Autor Wątek: [Elantra XD] [Elantra XD] Chyba problem z turbosprężarką w 2,0 CRDi.  (Przeczytany 17954 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

gacus2004

  • Gość
[Elantra XD] Chyba problem z turbosprężarką w 2,0 CRDi.
« dnia: 10 Styczeń 2012, 08:24:48 »
Czy przy padniętej turbinie może świecić kontrolka oleju?Stan oleju mam normalny.Jadąc zapaliła mi się kontrolka oleju,po czym auto straciło moc zupełnie,zaczęło coś gwizdać,rzęzić i za autem niezła zadyma była.Po chwili silnik zgasł i nie daje się uruchomić.Co o tym myślicie,bo ja  niewiem co robić w tej chwili. :-(
« Ostatnia zmiana: 02 Sierpień 2020, 18:18:22 przez Brt »

NieAmator

  • Gość
[Elantra XD] Chyba problem z turbosprężarką w 2,0 CRDi.
« Odpowiedź #1 dnia: 10 Styczeń 2012, 08:26:22 »
Sądze że gdyby padła turbina to dało by się uruchomić auto. Czy jakiś CHECK Ci wyskoczył na desce?

gacus2004

  • Gość
[Elantra XD] Chyba problem z turbosprężarką w 2,0 CRDi.
« Odpowiedź #2 dnia: 10 Styczeń 2012, 08:41:40 »
Nic nie świeci oprócz oleju.

NieAmator

  • Gość
[Elantra XD] Chyba problem z turbosprężarką w 2,0 CRDi.
« Odpowiedź #3 dnia: 10 Styczeń 2012, 08:44:35 »
A może to czujnik oleju zwariował, gwizdanie to jak by turbina ale chyba auto powinno sie uruchomić jak najszybciej udaj sie do warsztatu. Pod korkiem oleju jakiegoś nagaru zupy albo czegoś?

gacus2004

  • Gość
[Elantra XD] Chyba problem z turbosprężarką w 2,0 CRDi.
« Odpowiedź #4 dnia: 10 Styczeń 2012, 08:57:54 »
Też tak myślę,że powinno się uruchomić ,olej jest czysty,pod korkiem idealnie.Płyn chłodniczy czysty.Trudno mi zdiagnozować usterkę,bo nieodpala.

NieAmator

  • Gość
[Elantra XD] Chyba problem z turbosprężarką w 2,0 CRDi.
« Odpowiedź #5 dnia: 10 Styczeń 2012, 09:00:30 »
trzask to bym miał obawę że to pompa wody albo rozrząd

Offline BartBartez

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 317
[Elantra XD] Chyba problem z turbosprężarką w 2,0 CRDi.
« Odpowiedź #6 dnia: 10 Styczeń 2012, 10:27:27 »
Kręci w ogóle silnikiem?

gacus2004

  • Gość
[Elantra XD] Chyba problem z turbosprężarką w 2,0 CRDi.
« Odpowiedź #7 dnia: 10 Styczeń 2012, 17:14:31 »
silnik kręci,ale odpalić niechce.Obejrzałem turbo dzisiaj i jest rozwalone,wirnik tak lata w środku,że łopatki o obudowę trą.W wężu do intercoolera,oraz w kolektorze dolotowym  pełno oleju jest.Myślę,że kontrolka oleju zaświeciła się przez uszkodzone turbo i tam układ smarowania tracił ciśnienie.

NieAmator

  • Gość
[Elantra XD] Chyba problem z turbosprężarką w 2,0 CRDi.
« Odpowiedź #8 dnia: 10 Styczeń 2012, 22:34:31 »
Łoooj bardzo go cisnąleś? gdzie tankowałeś?

gacus2004

  • Gość
[Elantra XD] Chyba problem z turbosprężarką w 2,0 CRDi.
« Odpowiedź #9 dnia: 11 Styczeń 2012, 08:33:45 »
Cytat: "NieAmator"
Łoooj bardzo go cisnąleś? gdzie tankowałeś?

Tankuję na ESSO,tutaj paliwo jest raczej dobrej jakości,jechałem  spokojnie,bo nigdy nie cisnę na zimnym silniku.Po jeżdzie ostrzejszej zawsze motor pracuje około minuty na wolnych obrotach,aby turbo sie schłodziło i zmniejszyło obroty i dopiero wyłączam go.Myślę iż poprzedni właściciel tego nieprzestrzegał i to znacznie skróciło żywotnośc turbiny.Niewiem co jest,bo  normalnie niedaje się uruchomić,a gdy dostanie spraya w dolot to odpala.Co może być tego przyczyną?

NieAmator

  • Gość
[Elantra XD] Chyba problem z turbosprężarką w 2,0 CRDi.
« Odpowiedź #10 dnia: 11 Styczeń 2012, 09:13:49 »
no to znaczy że albo wtryski nie dają paliwa albo pompa siadła. Skoro w dolot idzie auto start i z auto staru go kręci, to znaczy że paliwa pompa nie podaje albo cos z tryskami.

gacus2004

  • Gość
[Elantra XD] Chyba problem z turbosprężarką w 2,0 CRDi.
« Odpowiedź #11 dnia: 11 Styczeń 2012, 09:38:01 »
Sprawdziłem,pompa tłoczy paliwo,ktoś wymienił pompę rok temu(rachunek mam).Przewody przy wtryskach były luzowane i tam z listwy paliwo tryska mocno.Czy wtryski mogą się zablokować?

NieAmator

  • Gość
[Elantra XD] Chyba problem z turbosprężarką w 2,0 CRDi.
« Odpowiedź #12 dnia: 11 Styczeń 2012, 10:31:42 »
zapiec. Wlej jakiegoś STP Dobrze dać je do czyszczenia. Niestety nasza Elantra XD do dzisiaj ma muła po paliwie z orlenu i czasami gaśnie:(

Leszek_S.

  • Gość
[Elantra XD] Chyba problem z turbosprężarką w 2,0 CRDi.
« Odpowiedź #13 dnia: 11 Styczeń 2012, 12:25:10 »
Cytat: "NieAmator"
zapiec. Wlej jakiegoś STP Dobrze dać je do czyszczenia. Niestety nasza Elantra XD do dzisiaj ma muła po paliwie z orlenu i czasami gaśnie:(

Pojedźcie z nią do Kuca... jak chcesz to dam Ci namiary niech ci gość przeczyści wstryski ewentualnie powie co jest grane.... :-/

[ Dodano: 2012-01-11, 12:28 ]
Cytat: "gacus2004"
.... gdy dostanie spraya w dolot to odpala.....

Broń cię Panie Boże przed takimi operacjami z samostartem - no chyba, że wiesz że chcesz się pozbyć silnika i samochodu... Roz.....esz pierścienie, bo spalanie stukowe daje potężne ciśnienie.... raz max dwa żeby dojechać do mechanika ale nie ciągle !!!!!!!!!! a jak ci zacznie dymić na niebiesko to już pozamiatane i slinik wymieniaj ;-) OSTROŻNIE z samostartami

gacus2004

  • Gość
[Elantra XD] Chyba problem z turbosprężarką w 2,0 CRDi.
« Odpowiedź #14 dnia: 11 Styczeń 2012, 18:05:49 »
Cytat: "Leszek_S."
Cytat: "NieAmator"
zapiec. Wlej jakiegoś STP Dobrze dać je do czyszczenia. Niestety nasza Elantra XD do dzisiaj ma muła po paliwie z orlenu i czasami gaśnie:(

Pojedźcie z nią do Kuca... jak chcesz to dam Ci namiary niech ci gość przeczyści wstryski ewentualnie powie co jest grane.... :-/

[ Dodano: 2012-01-11, 12:28 ]
Cytat: "gacus2004"
.... gdy dostanie spraya w dolot to odpala.....

Broń cię Panie Boże przed takimi operacjami z samostartem - no chyba, że wiesz że chcesz się pozbyć silnika i samochodu... Roz.....esz pierścienie, bo spalanie stukowe daje potężne ciśnienie.... raz max dwa żeby dojechać do mechanika ale nie ciągle !!!!!!!!!! a jak ci zacznie dymić na niebiesko to już pozamiatane i slinik wymieniaj ;-) OSTROŻNIE z samostartami
Leszku,ten samostart użyłem aby sprawdzić czy silnik w ogóle zapali,tak to wystrzegam się takich rozwiązań.Chyba wymienie motor,chcę kupić drugi silnik kompletny,ten który mam na oku ma nowiutkie wtryski założone.W moim natomiast pompa paliwa jest nowiutka ,sprzęgło nowe,świece żarowe .Co lepsze ,to ze starego przełożę,akurat silnik będzie na wierzchu,to i rozrząd się zmieni.Czy na niepracującym silniku podłączenie pod kompa coś da?