień 2014, 21:56:56 »
kevin ale 5 pinów wychodzi z taśmy a wpięty jest jeden idący do kierownicy ?
czyli 4ry są wyprowadzone przez taśmę do kierownicy ?

kevin55

  • Gość
Zmiana kierownicy na multifunkcyjną i inne - i20 1.2
« Odpowiedź #11 dnia: 17 Kwiecień 2014, 21:47:58 »
Tak dokładnie w kostce z taśmy wychodzi (u mnie w clasiku +) 5 pinów, a w kostce od kierownicy jest tylko jeden ( chyba masowy do poduchy), tak jakby 4 pozostałe były przygotowane na kierownice z guziczkami. Trzeba by się dowiedzieć ile ma pinów kostka z najprostszej kierownicy z guzikami. Ale powinno działać.

pdri20

  • Gość
Zmiana kierownicy na multifunkcyjną i inne - i20 1.2
« Odpowiedź #12 dnia: 02 Październik 2014, 21:21:28 »
czy zmienił już ktoś taką kierownicę z powodzeniem?
chciałbym wymienić u siebie :)

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
Zmiana kierownicy na multifunkcyjną i inne - i20 1.2
« Odpowiedź #13 dnia: 02 Październik 2014, 22:14:26 »
Pdri20 jak podasz numer vin to napiszę co teraz masz i co będziesz musiał dokupić żeby działało sterowanie z kierownicy.

pdri20

  • Gość
Zmiana kierownicy na multifunkcyjną i inne - i20 1.2
« Odpowiedź #14 dnia: 05 Październik 2014, 20:40:35 »
poszło na PW