To zależy co rozumieć przez "auto autostradowe". Kiedyś przejechałem IX20 do Marsylii i z powrotem, zaliczając wiele krajów. Tylko u nas i w Niemczech można jeździć po autostradzie bardzo szybko. Większość krajów ma ograniczenie 130km/h i to robi dużą różnicę. Nawet w Niemczech jest sporo odcinków autostrad z ograniczeniem 130km/h. Nasze ograniczenie 140km/h jest tylko teoretyczne i bardzo wiele samochodów jedzie więcej. Wiele razy jest tak, że nawet jak jedziesz 160km/h wyprzedzając przy okazji kilka Tirów, to znajdzie się jeszcze szybszy i mruga ci światłami byś szybko schował się pomiędzy kołami Tira, bo on jest szybszy i taka zawalidroga jak ty mu bardzo przeszkadza. W Niemczech jechałem spory odcinek za I10, który jechał 130km/h , a momentami nawet 140km/h i się dziwiłem że mu się tak chce. IX20 przy dużych prędkościach nie jest cichy, ale z drugiej strony jak się ktoś uprze to można stale jechać nawet 170km/h (1.6 benzyna). Pod tym względem nie ma problemu. Przy jeździe IX20 po Polskich autostradach, przy jakiś tam zwolnieniach prędkości, wielokrotnie jakieś inne samochody osobowe podjeżdżały szybko i blisko od tyłu jakby chciały powiedzieć: "ty wolny usuń się". Ale po odblokowaniu swobodnej jazdy okazywało się że przy przyśpieszaniu zostawały długo i daleko z tyłu, do czasu aż nabrały prędkości "autostradowej". Tak to się jeździ w Polsce. Podsumowując IX20 nie nadaje się do jazdy po autostradzie, zwłaszcza że w ostatnich latach przybyło dużo pojazdów uturbowionych, jak również się nadaje. Wszystko zależy od przyzwyczajenia i tolerancji na hałas.
Obecnie mam również dużo cichsze i szybsze auto marki VW, ale nie powiem że IX20 się nie nadaje. Kiedyś wiele tysięcy kilometrów przejechałem również Peugeotem 407 z silnikiem 2.0L benzyna. Mocy nie brakowało, ale miał tylko 5 biegów i z tego punktu widzenia nie nadawał się na autostrady, bo hałasował tak samo jak IX20.