Autor Wątek: [Accent LC] Check Engine - PO133  (Przeczytany 13817 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Jasu

  • Gość
[Accent LC] Check Engine - PO133
« dnia: 12 Sierpień 2013, 18:15:43 »
Witam
Swojego accenta kupiłem gdy miał około 134k przebiegu, na początku miałem kilka błędów i świecił się Check Engine, jednak z wszystkim się uporałem, głównym problemem był przepływomierz.
Dziś jadąc do pracy wyskoczył po raz kolejny, jednak tym razem inny kod błędu.

P0133 O2-Sensor Circuit Slow Response (Bank 1 / Sensor 1)

Od kupna przejechałem nim około 4,5 tysiąca KM.
W sieci wyczytałem że z tym błędem powiązanych może być kilka problemów.
Czy ktoś wie jak się pozbyć tego błędu i udzieli mi kilku rad jak się go pozbyć?
Pozdrawiam

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169

Bervoc

  • Gość
[Accent LC] Check Engine - PO133
« Odpowiedź #2 dnia: 12 Sierpień 2013, 19:01:40 »
Mnie również zaczął wyskakiwać błąd P0133. Wymieniłem złącze elastyczne bo okazało się, że jest w stanie agonalnym, oraz był sprawdzany cały układ wydechowy pod kątem szczelności. Błąd nadal się pojawia.
EDIT: Ale to tylko na gazie. Gdy pojeżdżę na benzynie sam znika po około 50 km (tzn. dwa razy miałem sytuację gdzie przy zapalonym check engine jechałem na benzynie i gasła kontrolka, następnych takich sytuacji nie było, że musiałem jechać tylko na benzynie, było to około 5 tys. km temu, więc nie wiem czy teraz by zgasła).

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Accent LC] Check Engine - PO133
« Odpowiedź #3 dnia: 12 Sierpień 2013, 19:12:42 »
U mnie po wymianie złącza elastycznego błąd P0133 zniknął, a pojawiła się P0420  :lol:

dankul1

  • Gość
[Accent LC] Check Engine - PO133
« Odpowiedź #4 dnia: 13 Sierpień 2013, 15:26:00 »
Cytat: "kosmos2011"
U mnie po wymianie złącza elastycznego błąd P0133 zniknął, a pojawiła się P0422  :lol:


Piękna sprawa, znana z autopsji, jeden kod pokonasz to na jego miejsce kilka innych wskoczy :(

Jasu

  • Gość
[Accent LC] Check Engine - PO133
« Odpowiedź #5 dnia: 13 Sierpień 2013, 17:20:13 »
Macie jakiś link do tego złącza? Bo na intercarsie kategorie się troszkę różnią i nie mogę tego znaleźć.

A nawiasem, również potrzebuje o-ring z korka od wlewu oleju i też nigdzie tego nie widzę

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Accent LC] Check Engine - PO133
« Odpowiedź #6 dnia: 13 Sierpień 2013, 17:51:16 »
Cytat: "Jasu"
A nawiasem, również potrzebuje o-ring z korka od wlewu oleju i też nigdzie tego nie widzę


26502-22600 9,32 pln + wysyłka 18 pln chyba nie warto jak masz stary to weź na wzór i poszukaj w sklepie stacjonarnym.
http://www.fox.rzeszow.pl/USZCZELKA-KORKA-WLEWU-OLEJU(4,967,26900).aspx

Cytat: "Jasu"
Macie jakiś link do tego złącza? Bo na intercarsie kategorie się troszkę różnią i nie mogę tego znaleźć.


Długość złącza elastycznego musi uwzględniać to że trzeba skrócić końcówki rur do których będzie spawana (ze względu na korozję). Najlepiej spojrzyj pod auto i zmierz ile trzeba będzie te rury skrócić.


Offline kadafi

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 301
[Accent LC] Check Engine - PO133
« Odpowiedź #7 dnia: 15 Sierpień 2013, 14:29:37 »
Ja ostatnio wymieniałem złącze.
200m fi45 + roztoczenia. Weszło na styk. Stare złącze było tak paskudnie wspawane że musiałem odciąć kawałek dalej. Ja zrobiłem wersję skręcaną żeby w przyszłości nie było problemów - wykręcam stare złącze i wstawiam nowe.

tre_k

  • Gość
[Accent LC] Check Engine - PO133
« Odpowiedź #8 dnia: 21 Sierpień 2013, 12:44:36 »
Kolego, sprawdź cały układ wydechowy, czy są jakieś nieszczelności dlatego wyrzuca błąd, może siadła druga sonda dlatego ją odepnij i sprawdź czy dalej jest ten sam błąd, skasuj go i ponownie podepnij. Jak będzie cały czas ten sam błąd czy sonda będzie podłączona czy nie, to sonda do wymiany

Jasu

  • Gość
[Accent LC] Check Engine - PO133
« Odpowiedź #9 dnia: 21 Sierpień 2013, 17:16:49 »
Na razie po prostu skasowałem i nie pojawił się ponownie. 1 sonda wiem gdzie jest a druga?

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Accent LC] Check Engine - PO133
« Odpowiedź #10 dnia: 21 Sierpień 2013, 18:14:07 »

Jasu

  • Gość
[Accent LC] Check Engine - PO133
« Odpowiedź #11 dnia: 30 Styczeń 2014, 15:47:07 »
Dopiero teraz zabieram się za wymianę pierwszej sondy lambdy więc chciałbym się zapytać czy jest jakiś dobry zamiennik tego bosha który kosztuje 200zł ?

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Accent LC] Check Engine - PO133
« Odpowiedź #12 dnia: 30 Styczeń 2014, 17:37:11 »
Sprawdź rezystancję między obudową(miejsce gdzie wkłada się klucz do odkręcenia sondy), a pinem z szarym przewodem (masa) i wybierz odpowiedni typ z tych poniżej:

- 4 przewodowa masa z przejsciem na obudowę: OZA624-E5-S4CG  <10kΩ
- 4 przewodowa z izolowaną masą: OZA624-E4-S4 >10kΩ ok 165 pln http://www.e-ngk.pl/oza624e4-sonda-lambda-uniwersalna-1952-p-9.html

Jeśli spalanie masz w normie to bym jednak poczekał i dołożył do oryginału (nie trzeba kombinować nic z wtyczką) zamienniki mają to do siebie że sprawiają kłopoty.

Jasu

  • Gość
[Accent LC] Check Engine - PO133
« Odpowiedź #13 dnia: 30 Styczeń 2014, 17:43:07 »
Cytat: "kosmos2011"
Sprawdź rezystancję między obudową(miejsce gdzie wkłada się klucz do odkręcenia sondy), a pinem z szarym przewodem (masa) i wybierz odpowiedni typ z tych poniżej:

- 4 przewodowa masa z przejsciem na obudowę: OZA624-E5-S4CG  <10kΩ
- 4 przewodowa z izolowaną masą: OZA624-E4-S4 >10kΩ ok 165 pln http://www.e-ngk.pl/oza624e4-sonda-lambda-uniwersalna-1952-p-9.html

Jeśli spalanie masz w normie to bym jednak poczekał i dołożył do oryginału (nie trzeba kombinować nic z wtyczką) zamienniki mają to do siebie że sprawiają kłopoty.


Dzięki za radę, spalanie mam bardzo duże teraz więc wezmę te oryginalną :)