Dobrze wiedzieć ale co z tym zrobić albo czego to wina. Mam jeszcze jedno u mnie w aucie jest jedna rzecz gdy na drodze występują nierówności czasami czuje takie zarzucanie tyłu byłem w serwisie i powiedzieli że amortyzatory są ok. brakuje powietrza w oponach ale ja to odczuwam cały czas obojętnie ile powietrza napąpujeczego to może być wina w obu przypadkach[/center]
"co z tym zrobić"
Olać to.
"czego to wina"
Pewnie oprogramowania silnika. Ja taki efekt zauważam tylko w lecie jak jest gorąco (bez znaczenia czy klimatyzacja działa czy nie). W zimie i w chłodne dni wszystko jest ok. Więc pewnie jest to związane z temperaturą powietrza jego schładzaniem i włączaniem się turbosprężarki.
Z innej beczki.
Zauważyłem, że kiedy temperatura otoczenia jest poniżej +5st to nawet jak silnik się rozgrzeje to obroty biegu jałowego utrzymują się na poziomie ok. 950 obr/min. Jak wyłączę silnik i zaraz go uruchomię ponownie to obroty są normalne, ale za chwilę podnoszą się do 950.
Przy temperaturach większych niż 10 st tego zjawiska nie ma i po rozgrzaniu silnika obroty są na normalnym poziomie tj. ok.800 ob min.
Serwis twierdzi że jest to normalna praca sterownika i tak ma być.
Ciekaw jestem czy u ciebie jest tak samo, czy po prostu serwis nie ma pojęcie jak się za to zabrać.