Autor Wątek: [Accent LC] Silnik buczy w zakresie 3000-3200 obrótów  (Przeczytany 9467 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

lukasz

  • Gość
[Accent LC] Silnik buczy w zakresie 3000-3200 obrótów
« dnia: 08 Styczeń 2012, 19:42:59 »
Witam,

Mój accent buczy przy obrotach 3000-3200. Jest to niski dźwięk przechodzący w coś, co przypomina szlifowanie. Cały czas w tym samym zakresie obrotów. Przy przyspieszaniu, zwalnianiu, na luzie, ze sprzęgłem, gaz czy benzyna.
Mechanik powiedział, że to już hydraulika wysiada i silnik nie dostaje tyle oleju na tych obrotach.
Zdarzyło się to w trasie, zaraz po awarii wspomagania. Jak się potem okazało pękł przewód doprowadzający płyn (i być może zatarła się pompa). Na razie wspomaganie jest wyłączone (zdjęty pasek).
Co to może być Waszym zdaniem?

NieAmator

  • Gość
[Accent LC] Silnik buczy w zakresie 3000-3200 obrótów
« Odpowiedź #1 dnia: 08 Styczeń 2012, 22:57:57 »
jeśi to klekot i dzwięk do diesla podobny to popychacze zaworowe może to być poduszka silnika jeśli drży a jeśli to wina wspomagania to by nie objawiało się na obrotach tylko przy skręcaniu kierownicy

Offline IgoReCzeK

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 631
[Accent LC] Silnik buczy w zakresie 3000-3200 obrótów
« Odpowiedź #2 dnia: 09 Styczeń 2012, 12:14:05 »
Cytat: "lukasz"
Cały czas w tym samym zakresie obrotów. Przy przyspieszaniu, zwalnianiu, na luzie, ze sprzęgłem, gaz czy benzyna.
Silnik, to to raczej nie będzie. Proponuję sprawdzić pompę wody i alternator (pompa od wspomagania jest obecnie wyłączona).
Cytat: "lukasz"
Mechanik powiedział, że to już hydraulika wysiada i silnik nie dostaje tyle oleju na tych obrotach.
Wówczas słychać by było klekotanie na klawiaturze, co przypomina pracę diesla, bardzo charakterystyczny dźwięk z niczym nie da się go pomylić.
Cytat: "lukasz"
Zdarzyło się to w trasie, zaraz po awarii wspomagania. Jak się potem okazało pękł przewód doprowadzający płyn
Jest prawdopodobne, że trochę płynu dostało się do alternatora?

lukasz

  • Gość
[Accent LC] Silnik buczy w zakresie 3000-3200 obrótów
« Odpowiedź #3 dnia: 09 Styczeń 2012, 15:32:19 »
Nagrałem dźwięk komórką (na postoju, w środku). Przyciskam gaz, ok. 3000 obrotów słychać głośniejszą pracę, później obroty są wyższe, a jest dużo ciszej, a potem z powrotem w dół.
Na drugim nagraniu przytrzymałem trochę dłużej w tym zakresie.

Jeśli chodzi o klekot to jest on słyszalny, ale to już występowało od jakiegoś czasu. Z tymże to jest tylko takie cykanie a nie turkot i mechanicy nie zwracali na to uwagi.

Co do alternatora to sam nie jestem w stanie sprawdzić (nie znam się), ale jak będę u mechanika to zobaczymy.  Przewód pękł na kolanku/zagięciu po stronie kierownicy (w poziomie łączy się z aluminiową rurką 'Tube Assy Return', dalej zagina się w górę w stronę kierownicy).

Ale być może po dźwięku przychodzą Wam na myśl inne sugestie.

Offline IgoReCzeK

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 631
[Accent LC] Silnik buczy w zakresie 3000-3200 obrótów
« Odpowiedź #4 dnia: 09 Styczeń 2012, 23:01:56 »
W tym momencie już Ci nie pomogę.  :roll: Może ktoś ma więcej praktyki?

NieAmator

  • Gość
[Accent LC] Silnik buczy w zakresie 3000-3200 obrótów
« Odpowiedź #5 dnia: 10 Styczeń 2012, 07:59:08 »
Czy ja mam wrażenie czy go dławi w pewnym momencie?

[ Dodano: 2012-01-10, 07:59 ]
Postaraj się wymienić pompe od wspomagania itd, ale może to alternator piszczy

lukasz

  • Gość
[Accent LC] Silnik buczy w zakresie 3000-3200 obrótów
« Odpowiedź #6 dnia: 10 Styczeń 2012, 20:42:07 »
Wydaje mi się, że nie dławi (może niestabilnie trzymałem nogę na gazie).

Dzięki za wszystkie dotychczasowe sugestie. Załączam jeszcze filmik, gdyby to mogło coś pomóc. Kontrast dźwięku jest trochę większy niż w rzeczywistości, ale wyraźnie słychać, że ok. 3 tys. obr. robi się głośno, a potem wraca do normy. Myślę, że odpowiedź dlaczego 'rżnie' w tym zakresie jest kluczowa.

doman76

  • Gość
[Accent LC] Silnik buczy w zakresie 3000-3200 obrótów
« Odpowiedź #7 dnia: 15 Styczeń 2012, 23:36:15 »
Pierwsze co to i tak nagranie nie zastąpi posłuchania na żywo. Jesteś pewien że dźwięk wydobywa się z silnika, jeśli tak to z którego miejsca?  Warto ściągnąć paski od pompy napędowe (oczywiście na chwile żeby nie przegrzać silnika i wtedy posłuchać. Możliwe również że coś się poluzowało, dostał jakiś brud i ociera. Zanim cokolwiek zaczniesz robić potrwierdź to przynajmniej u 2 niezależnych mechaników.

lukasz

  • Gość
[Accent LC] Silnik buczy w zakresie 3000-3200 obrótów
« Odpowiedź #8 dnia: 22 Luty 2012, 17:35:47 »
No więc okazało się, że rurka od wspomagania (ta pęknięta) obija się o metal. Mam jeszcze jeden problem, ale założę nowy wątek.