Autor Wątek: [Accent LC] Dziury w przyśpieszeniu / warczący abs  (Przeczytany 26392 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

wohoow

  • Gość
[Accent LC] Dziury w przyśpieszeniu / warczący abs
« Odpowiedź #15 dnia: 27 Sierpień 2013, 10:53:57 »
Cytat: "Kermit"
Teraz mam pytanie za 100 pkt czym zmierzyłeś te mV? Bo moje dwa mierniki (jeden taki troszkę lepszy za ok 100zł mierzą prąd zmienny w dużo większych skalach.
Jest na to jakiś patent?
W jaki sposób kręciłeś kołem że udało Ci się wychwycić różnicę? Było trudno?



Mierniki w okolicach 100zł powinny mieć zmianę zakresu na mV,  podaj modele które posiadasz.

Kręcenie kołami…przednie koła i tylnie „kręcą” się zupełnie inaczej, w przednich dodatkowy opór stawiają półośki. Z tego powodu lepiej mierzyć przednie i tylne oddzielnie. Sam pomiar wykonywałem kręcąc z całej siły danym kołem, radzę kręcić tą samą ręką w tym samym kierunku ( czujniki działają w obie strony tak samo, ale człowiek np. praworęczny ma więcej siły kręcąc z prawej do lewej strony ). Każdym kołem zakręć kilka razy i zapisz sobie wartości maksymalne, następnie porównaj z druga stroną. Czujniki nie muszą dawać idealnie tego samego napięcia, dla przykładu u mnie z tyłu jeden dawał 180 a drugi 90. Po dodatkowym czyszczeniu papierem ściernym (czujnika i zębatki) i podgięciu czujnika poprawiłem drugi do 140. Jeżdżę 3 dzień na 180/140 i abs się nie odzywa.

Kermit

  • Gość
[Accent LC] Dziury w przyśpieszeniu / warczący abs
« Odpowiedź #16 dnia: 27 Sierpień 2013, 11:11:03 »
Mierniki na miliardy procent nie mają mV :/
Sprawdzę sobie może na Hz te czujniki bo też powinny wyjść jakieś różnice.
Jeszcze doszukałem się jednej przyczyna jaka może powodować podobne problemy. Taki burdel potrafi robić pęknięty wieniec abs'u. Dziś zaglądnę do kół i dam znać czy coś wyszło.

[ Dodano: 2013-08-28, 13:29 ]
Problem solved!
Otóż cały bajzel powodowała pęknięta koronka/pierścień ABS na prawym przednim kole.
Co ciekawe mierząc zarówno Hz i mV na czujnikach nie za bardzo dało się coś zauważyć. Podejrzewam, że to przez to że mierniki elektroniczne (te tańsze) mają kijowy czas odświeżania do takich zabaw. Bo wynosi on od 1 do 2 sekund.
Przerwa w pierścieniu pojawia się przy czujniku przez ułamki sekundy nawet podczas powolnego kręcenia kołem.

Rada z całego tematu płynie taka:

Problem ze zbyt wcześnie / spontanicznie uruchamiającym się ABS:


1. Czyścimy zmywaczem do hamulców czujniki i pierścienie
2. Kontrola oporności oraz napięcia jakie generują czujniki ( według zdjęcia/poradnika jaki wkleiłem)
3. Jeżeli czujniki wydają się być ok przyglądamy się BARDZO dokładnie wieńcom abs'u na każdym kole w poszukiwaniu pęknięć i innych ubytków.

Po przekopaniu wielu wątków również na innych forach w 99% przypadków powyższe działania przynosiły diagnozę.

Teraz pytanie poboczne do kogoś kto wymieniał np półoś. Czy w accencie LC jest regulacja położenia amora względem zwrotnicy? Lub jak kto woli, czy po wymianie amortyzatora trzeba ustawiać zbieżność/geometrię zawieszenia?

wohoow

  • Gość
[Accent LC] Dziury w przyśpieszeniu / warczący abs
« Odpowiedź #17 dnia: 21 Wrzesień 2013, 19:35:19 »
Nadal mam problemy z przyspieszeniem, odkąd zrobiło się trochę chłodniej zauważyłem że problem się pogorszył. Rano gdy jadę do pracy, samochodem szarpie jak furmanką  :-/
W miedzy czasie dobrałem się do pompy paliwa i muszę stwierdzić że wszystko tam jest w porządku(przy okazji wymieniłem filtr wstępny). Ostatnio też z ciekawości wykręciłem świece i zastałem tam czarny-suchy( nie olejowy)  osad, wiec jeżdżę na zbyt bogatej mieszance.

Jakieś pomysły ?
(mam w planach sprawdzenie kompresji ale co z tą mieszanką zrobić to nie wiem...)

Offline kadafi

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 301
[Accent LC] Dziury w przyśpieszeniu / warczący abs
« Odpowiedź #18 dnia: 22 Wrzesień 2013, 11:52:30 »
Mam (może miałem-oby) podobne problemy z jazdą na Pb.
Wymieniłem czujnik temperatury - nie pomogło.
Zaświecał się check i po kasowaniu było chwilę ok.
Podejżewałem czujnik położenia wału korbowego i na szczęście go jeszcze nie kupiłem.
Kupiłem natomiast ELMa i mam błąd P1128 - z info jakie wyczytałem to może być problem z przepływką.
Dzisiaj została wyczyszczona i "zmodyfikowana" wg tej instrukcji:
http://autopasjonat.pl/przeplywomierz-bosch-czyszczenie-adaptacja-2/
Skasowałem błąd, zrobiłem adaptację kompa i próbną jazdę - jest ok, autko na razie jeździ jak trzeba.

wohoow

  • Gość
[Accent LC] Dziury w przyśpieszeniu / warczący abs
« Odpowiedź #19 dnia: 22 Wrzesień 2013, 12:08:33 »
Dzięki za info, mam elma i nie mam żadnych błędów na kompie. Tak z czystej ciekawości, gdzie tą dziurkę zrobiłeś ?

edit
jestem debilem, tekst przeczytałem ale nie zauważyłem że pod artykułem są zdjęcia :)
Z drugiej strony u mnie przepływomierz wygląda zupełnie inaczej, nie ma tam żadnej płytki. U mnie jest duża rura a w środku jeden element który wygląda jak dioda zenera.

Offline kadafi

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 301
[Accent LC] Dziury w przyśpieszeniu / warczący abs
« Odpowiedź #20 dnia: 22 Wrzesień 2013, 15:06:01 »
Wykręc te wkrety zaznaczone ma 1 zdjeciu, wyjmij go z obudowy a zobaczysz że jest taki sam jak na fotkach. Ja ten otwór zrobiłem wiertełkiem  fi4mm.
Chyba że masz inny model.

wohoow

  • Gość
[Accent LC] Dziury w przyśpieszeniu / warczący abs
« Odpowiedź #21 dnia: 22 Wrzesień 2013, 17:24:46 »
Przyznaje racje, w środku praktycznie to samo. Wymyłem dziada i zrobiłem dziurę 3,5mm. Tak na szybko mogę powiedzieć że szybciej wchodzi na obroty ale szarpać dalej szarpie na zimnym.

Offline kadafi

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 301
[Accent LC] Dziury w przyśpieszeniu / warczący abs
« Odpowiedź #22 dnia: 22 Wrzesień 2013, 18:33:53 »
Może powinieneś zrobić reset kompa i po adaptacji na zimnym troche pojeździć z różnymi obciążeniami.
Nie znam sie na tyle ale może przez wadliwie działajacą przepływkę ( to tylko domysły) w komputerze mogły sie mapy nieco pozmieniać.

Kermit

  • Gość
[Accent LC] Dziury w przyśpieszeniu / warczący abs
« Odpowiedź #23 dnia: 23 Wrzesień 2013, 08:16:29 »
W linku, który zamieścił kadafi gość piszę, że czyszczenie nigdy nie pomogło.
U mnie również sypało błędem P1128. Po przeczyszczeniu przepływki takim sprayem:
http://www.carsdealer.pl/s/files/DSCN0063-1.jpg
jedak pomogło. Może mój przypadek był jakiś łagodniejszy.
Dodam że przepływki jako takiej nie rozkładałem na części pierwsze. Wyciągnąłem ją jedynie z auta. Płyn zaaplikowałem w ten drucik/szkiełko i niczego więcej nie dotykałem. Od tej pory auto przejechało ok. 2000km i problem nie wrócił. Wcześniej po skasowaniu błędu wracał po maksimum 150-200km

Offline kadafi

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 301
[Accent LC] Dziury w przyśpieszeniu / warczący abs
« Odpowiedź #24 dnia: 23 Wrzesień 2013, 08:40:41 »
W takim razie jadę to zakupić.

wohoow

  • Gość
[Accent LC] Dziury w przyśpieszeniu / warczący abs
« Odpowiedź #25 dnia: 24 Wrzesień 2013, 17:21:12 »
Cytat: "kadafi"
Może powinieneś zrobić reset kompa i po adaptacji na zimnym troche pojeździć z różnymi obciążeniami.


Reset rozumiem, 10 min z odpiętym aku a co to adaptacja ?

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Accent LC] Dziury w przyśpieszeniu / warczący abs
« Odpowiedź #26 dnia: 24 Wrzesień 2013, 19:12:27 »
Najpierw wyłączyć wszystkie odbiorniki elektryczne i nie kręcić kierownicą potem uruchomić silnik (nie dotykać pedału gazu) i poczekać (kilkanaście minut) aż załączy się wentylator od chodnicy. Następnie jeździmy kilka kilometrów na różnych biegach  z różnymi prędkościami i obciążenie.

Offline kadafi

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 301
[Accent LC] Dziury w przyśpieszeniu / warczący abs
« Odpowiedź #27 dnia: 25 Wrzesień 2013, 06:49:01 »
U mie zmiany - po przewierceniu i wyczyszczeniu lekka poprawa  - auto szarpało przez pierwsze 500-1000m i dalej w miare ok.
Wczoraj wieczorem zakleiłem otwór "dodatkowy" w przepływce i jeszcze raz przemyłem ją. Nie miałem juz czasu na jazde próbną  i dzisiaj rano skubaniec nie odpalił. Po kilku próbach odpiecie klemy na 1s i zapalił od strzała, że do pracy byłem już prawie spóźniony pojechałem bez zadnej adaptacji i ku mojemu zaskoczeniu auto jechalo rewelacyjnie. Wczoraj też lekko poluzowałem linkę gazu - na śrubach bo na oko był ciutkę mocno napieta - nie wiem czy TPS ma aż taki wpływ na prace silnika.... ale może dawał juz jakiś pomiar przy teoretycznie zamknietej przepustnicy.
Zobaczymy jak bedzie po pracy?

wohoow

  • Gość
[Accent LC] Dziury w przyśpieszeniu / warczący abs
« Odpowiedź #28 dnia: 27 Wrzesień 2013, 13:02:05 »
Z ciekawości dzisiaj zrobiłem pomiar kompresji, 3 cylindry po 150 psi a ostatni (od akumulatora) 120. Pytanie zatem czy to na 100% uszczelka pod głowicą czy też możne być to wina np uszczelek przy kolektorach ?

Will

  • Gość
[Accent LC] Dziury w przyśpieszeniu / warczący abs
« Odpowiedź #29 dnia: 27 Wrzesień 2013, 13:21:03 »
calkiem mozliwe ze to uszczelka pod glowica chociaz moze to byc jeden z zaworow od spalin. mialem tak w swoim x3 jak auto stalo np 2 dni nieruszane i chcialem go odpalic to palil na 3 cylindry a 4 slychac bylo ze tylko przedmuchiwal paliwo w komin i po minucie chodzil juz normalnie na 4 cylindy. pokazalem to tacie i cos przy tej sprezynce od zawora robil i pomoglo