Autor Wątek: [Sonata NF] Sonata + LPG  (Przeczytany 14587 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

gregsen

  • Gość
[Sonata NF] Sonata + LPG
« dnia: 30 Czerwiec 2013, 18:14:15 »
W związku z chęcią zakupu Sonaty (model po roku 2005r.) chciałbym sie dowiedzieć czy do silników 2.0 i 2.4 bez problemu można montować instalacje LPG. Czy oba silniki mą regulacje luzów hydrauliczna czy płytkową i czy normalnie znoszą błękitne paliwko :mrgreen:

Yakuza_

  • Gość
[Sonata NF] Sonata + LPG
« Odpowiedź #1 dnia: 03 Lipiec 2013, 14:00:46 »
z tych dwoch to polecam 2.0   na 2.4 posmigasz ale po 60-80 tys km padnie ci silnik.

Offline mr_adam

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 20
[Sonata NF] Sonata + LPG
« Odpowiedź #2 dnia: 03 Lipiec 2013, 22:59:49 »
Yakuza_,  A skąd masz takie informacje że po przejechaniu tych 60-80 tyś. km pada silnik ??

Hants

  • Gość
[Sonata NF] Sonata + LPG
« Odpowiedź #3 dnia: 04 Lipiec 2013, 16:09:53 »
Pewnie z palca ;-)

Offline Grzesiek19

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 75
[Sonata NF] Sonata + LPG
« Odpowiedź #4 dnia: 04 Lipiec 2013, 16:30:56 »
Ja posiadam silnik 2.4 i przejechane na gazie ok. 70 tyś. km. Na początku były problemy z palącym się check, ale to było spowodowane awarią 2 sondy lambda. Ja bym proponował wybranie wersji 2.4 lepsze przyśpieszenie i niewielkie spalanie gazu ( miasto 13.5 - 14l/100km, trasa 9 l/100km), poza tym sonata trochę waży i 2.0 to trochę za mało.

gregsen

  • Gość
[Sonata NF] Sonata + LPG
« Odpowiedź #5 dnia: 04 Lipiec 2013, 18:58:45 »
Cytat: "Grzesiek19"
Ja posiadam silnik 2.4 i przejechane na gazie ok. 70 tyś. km. Na początku były problemy z palącym się check, ale to było spowodowane awarią 2 sondy lambda. Ja bym proponował wybranie wersji 2.4 lepsze przyśpieszenie i niewielkie spalanie gazu ( miasto 13.5 - 14l/100km, trasa 9 l/100km), poza tym sonata trochę waży i 2.0 to trochę za mało.


Czyli rozumiem nie ma problemów z silnikiem 2.4 i śmiało można zapodać tam instalacje LPG. Pytanie tylko jak z luzem zaworów - regulowany przez człowieka czy kasowany hydraulicznie i czy ma to jakiś wpływ na żywot silnika. I jeszcze jedno czy Koledzy wiecie jak z napędem rozrządu w benzyniakach 2.0 i 2.4 - łańcuch czy pasek?

Offline mr_adam

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 20
[Sonata NF] Sonata + LPG
« Odpowiedź #6 dnia: 04 Lipiec 2013, 20:54:06 »
Dokładnie bierz wersję 2,4l dobry gazownik dobierze instalację i będzie śmigać jak ta lala :)
Rozrząd w 2.4 jest na łańcuszku nie wiem jak 2,0 chyb też

Offline kowal2000

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 64
[Sonata NF] Sonata + LPG
« Odpowiedź #7 dnia: 04 Lipiec 2013, 21:06:17 »
a najlepiej to bierz 3,3 V6  :-D

Offline Grzesiek19

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 75
[Sonata NF] Sonata + LPG
« Odpowiedź #8 dnia: 04 Lipiec 2013, 22:55:35 »
w silniku 2.4 zawory są regulowane hydraulicznie, między 2.4 a 3.3 z tego co się orientuję to spalanie gazu jest prawie takie same, ale wybór należy do ciebie

Yakuza_

  • Gość
[Sonata NF] Sonata + LPG
« Odpowiedź #9 dnia: 04 Lipiec 2013, 23:08:08 »
ta bierz 2.4 zrobisz tyle co trzeba i wystawisz do sprzedazy :D
jak sonata to tylko flagowa v6

gregsen

  • Gość
[Sonata NF] Sonata + LPG
« Odpowiedź #10 dnia: 05 Lipiec 2013, 18:44:21 »
Widze że również polecacie 3.3 V6. Skusiłbym sie równiez na taka jednak pewnie sporo więcej je gazu i droższa w utrzymaniu. Rozrząd, świece itd. Ogólnie większy silnik - więcej zabawy ale i więcej kosztów generuje. Nie wiem jednak jak to jest do końca bo nie znam nikogo kto miałby taki silnior.