Autor Wątek: Wymiana paska rozrzadu - kilka pytań  (Przeczytany 3638 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Hants

  • Gość
Wymiana paska rozrzadu - kilka pytań
« dnia: 20 Maj 2009, 12:43:27 »
No to zaczynamy:




:-)

Pada deszcz, kupa pracy - musze przelozyc sesje zdjeciowa na kilka dni. Pompe juz mam (ufff) i wszystko przygotowane..

Nie kupujcie pomp od innych modeli - naszlifowalem sie jak głupi:

Tu jeszcze myslalem, ze to juz wszystko:



Ale sie BAAARDZO bolesnie rozczarowalem. To szuranie z filmiku to ocieranie rolki o scianke pompy. Demontaz, szlifierka i masa straconego czasu...:



Jak ja sciagne to zademonstruje moje zdolnosci rzeźbiarskie.. Ale plama..

=========

Problem z duzym kolem pasowym sie w sumie prosto rozwiazał:



Specjalne narzedzie BARDZO ulatwia prace. Kupilem oba...




Kółka (PINy) nad '7' powinny byc w gornej maksymalnej pozycji - mozna je obrocic idealnie w dol krecac walem trzy razy. Mozna tak nawet poprawnie ustawic wszystko do kupy. Podreczniki mowia, ze do zestawienia wszystkich znakow trzeba krecic walem nawet 6 razy - a ja mowie - ze trzy wystarczą (choc pierwszy tłok nie bedzie wowczas w TDC)




Oszczedze komus gdybania: po zalozeniu nowego paska, docisnieciu rolki napinajacej znacznik od oleju nie jest idealnie zestawiony. Mamy dwie mozliwosci: 'tyci u gory', albo 'tyci u dolu'. Wybierz opcje numer 1 - minimalnie nad znakiem..





Jedyna niedopracowana czesc tego silnika - nie mam zielonego pojecia jak bardzo ten pasek powinien byc dociagniety (sporo manuali przejrzalem - zalecaja aby - 'nie za mocno': takim go zastalem:







===

Tyle narazie - zrobie to jeszcze raz i porzadniej

BartBartez

  • Gość
Wymiana paska rozrzadu - kilka pytań
« Odpowiedź #1 dnia: 20 Maj 2009, 13:56:01 »
Możesz jaśniej?
Jeśli piszesz o zębatce na wale od strony rozrządu to co ma do niej koło zamachowe?
Aby ściągnąć tą, o której myślę należy odkręcić śrubę centralną, zdjąć koło pasowe od pasków wielorowkowych i zębatka rozrządu powinna zejść "palcami". No właśnie powinna jednak nie zawsze schodzi. Można delikatnie podważać płaskim narządziem, a najlepiej dwoma naprzeciw siebie.

Hants

  • Gość
Wymiana paska rozrzadu - kilka pytań
« Odpowiedź #2 dnia: 20 Maj 2009, 13:57:25 »
Cytat: "BartBartez"
powinna zejść "palcami".


:-) Walcze nadal

BartBartez

  • Gość
Wymiana paska rozrzadu - kilka pytań
« Odpowiedź #3 dnia: 20 Maj 2009, 14:03:17 »
Nie wiem jak w Sonacie dokładnie wygląda ta zębatka. Na hmaservice są dość niewyraźne rysunki. Może w otworach dookoła śruby centralnej są gwinty? Jeśli tak to sprawa jest prosta. Dopasowujesz 2 śruby do tych otworów i robisz ściągacz z płaskownika tak aby opierał się o śrubę centralną niedokręconą do końca. Wkręcając te dwie małe śruby płaskownik będzie odpychał zębatkę od wału. Jak już się ruszy choćby 2mm to jest Twoja.
Wiem, że umiesz kombinować więc sobie poradzisz :mrgreen: To najważniejsza cecha mechanika ;-)

Hants

  • Gość
Wymiana paska rozrzadu - kilka pytań
« Odpowiedź #4 dnia: 20 Maj 2009, 19:06:58 »
:-) Dzieki za podpowiedzi - tak bym zrobil, gdybym nie mial sciagacza do lozysk - poszlo bardzo łatwo..

Utknalem za to na czyms - o co w zyciu bym sam siebie samego nie osadzal: popelina z pompa wody...

Kupilem nowiutką pompe od jakiegos galanta i ... zobaczycie potem fotki, pilniczek, piłka i jechane.. W polowie roboty sie wkurzylem i pojechalem do sklepu szukac pompy - jutro po poludniu, pojutrze.. Wsciekly wrocilem do pilniczka i brzeszczotu..

Roznice - naprawde minimalne, ale wystarczajace, aby nie pasowal mechanizm zapierajacy sie o hydraulic tensioner.

Teraz wszystko z grubsza skrecilem, zalalem plynem i czekam na wycieki (przy kawie), choc takie rzeczy wychodza najczesciej po rozgrzaniu auta.

Juz widze swoje bledy z poprzednich montazy :-)
I mam sporo fotek - ku chwale Ojczyzny :-)

Hants

  • Gość
Wymiana paska rozrzadu - kilka pytań
« Odpowiedź #5 dnia: 21 Maj 2009, 09:31:06 »
Czy to jest normalny dzwiek? Zwroccie uwage, ze dziwnie pokrywa sie z ta oryginalna naklejka..


Podjalem wczoraj decyzje - czekam na pompe wody

Filmik:
http://www.hants.pl/sonata/pasek/pasek.mp4

Silnik jest zimny - wiec od razu uprzedzam madrosci o braku chlodzenia :-)

BartBartez

  • Gość
Wymiana paska rozrzadu - kilka pytań
« Odpowiedź #6 dnia: 21 Maj 2009, 12:02:19 »
Nie mogę tego odtworzyć. Możesz wrzucić to na youtube czy coś takiego?

Hants

  • Gość
Wymiana paska rozrzadu - kilka pytań
« Odpowiedź #7 dnia: 21 Maj 2009, 12:17:14 »

BartBartez

  • Gość
Wymiana paska rozrzadu - kilka pytań
« Odpowiedź #8 dnia: 21 Maj 2009, 12:35:00 »
Ciężko jak się nie słyszy na żywo. Czy pasek nie jest za mocno naprężony?

Hants

  • Gość
Wymiana paska rozrzadu - kilka pytań
« Odpowiedź #9 dnia: 21 Maj 2009, 13:02:28 »
Hm - to jest nas dwu - tez mam wrazenie, ze jest za bardzo napiety. Co ciekawe hydraulic tensioner jest wysuniety na 3,9 mm - czyli wedlug normy. Rolka dociskowa zostala napieta wedle instrukcji..

Mam dwa dni wolne, czekam na pompe - ide to ustawic jeszcze raz.
===============
Trening czyni mistrzem, a niedbaly robi dwa razy. Powaznym bledem bylo wyciagniecie zawleczki PRZED wykonaniem 1/4 obrotu odwrotnie do wskazowek zegara (potem powinno sie zrobic dwa do przodu) Taka niepozorna czynnosc, a zmienia napiecie paska w bardzo widoczny sposob..

Gdyby nie koniecznosc dlubania przy paskach od alternatora, wspomagania i klimy (skrecanie tego do kupy jest proste, ale bardzo czasochlonne) to moglbym wymieniac paski rozrzadu .. codziennie

Bardzo sie ciesze z zakupu dwu specjalnych narzedzi - hehehe - dlugiej sruby z bolcem do uginania napinacza i ustawiacza rolki napinajacej - naprawde fajne, choc dosc drogie gadzety.

NArazie musialem skrecic wszystko do kupy - mam sporo pracy i potrzebuje auta przez najblizszy tydzien, Gdy w koncu zakupie WLASCIWA pompe (jeju... ale sie naszlifowalem zeby to dopasowac) to zrobie fotki z montazu (bo narazie mam tylko z rozbiorki)

Narazie jezdzi - mam nadzieje, ze nie stworze jutro watku - "wymiana glowicy - POMOCY" bo sie zapłakałbym na śmierć :-)

Hants

  • Gość
Wymiana paska rozrzadu - kilka pytań
« Odpowiedź #10 dnia: 26 Maj 2009, 16:13:51 »
Acha - wszystkim proponuje zakup elektrycznego klucza impaktowego - oszczedzicie sobie conajmniej z godzine przy jego pomocy

e-gen

  • Gość
Wymiana paska rozrzadu - kilka pytań
« Odpowiedź #11 dnia: 01 Czerwiec 2009, 23:13:39 »
Cytat: "Hants"

Powaznym bledem bylo wyciagniecie zawleczki PRZED wykonaniem 1/4 obrotu odwrotnie do wskazowek zegara (potem powinno sie zrobic dwa do przodu)

WAŻNE :!:

e-gen

  • Gość
Re: Wymiana paska rozrzadu - kilka pytań
« Odpowiedź #12 dnia: 01 Czerwiec 2009, 23:32:58 »
Cytat: "Hants"

Jedyna niedopracowana czesc tego silnika - nie mam zielonego pojecia jak bardzo ten pasek powinien byc dociagniety (sporo manuali przejrzalem - zalecaja aby - 'nie za mocno': takim go zastalem:

powinien dać się ugiąć PALCEM na 5-7 mm przy nacisku w centralnej części (jest w manualu)