Autor Wątek: [Accent LC] Dziury w przyśpieszeniu / warczący abs  (Przeczytany 26371 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

wohoow

  • Gość
[Accent LC] Dziury w przyśpieszeniu / warczący abs
« Odpowiedź #45 dnia: 01 Listopad 2013, 13:59:11 »
Cytat: "kml"

Ostatnia opcja: czy przerwa na świecach jest ok? Jako że to nic nie kosztuje sprawdziłbym jeszcze to.

Wszystko ok.
Cytat: "kml"

Filtr powietrza masz czysty? Na bagnecie wszystko ok?

Filtr powietrza nówka, podobnie jak oleju, paliwa i nawet wstępny w pompie wymieniony.
Cytat: "kml"

Wiem, ze teraz to strzelanie w ciemno, ale dla pewności proponuję dolać jakiegoś dodatku do wachy tylko odwrotnie niż pisze producent czyli cała butla na MAŁO benzyny i jakiś kawałek trasy a dopiero potem dolać do pełna.

Po zakupie do 1/3 baku zalałem butle czyścika, auto po dwóch paniach z 50 rocznika...
Cytat: "kml"

Cały czas mam dziwne przeczucie, że u Ciebie to jest coś elektrycznego zależnego od stopnia wilgotności etc. Czy sprawdzałeś podłączenia masy w obrębie komory silnika? Może jakiś kabelek się poluzował i robią się takie jaja.

Masa jest ok, sprawdzałem kilka dni temu bo PCSV mi nie chodzi, ale nie sadzę ze on miał wpływ na szarpanie. Z drugiej strony objawy nie tylko pojawiają się jak jest wilgotno, jest to czysto losowe.
Cytat: "kml"

Czy masz taką możliwość aby wpiąć się w kompa z rana i sprawdzić czy zapisze Ci jakieś błędy?

Nie mam teraz laptopa, sądzisz że mogą być jakieś błędy a nie zapala się check ?

Następna sprawa to moje dziadostwo pali za dużo ! Ostatnio na 18 litrach zrobiłem o zgrozo 150km. Jeżdżę co prawda na krótkie odcinki (5 km, termostat ostatnio sprawdzałem i jest ok) i czasem muszę go przycisnąć ale zazwyczaj mam na obrotomierzu 2-2,5 tys.

Mam przypuszczenia co do czujnika przepustnicy, jakie są objawy uszkodzenia ?

kml

  • Gość
[Accent LC] Dziury w przyśpieszeniu / warczący abs
« Odpowiedź #46 dnia: 01 Listopad 2013, 14:11:34 »
wohoow, no to teraz mnie dobiłeś tym, że jak jest dobra pogoda to tez jest problem :/

Myślę, że check zapala się pod sam koniec i warto zrobić procedurę od chwili uruchomienia samochodu, codziennie przez kilka dni. Nie ma bata żebyś w końcu nie wyłapał momentu kiedy coś jest źle i powinien po tym zostać jakiś ślad.

18l/150km jest NIEDOPUSZCZALNE! Jeżeli nie masz dziury w baku to nie pozostaje nic innego jak sprawdzić elementy podające paliwo bo przy takiej ilości wachy to może być kwestia, że któryś wtrysk leje i zalewa świece kiedy dajesz mu ognia albo coś w ten deseń.

Najczęstsze usterki opisywane na forum tyczyły się: czujnika położenia wału (czujnik Halla), cewki, przewodów WN ale był jeden przypadek kiedy okazało się, że winowajcą był czujnik ciśnienia paliwa przy pompie paliwowej.

Niestety żadne z powyższych nie pasuje mi do Twoich problemów.

BTW: czy sondy lambda są ok? Sprawdzałeś je? Walnięta sonda daje objaw dzikiego spalania i jeżeli podaje lewe dane do kompa to może tutaj jest pies pogrzebany?

wohoow

  • Gość
[Accent LC] Dziury w przyśpieszeniu / warczący abs
« Odpowiedź #47 dnia: 01 Listopad 2013, 14:26:41 »
Cytat: "kml"

Myślę, że check zapala się pod sam koniec i warto zrobić procedurę od chwili uruchomienia samochodu, codziennie przez kilka dni. Nie ma bata żebyś w końcu nie wyłapał momentu kiedy coś jest źle i powinien po tym zostać jakiś ślad.

Jakiego softu używać ? jak Dostane laptopa to spróbuję.
Cytat: "kml"

Jeżeli nie masz dziury w baku to nie pozostaje nic innego jak sprawdzić elementy podające paliwo.

Nie mam na 100%, gdy odkręcam korek mam spore podciśnienie( dlatego walczę  z PCSV). Mam w planach zmierzenie ciśnienia paliwa przed listwa, tylko chwilowo czasu brak...
Cytat: "kml"

Najczęstsze usterki opisywane na forum tyczyły się: czujnika położenia wału (czujnik Halla).

Jakie są objawy ?

Cytat: "kml"

BTW: czy sondy lambda są ok? Sprawdzałeś je?

Niedługo po zakupie wywalił mi się check, lambda za katalizatorem. Została wymieniona przez mechanika razem z rozrządem. Check znikł i się nie pojawia, mam tylko przeczucie że ta lambda jest raczej z niższej półki. Jak znajdę czas to poszukam na niej jakiś numerów czy oznaczeń. Z drugiej strony druga lambda jest chyba tylko do diagnostyki kata...

kml

  • Gość
[Accent LC] Dziury w przyśpieszeniu / warczący abs
« Odpowiedź #48 dnia: 01 Listopad 2013, 14:34:30 »
Ja nie wpinałem się laptopem tylko myślałem o kupnie skanera serwisowego za ok 140 PLN jednak póki co nic nie kupiłem.

Weź do reki korek od paliwa i sprawdź czy działa Ci odpowietrznik czyli sprężyna i kawałek gumki. Ja miałem tak, że mi PUKAŁO w baku a po odkręceniu korka ciągnęło powietrze jak w próżnie. Zrobiłem małą dziurkę w gumowym elemencie i od kilku lat problem nie wrócił. Odpowietrzenie baku odbywa się przez korek.

Czujnik Halla odpowiada za gaśnięcie samochodu po rozgrzaniu silnika np na światłach. Nie pamiętam co było z tym czujnikiem przy pompie paliwa  :-?

Walnięta lambda naprawdę odpowiada za spalanie. O ile pamiętam to accent potrafi być niezbyt zadowolony z sond uniwersalnych, ale tutaj naprawdę musisz poszukać w archiwum bo ja u siebie tego nie przerabiałem.

wohoow

  • Gość
[Accent LC] Dziury w przyśpieszeniu / warczący abs
« Odpowiedź #49 dnia: 01 Listopad 2013, 15:24:11 »
Cytat: "kml"

Weź do reki korek od paliwa i sprawdź czy działa Ci odpowietrznik czyli sprężyna i kawałek gumki.

Korek działa, czyściłem go jakiś czas temu, tylko sprężyna jest w nim dość mocna - stad duże podciśnienie.
Cytat: "kml"

Walnięta lambda naprawdę odpowiada za spalanie. O ile pamiętam to accent potrafi być niezbyt zadowolony z sond uniwersalnych, ale tutaj naprawdę musisz poszukać w archiwum bo ja u siebie tego nie przerabiałem.

Owszem ale pierwsza sonda, druga: (cytat z forum użytkownika  Erebus)

"Druga sonda λ czyli za katalizatorem w hyundaiu lc nie ma żadnego wpływu na spalanie a nawet bez niej komputer nie wejdzie w tryb awaryjny. Służy ona do sprawdzania pracy katalizatora wedle normy euro."

Odezwę się jak sprawdzę ciśnienie paliwa i może dam radę sprawdzić wtryski.
Ten samochód mnie wykończy, jak nie finansowo to psychicznie  :-/

kml

  • Gość
[Accent LC] Dziury w przyśpieszeniu / warczący abs
« Odpowiedź #50 dnia: 01 Listopad 2013, 20:00:52 »
wohoow, sprężyna sprężyną ale nie powinien być przesadny syk zasysanego powietrza.

Na wszelki wypadek sprawdź obydwie sondy, pierwszą też bo może dobrali taką co sieje zły sygnał.

Pomyślałem o jeszcze jednej kwestii: rozważ wizytę w SKP i sprawdzenie spalin. Jeżeli spalanie jest nie teges to powinno wyjść w składzie spalin i to też jest jakiś punkt odniesienia.

Jeszcze jedna rzecz: być może warto podjechać do ASO na sprawdzenia samego komputera jak nic nie wskórasz. Nie chodzi mi o błędy tylko o działanie samego ECU.

Wydech masz szczelny? Accent bardzo nie lubi dziur w łączniku elastycznym (plecionce) za katalizatorem.

Masz problemy, ale pamiętaj że Accent to prosty i wdzięczny samochód, który jest BARDZO tani w częściach więc nie poddawaj sie  :-D

Offline Zbyszek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 1311
[Accent LC] Dziury w przyśpieszeniu / warczący abs
« Odpowiedź #51 dnia: 01 Listopad 2013, 20:09:29 »
Cytat: "wohoow"
"Druga sonda λ czyli za katalizatorem w hyundaiu lc nie ma żadnego wpływu na spalanie a nawet bez niej komputer nie wejdzie w tryb awaryjny.

Wg własnego doświadczenia powinien wejść w tryb awaryjny i wywalić check bo u mnie tak było (Accent LC 2001r.). Co do spalania to nie wiem bo na drugi dzień wymieniłem sondę na nówkę oryginał.

EDIT:

Przypomniałem sobie, że początkowo miałem tylko CHECK ENGINE, żadnych zmian w pracy silnika nie zauważyłem więc w tryb awaryjny nie wszedł. Ponieważ nie uznaję eksploatacji auta jeśli cokolwiek jest nie tak pojechałem na odczyt błędów. Wyszedł błąd drugiej sondy. Błąd został skasowany. Po przejechaniu kilkunastu kilometrów check powrócił a po jakimś krótkim czasie auto zaczęło dymić sadzą i wówczas silnik zaczął nierównomierną pracę (nierówne obroty biegu jałowego oraz widoczny spadek mocy) czyli wskazywało to na wejście w tryb awaryjny. Sondę wymieniłem na drugi dzień. Po samej wymianie trzeba było skasować błąd ponownie i od tego momentu auto śmigało jak nówka. Niestety po jednym dniu check zaświecił się lecz auto nie przeszło w tryb awaryjny. Telefon do znajomego mechanika i otrzymałem odpowiedź że trzeba wypalić syf, który przez jeden dzień nagromadził się w katalizatorze. 30 km. po drodze ekspresowej z prędkością trochę przewyższającą dopuszczalną załatwiło sprawę na wieki. Check sam zgasł i do momentu sprzedaży nic się nie działo.