Autor Wątek: [Tucson] Wyje tylny most  (Przeczytany 9440 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Virtualer1

  • Gość
[Tucson] Wyje tylny most
« dnia: 01 Sierpień 2013, 13:07:01 »
Witam wszystkich
Od jakiegoś czasu wyraźnie hałasuje mi coś z tyłu auta. Wycie jest słyszalne od około 80km/h i wyraźnie dochodzi z tyłu auta. Gdy jadąc z taką prędkością auto podskoczy na jakieś nierówności, hałas na chwilę ustaję. Wywnioskowałem więc, że jest to wina jakiegoś łożyska, które pod obciążeniem hałasuje, lecz wymiana obu tylnych łożysk w piastach nic nie zmieniła. Czy to więc oznacza, że hałasuje tylny most? Jest jakaś szansa na wymianę łożysk w tylnym moście? Robił już ktoś coś podobnego? Przy okazji wymiany łożysk sprawdzany był poziom oleju w tylnym moście i był OK.

Pozdrawiam i z góry dzieki
 ;-)

pijid

  • Gość
[Tucson] Wyje tylny most
« Odpowiedź #1 dnia: 01 Sierpień 2013, 17:18:31 »
Nie mam doświadczenia z napędem na cztery koła, ale np. w ix35 on miał działać tylko do 50 km/h, a powyżej tylko gdy jest potrzebny? Jesteś pewien że powyżej 80 km/h w Tucsonie on jest w ogóle załączony?

BTW. W moście to najczęściej wyje przekładnia jednak.

A tak sobie myślę... Może to łożysko sprzęgła wiskotycznego (załączającego napęd na tylną oś), a nie wałka atakującego, czy mechanizmu różnicowego...

wald

  • Gość
[Tucson] Wyje tylny most
« Odpowiedź #2 dnia: 01 Sierpień 2013, 20:28:53 »
Może śmieszne, czy nic nie montowałeś na dachu do rylingów?

Virtualer1

  • Gość
[Tucson] Wyje tylny most
« Odpowiedź #3 dnia: 01 Sierpień 2013, 22:31:31 »
Nie kolego nigdy nic do realingów nie montowałem.
No to prawda powyżej 50km/h blokada mostu się wyłącza ale przecież półosie nadal są przykręcone do tylnych kół czyli jednak coś w moście tylnym się kręci. To ewidentnie jakieś łożysko - słychać wyraźnie takie szumienie. Może to łożyska półosi w tylnym moście? Da się je wymienić czy tylko razem z całym mostem?

Pozdrawiam

Offline niebrzydal

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 154