Autor Wątek: [Scoupe] Aparat zapłonowy - oring  (Przeczytany 2065 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

SPRAX

  • Gość
[Scoupe] Aparat zapłonowy - oring
« dnia: 15 Maj 2009, 08:23:19 »
Witam jak w temacie, musze wymienic oring (lub simering jeszcze nie wiem co tam jest ;P) strasznie mam kopulke zalana olejem. Czy ktos wie jak rozebrac taki aparat zeby nieczego nie przestawic??? Pozdrawiam SPRAX.

ociec

  • Gość
[Scoupe] Aparat zapłonowy - oring
« Odpowiedź #1 dnia: 15 Maj 2009, 11:19:14 »
W serwis manualu jest dokładny opis. Ale trzeba uważać - mi udało się zniszczyć obudowę jednego aparatu :evil: ale z drugim już wiedziałem co i jak :) jak chcesz to zrobię zdjęcia. na osi nie ma oringu tylko podkładki uszczelniające 27163-22000 /1,91zł/ i 27132-22000 /0,58zł/ - niestety nie ma ich w Polsce i nie jestem w stanie określić czasu oczekiwania może być nawet miesiąc :(

SPRAX

  • Gość
[Scoupe] Aparat zapłonowy - oring
« Odpowiedź #2 dnia: 15 Maj 2009, 14:20:24 »
Aff tak podejrzewalem ze moze byc problem z rozebraniem tego. Dzieki ociecza help. Moze znajde jakies zamienniki. A jak dotrzec do tego manuala. Szukalem cos na ten temat w hma servis ale nie doszedlem gdzie to.

ociec

  • Gość
Jak rozebrać aparat zapłonowy silnik G4EK
« Odpowiedź #3 dnia: 15 Maj 2009, 23:08:03 »
A niech tam pewnie komuś się jeszcze przyda i może parę kwestii się wyjaśni :-)

Pomijam kwestie demontażu aparatu z auta - jeśli nie potrafisz nie zabieraj się za rozbiórkę <stop> .

A więc wymontowany aparat:



Zdejmujemy kopułkę, palec i tą plastikową miseczkę /w tym aparacie była już połamana i jej nie mam/ aby nie połamać ich przy dalszych pracach



Teraz z drugiej strony aparatu



trzeba zdjąć tą sprężynkę



podważając delikatnie cienkim śrubokrętem. Teraz trzeba zdemontować tą płetwę przekazującą napęd od wałka rozrządu - na osi jest zamocowaną kołkiem o średnicy ok 4 mm - będzie potrzebny wybijak o tej lub trochę mniejszej średnicy, ja miałem 3 mm. W tym momencie dobrze jest mieć trzecią rękę lub poprosić kogoś o pomoc. Nie znalazłem sposobu by zamocować aparat w imadle w sposób umożliwiający wybicie kołka bez zniszczenia aluminiowej obudowy aparatu /odkształcenie lub pęknięcie :o :(/



Najwygodniej jest oprzeć tą płetwę na krawędzi imadła lub solidnego stołu, ustawiając obudowę w ten sposób aby przez specjalne wycięcie można było wybić kołek. Jedna osoba trzyma aparat druga wybija kołek - chyba że ktoś utrzyma aparat i wybijak w jednej ręce :D




Płetwa zdemontowana



teraz można wyciągnąć oś z aparatu uważając na podkładki - mogą być przyklejone do obudowy lub osi za pomocą oleju - aby uszczelnić aparat trzeba wymienić te podkładki, może ktoś coś dobierze sobie - ja z uwagi na uszkodzenie obudowy musiałem wymienić cały aparat ;/ . Nowy nie cieknie :mrgreen:
Aparat w częściach:



Widać przykręcona trzema śrubkami płytką do której zamocowany jest czujnik halla /położenia wałka rozrządu/ - jest możliwa jego wymiana, znalazłem zamiennik . Montaż oczywiście w odwrotnej kolejności. Dla łatwiejszego montażu poprawiłem otwór w osi pod kolek wiertłem 4 mm - kołek i tak zabezpieczony jest tą sprężynką.

To i tyle - powodzenia przy regeneracji aparatu zapłonowego.

BartBartez

  • Gość
[Scoupe] Aparat zapłonowy - oring
« Odpowiedź #4 dnia: 16 Maj 2009, 09:25:22 »
Cytat: "ociec"
Nie znalazłem sposobu by zamocować aparat w imadle w sposób umożliwiający wybicie kołka bez zniszczenia aluminiowej obudowy aparatu


Ja zawsze montuję w imadle za płetwę. Wtedy kołek mamy w poziomie.

Myślę, że warto dodać iż często wycieki zdarzają się na zewnętrznym oringu - w miejscu gdzie aparat zapłonowy wchodzi do głowicy.

SPRAX

  • Gość
[Scoupe] Aparat zapłonowy - oring
« Odpowiedź #5 dnia: 16 Maj 2009, 09:51:39 »
;D Wielkie dzięki "Tata" ;D. Pytanie numer 1. Czy do zdjęcia aparatu muszę odkręcić pokrywę zaworów (nie zaglądałem jeszcze jak to wygląda pod maską)? Pyt nr 2. Jeżeli rozbiorę aparat to przy jego złożeniu mogę przestawić w przypadkowo zapłon? 3. Ile kosztuje nowy aparat (może gra wymiany podkładek nie warta świeczki)? 4. Czy warto wymienić ten czujnik Halla?

P.S. Dlatego pytam wyżej czy trzeba odkręcić pokrywę zaworów bo muszę ją uszczelnić jak najszybciej, ze względu na to że mam tam największy wyciek oleju. A na podkładki muszę czekać 1 month tak jak pisałeś Ociec. Thx za fotki i opis ;)

ociec

  • Gość
[Scoupe] Aparat zapłonowy - oring
« Odpowiedź #6 dnia: 16 Maj 2009, 10:57:52 »
SPRAX, do wyjęcia aparatu nie musisz zdejmować pokrywy zaworów. Po bokach aparatu dwie śruby na klucz 12 i to wszystko. Zapłonu nie przestawisz nie ma takiej możliwości. Nowy aparat w serwisie to koszt rzędu 1600 zł albo i więcej teraz nie pamiętam - ja kupiłem używany po przebiegu ok 100000 km ale bez przecieków i sprawny za 150 zł na allegro. Czujniki czasami padają - ale zgłaszają wtedy błąd CHECK ENGINE - mogą być kłopoty z uruchomieniem auta bądź z nierówną pracą silnika - jeździłem tak ok miesiąca bez kontrolki jak ją zrobiłem to się dowiedziałem że są błędy /jazda na gazie 2 gen/.

SPRAX

  • Gość
[Scoupe] Aparat zapłonowy - oring
« Odpowiedź #7 dnia: 17 Maj 2009, 12:55:07 »
Ok rozumiem dzięki za info ;)