Forum > Santa Fe SM

[Santa Fe SM] Przełożenie przekładni głównej 2,0 CRDI 125KM

(1/2) > >>

Indian:
Tak się zastanawiam jak wygląda kwestia przełożenia przekładni głównej i czy jest jakaś opcja ew. zmiany. Auto jak w temacie - uważam że na standardowych oponach 225/70R16 jest za szybkie - piąty bieg praktycznie pow. 80-90 km/h,  manewrowanie na półsprzęgle, reduktora brak, więc.. myślę: może jest jakiś prosty sposób na spowolnienie bryczki, może wystarczy zmienić przedni (centralny) dyfer i będzie hulać. Ma ktoś jakieś doświadczenie w tym temacie? Może trzeba wymienić oba dyfry tylko jakich szukać? Na tylnym mam naklejkę z informacją o przełożeniu - 3.80. Oczywiście wiem, że terenówki z tego nie zrobię, ale chodzi mi po głowie zakup większych opon (235/70R16) bo obecne już za długo nie pochodzą, a wiadomo że na większych oponach efekt opisany wyżej będzie bardziej dokuczał. Pomożecie?

jaclwapl:
Ale żartujesz prawda?
Jak za szybko jeździ to mniej gazu i będzie lepiej tzn. wolniej. Albo najlepiej sprzedaj Santka i kup Tico - prędkość będzie za pewnie odpowiednia.
Opona nie zrobi żadnej różnicy. może jakbyś zamiast 14 cal założył 17-19 to byś delikatnie poczuł ale raczej bardziej zauważył ubytek w baku.

Indian:
Myślę, że to Ty żartujesz. Wiesz, nie chodzi o to, że nie radzę sobie z prędkościami jakie to auto rozwija. Chodzi o to, że silnik nie jest jakimś mocarzem, z niewielkim obciążeniem "czuje" wzniesienia, a zabawa w śniegu 20cm lub więcej przestaje być zabawna. Do tego dodam ciąganie przyczep -niestety w miejscach gdzie zimą potrafi tego śniegu trochę nawiać. Tak więc jeszcze raz: chcę założyć większe koła, ale nie felgi - zakładam naiwnie, że rozumiesz różnicę pomiędzy 225/70 a 235/70. Auto będzie szybsze ale jeszcze słabsze, co powoduje, że traci sens jego posiadanie (dla mnie). A Tico - pewnie ma swoje zalety, ale ja przywykłem do innych gabarytów - w poprzednim miałem koła 31x10,5x15 (większe potrafiły wywalić dyfer w kosmos) i dość skuteczny reduktor, tak więc pomysł nie trafiony. Proszę o wypowiedzi osoby, które potrafią doradzić w jaki sposób zwiększyć przełożenie lub też posiadają wiedzę (!), że nie da się tego zrobić. Pozdrawiam

dziki1971:
@Indian chyba nie o szerokość tui chodzi a wysokość opony,w tym szybsze ,słabsze.pzdr

Indian:
Noo, jak już tak teoretyzujemy o oponach: szersza=większe opory toczenia, a różnica w średnicy koła pomiędzy 225/70 a 235/70 to jakieś 1,5 cm. Do tego należy uwzględnić różnice pomiędzy różnymi modelami opon nawet przy tych samych wymiarach nominalnych + to, że moje obecne opony mają może 40% bieżnika co w sumie może dać znacznie pow. 2 cm na średnicy. Do tego wspomniana szerokość i efekt: z auta będzie jeszcze większy muł niż jest. Tak więc  szukam sposobu na zwiększenie przełożenia, aby auto było wolniejsze ale i mocniejsze.
A przy okazji tematu opon: może ktoś wyjaśnić zagadkę dlaczego Nokian Rotiiva w rozmiarze 225/70R16 jest o stówę droższa od 235/70R16?

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej