Autor Wątek: [Atos Prime] [Atos Prime] Kompletny remont hamulców - porady  (Przeczytany 11493 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

voytek77

  • Gość
[Atos Prime] Kompletny remont hamulców - porady
« dnia: 28 Lipiec 2013, 14:40:24 »
Cześć!
Nadszedł czas przeglądu technicznego, a hamulce wykazują już ślady lekkiego zużycia. Niedługo więc pora na wymianę.

Atosa mam kilka miesięcy, więc jeszcze nie jestem zorientowany co do części.

Jakie polecacie hamulce do tych samochodów? Chciałbym jeździć spokojnie, ale i nie wydać fortuny. Pewnie są jakieś, które jakościowo są lepsze od innych w podobnej cenie. Stąd liczę na Was, gdybyście podali mi proponowane komplety hamulców na przód i tył :)

Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: 21 Czerwiec 2020, 12:25:39 przez Brt »

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Atos Prime] Kompletny remont hamulców - porady
« Odpowiedź #1 dnia: 28 Lipiec 2013, 19:26:49 »
Tył:
 hamulcowe 58305-02A00.
Cylinderki hamulcowe prawy 58380-02000, lewy 58330-02000 (Accent LC po 08/02 i Getz).
Zestaw montażowy szczęk QB 105-0824, TRW SKF359.
Samo regulator szczęk lewy 58350-25000, prawy 58370-25000 (Accent LC do 08/02 C00515AH, C00515BH).
Bęben hamulcowy +ABS 52710-02300, -ABS 52710-02000.
Linka hamulca ręcznego prawa 59770-02020, lewa 59760-02020.

Przód:
Tarcza hamulcowa 51712-02110.
Klocki hamulcowe 58101-02A00.
Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego QB 113-1317X.
Zestaw naprawczy tłoczka hamulcowego Autofren D4319.

Większość z tych części dostaniesz w oryginale (Mobis), ale i tak co nie założysz to będzie działało.

Napisz czy masz ABS.

Przydałoby się wymienić też przewody hamulcowe sztywne i elastyczne.

voytek77

  • Gość
[Atos Prime] Kompletny remont hamulców - porady
« Odpowiedź #2 dnia: 29 Lipiec 2013, 20:52:16 »
Dziękuję :-)

Wersja bez ABS.

Właśnie wróciłem z kanału i w pierwszej kolejność, wręcz "na wczoraj" muszę wymienić 2 przewody hamulcowe z 5 - chyba od razu wymienię wszystkie, ale gdzie je znaleźć i jak skompletować?:)

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Atos Prime] Kompletny remont hamulców - porady
« Odpowiedź #3 dnia: 29 Lipiec 2013, 21:02:07 »
Wpisz tutaj http://koreacat.ru/hyundai/  numer vin i podaj dokładną datę produkcji.

Myślałem że uda się coś znaleźć po numerze, ale niestety tylko za wschodnią granicą.

Przewody sztywne http://pwpnet.pl/index.php?l=pl&s=prod&co=sp

Na dole znajdź przewody wg. ZŁĄCZEK I DŁUGOŚCI wpisz złącze 1. 105, złącze 2. 105 i długość przewodu w Twoim samochodzie (niestety trzeba będzie ręcznie to zmierzyć pod samochodem) i kliknij znajdź. Uzyskasz symbol np.WP-001 i wg. tego poszukasz w necie np. w IC. Jeśli nie będzie dokładnie takiej długości jak szukasz to wybierz trochę dłuższy. Z tego co widzę to jest 8 przewodów dwa tylne są sztukowane tak na wysokości przegrody przedniej. Nowe łączniki do połączenia też znajdziesz na tej stronie.



Przewody elastyczne

 http://www.bogusz.com.pl/webcm/katalog?func=listLinkPage&wid=19&markId=22&modelId=960

http://enzet.pl/oferta.php?marka=hyundai

Tył:
Prawy 58738-02001
Lewy   58737-02001



Przód:
Prawy do 18/09/2000 58732-02011 po 18/09/2000 58731-02500
Lewy do 18/09/2000 58731-02011 po 18/09/2000 58731-02500

Do 18/09/2000



Po 18/09/2000



W tym przypadku można poszukać zamiennika o podobnej długość (zawsze może być trochę dłuższy) do oryginału ważne żeby końcówka była M10X1 (do Accent LC na tył pasują przewody od Fiat SC).

cdn

voytek77

  • Gość
[Atos Prime] Kompletny remont hamulców - porady
« Odpowiedź #4 dnia: 30 Lipiec 2013, 00:33:27 »
Dzięki za fachową pomoc... Mam tylko pytanie. Z racji tego, iż mechanik ze mnie żaden - przewody dziś widziałem i są one długie - biegnie chyba 5 przewodów przez sporą część podwozia. Wszystkie przewody są o długości ok. 350-375 mm, czyli bardzo krótkie - jak mam dobrać te długości?

OK Już wiem, przewody miedziane na metry. Pytanie tylko - ile może kosztować metr takiego przewodu w autoserwisie? W warsztacie mechanik zawołał za samą robociznę 100 zł, co wydaje mi się bardzo mało, ale ile sobie może doliczyć za przewody?:)
Pozdrawiam

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Atos Prime] Kompletny remont hamulców - porady
« Odpowiedź #5 dnia: 30 Lipiec 2013, 18:06:03 »
Cytat: "voytek77"
autoserwisie


Gdzie ?  :mrgreen: a poważnie to tutaj http://www.przewody-hamulcowe.pl/9-przewody-miedziane-wg-dlugosci masz przewód na metry wraz z końcówkami gratis (koniecznie M10X1 SF -grzybek).

Cytat: "voytek77"
biegnie chyba 5 przewodów przez sporą część podwozia.

Wraz z przewodami hamulcowymi idą dwa przewody paliwowe które są nieco grubsze i pewnie też będą do wymiany.

R4ZOR

  • Gość
[Atos Prime] Kompletny remont hamulców - porady
« Odpowiedź #6 dnia: 30 Lipiec 2013, 21:23:24 »
Kosmos2011 - prawdziwa encyklopedia wiedzy na temat hyundaia :) Dzięki ,sam czerpie z Twoich porad. A czy tylko zajmujesz sie hyundaiem czy tez innymi markami ? Pytam bo poszukuje w miarę sprawdzonego automatu do mojej omegi V6 słyszałem że w gdańsku jest największy skład skrzyń biegów?

voytek77

  • Gość
[Atos Prime] Kompletny remont hamulców - porady
« Odpowiedź #7 dnia: 01 Sierpień 2013, 21:45:53 »
OK, wymienione 2 te długie sztywne i 2 krótkie - w sumie za wymianę tych przewodów razem z przewodami + wymianę amortyzatorów zapłaciłem 330 zł, więc chyba znośnie :-)

Pytanie mam natomiast odnośnie hamulca - hamulec reaguje dość późno, czego może to być przyczyna? Cylinderki, pompa? Od czego zacząć?

R4ZOR

  • Gość
[Atos Prime] Kompletny remont hamulców - porady
« Odpowiedź #8 dnia: 01 Sierpień 2013, 22:12:36 »
Jak to późno? Wpada w podłogę ? Czy wciskasz jest opór i dopiero później hamuje ? sprecyzuj . może źle odpowietrzone? Lub tak jak w przypadku  wymiany tarcz i klocków hamulce musza się zwyczajnie ułożyć po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów wszystko powinno śmigać jak talala

voytek77

  • Gość
[Atos Prime] Kompletny remont hamulców - porady
« Odpowiedź #9 dnia: 02 Sierpień 2013, 18:03:41 »
Cytat: "R4ZOR"
Jak to późno? Wpada w podłogę ? Czy wciskasz jest opór i dopiero później hamuje ? sprecyzuj . może źle odpowietrzone? Lub tak jak w przypadku  wymiany tarcz i klocków hamulce musza się zwyczajnie ułożyć po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów wszystko powinno śmigać jak talala


Rzecz w tym, że po lekkim wciśnięciu pedału hamulce nie reagują - dopiero wciśnięte do połowy zaczynają hamować.
Hamulców nie wymieniałem. Na przeglądzie okazało się, że są jeszcze dobre.

Zauważyłem, że (wersja bez ABSu) kiedyś przy wciśnięciu hamulców do oporu (hamowanie awaryjne) koła się blokowały i był tradycyjny 'pisk opon' - teraz, przy hamowaniu awaryjnym tak jakby reagowały słabiej - tzn. bez blokady kół.

Myslę, że teraz jest bardziej precyzyjnie :)

R4ZOR

  • Gość
[Atos Prime] Kompletny remont hamulców - porady
« Odpowiedź #10 dnia: 05 Sierpień 2013, 07:55:01 »
Wygląda to mi na niedomaganie pompy ale nie chce złorzeczyć. Zmień może mechanika  może inny coś mądrego Ci podpowie. Kiedyś odpowietrzanie pompy tez miało znaczenie może spróbuj jeszcze tego

maciejpa

  • Gość
[Atos Prime] Kompletny remont hamulców - porady
« Odpowiedź #11 dnia: 30 Sierpień 2013, 21:33:09 »
masz po prostu zapowietrzone hamulce czyli babelki powietrza znajdują sie w układzie, załóz na odpowietrznik w kazdym hamulcu weżyk przezroczysty, jedna osoba pompuje(delikatnie) a druga sprawdza az babelki przestają leciec. Myk jest taki że do odpowietrznika jak sie nie myle jest klucz 11 i do tego specjalny. Płyn który spusciłes z wezyka dolewasz do zbiorniczka, stara metoda jak swiat