Forum > Santa Fe SM
[Santa Fe SM] Przełożenie przekładni głównej 2,0 CRDI 125KM
BMsw:
Hej jeżeli już chcesz grzebać przy przełożeniach w dyfrach to zawsze zmieniaj tył i przód bo auto ci się rozciągnie lub zgniecie :mrgreen: jest to związane z różną prędkością danego przełożenia, sam mam sanciaka tylko z jedną ośką ale do zabawy mam nivkę, osobiście zmieniałem przełożenie w mostach ale przy ruskich maszynach to nie problem bo było chyba do wyboru pięć różnych przełożeń. Nie wiem jak jest w sanciakach może inne przełożenia mają wersje benzynowe. Cenowo w nivie wyszło jakieś 1500 zł w santa fe pewnie razy cztery , to już lepiej kupić samuraja i zakatować go na śmierć :mrgreen: .
Prościej jest zmienić przełożenie w centalnym dyfrze , ale gdzie szukać choinki z innym przełożeniem do hyudaia tego nie wiem. zabacz jak to robią na wschodzie
http://www.niva-faq.msk.ru/tehnika/transmis/pazdatka/r295.htm
Indian:
No tak, mam świadomość, że jak zmieniać to i przód i tył. Ale to auto nie ma "przodu" jako takiego tylko centralny dyfer z którego wychodzą półośki czyli 2w1. Przejrzałem aukcje w necie (all....o) i widzę, że wszystkie tylne dyfry mają przełożenie 3,80 -przynajmniej ja nie widziałem innych. Może więc być tak, że ew. różnice załatwia przełożenie (nazwijmy "wstępne") w centralnym dyfrze a dalej to już standard- tył i przód mogą mieć te 3,80. Czyli do wymiany byłby centralny. Tym bardziej, że właśnie centralne mają naklejki z różnymi numerami. Pozostaje jeszcze ew. kombinowanie ze skrzynią biegów... a może na forum jest jest ktoś, kto handluje gratami do santa fe i mógłby coś podpowiedzieć?
Nawigacja