Autor Wątek: [Sonata 2,0] Turbo  (Przeczytany 3818 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

daleniek

  • Gość
[Sonata 2,0] Turbo
« dnia: 07 Maj 2009, 09:14:45 »
Witam

Mam sonate 2.0 103kW i czasem brakuje mi mocy, zastanawiam sie czy nie włożyc turbo ale nie wiem z czym to sie je, jakie mniej wiecej koszta i trudnosc w wykonaniu, czy trzeba odprezac silnik ? napewno turbina,kolektor, dolot, intercooler, chlodnica oleju i co dalej ? Czy wogole jest sens probowac czy nie przeroczy to wartosci pojazdu ?

BartBartez

  • Gość
[Sonata 2,0] Turbo
« Odpowiedź #1 dnia: 07 Maj 2009, 12:53:54 »
Cytuj
czy nie przeroczy to wartosci pojazdu ?

Będzie bardzo blisko

jagucio

  • Gość
[Sonata 2,0] Turbo
« Odpowiedź #2 dnia: 07 Maj 2009, 18:55:35 »
A nie lepiej może zainwestować w sprężarkę mechaniczną??? Odpada tak to przerabianie kolektora wydechowego, montowanie układu smarowania olejem takiej sprężarki...

kml

  • Gość
[Sonata 2,0] Turbo
« Odpowiedź #3 dnia: 07 Maj 2009, 19:06:24 »
daleniek, jak poczytasz na temat uturbiania samochodów oraz wszystkich radości z tym związanych to Ci przejdzie. Najtańszym sposobem na podniesienie mocy jest kupno innego samochodu z większym silnikiem....

rufuz

  • Gość
[Sonata 2,0] Turbo
« Odpowiedź #4 dnia: 07 Maj 2009, 20:27:27 »
tak tak kml mi juz uturbianie auta minęło i powoli mija tez swap. Np turbo kit do elantry 2.0 można kupić gotowy do montażu tyle ze kosztuje 4300 $ plus cło UE bo kupowane poza UE w Korei. Nie wiem po ile jest dolar ale mozna sobie policzyc 4300$ plus zalozenie to pewnie wyjdzie 6000 $. Chociaz swap ale w obrebie tego samego modelu auta ale z wiekszym silnikiem.
http://www.sharkracing.com/acecart/bin/shop.cgi?action=view&itemID=ssturbo_1_1&cate=010303000

Vex

  • Gość
[Sonata 2,0] Turbo
« Odpowiedź #5 dnia: 07 Maj 2009, 20:47:39 »
Jak juz robic to w garazu z historia :) KITy zawsze charakteryzuja sie jednym - losowa jakoscia podzespolow.

kml

  • Gość
[Sonata 2,0] Turbo
« Odpowiedź #6 dnia: 07 Maj 2009, 21:18:24 »
Cytat: "Vex"
KITy zawsze charakteryzuja sie jednym - losowa jakoscia podzespolow


Co w wolnym tłumaczeniu znaczy mniej więcej tyle, że nigdy nie wiadomo kiedy się coś wysr... w najmniej odpowiednim momencie.

Jak by się tak zastanowić na spokojnie to było kilka konkretnych projektów turbo ale tam sam koszt gratów to pewnie ze 40 tys na początek i samochody trochę inne niż hyumobile. Patrząc na to na spokojnie to po prostu się nie opłaca. Co z tego, że będzie wiecej mocy jak buda mało sztywna i siada zawieszenie, hamulce i cała przeniesienie napędu.

rufuz

  • Gość
[Sonata 2,0] Turbo
« Odpowiedź #7 dnia: 07 Maj 2009, 21:29:24 »
ja z początku myślałem jedynie o swapie ale tez mi mija i jedynie kombinuje sobie z dolotem powietrza. He he he jak coś s...ę to najwyżej wymienię kanał dolotowy he he he
Kurde turbo to już cholernie poważna sprawa
A tak na marginesie ostatnio patrzyłem na Clio II 2.0 turbo 172 KM 2001 rok ale jak pomyślałem ze musiałbym sie rozstać z moim hultajem to bardzo szybko dałem sobie spokój.

kml

  • Gość
[Sonata 2,0] Turbo
« Odpowiedź #8 dnia: 07 Maj 2009, 21:56:12 »
Cytat: "rufuz"
Clio II 2.0 turbo 172 KM 2001 rok ale jak pomyślałem ze musiałbym sie rozstać z moim hultajem to bardzo szybko dałem sobie spokój.


OIDP to tam nie ma turbo :) To clio sport jest powabne tyle, że ktos taki jak ja moze nieomalże sięgnąć ręką tylnej szyby :) Samochód jest malusieńki :D

rufuz

  • Gość
[Sonata 2,0] Turbo
« Odpowiedź #9 dnia: 07 Maj 2009, 22:05:32 »
clio jezdze dosc czesto ale 1.2 he he he

daleniek

  • Gość
[Sonata 2,0] Turbo
« Odpowiedź #10 dnia: 08 Maj 2009, 07:38:54 »
hmmm poczytalem troche tu i tam i szczerze powiem ze mi sie juz odechcialo w hultaju turbo, odkladam na nissana s15 :D