Witam...
Mam od niedawna Santa Fe CM 2.7 V6 z instalacją gazową BRC sequent 56 więc nie mam jeszcze wyrobionej opini - jazda i testowanie jak na razie OK ....poniżej opis instalacji
SYSTEM WTRYSKU GAZU SEQUENT 56
Poprzednim samochodem był Santa Fe SM 2.0 miałem w nim BRC sequent 24 użytkowałem 5 lat...przejechałem ponad 50.000 tys km i jedynie w tym czasie była wymiana cewki !!! oczywiście instalacja była sewisowana
System wtrysku gazu SEQUENT 56 jest najnowszy systemem sekwencyjnego wtrysku gazu w fazie lotnej powstałym na bazie znanego systemu FLY SEQUENT. SEQUENT 56 przeznaczony jest do samochodów z wielopunktowym sekwencyjnym lub pół sekwencyjnym wtryskiem benzyny i ma zastosowanie w szerokiej gamie pojazdów wyposażonych w silniki z zapłonem iskrowym wolnossącym lub z turbo doładowaniem z 5, 6, 8, i 12 cylindrami o pojemności do 5000 cm3.
Po przez zastosowanie modyfikacji polegających na wbudowaniu emulatorów oraz czujników w podstawowe komponenty systemu stanowiące integralną część centrali SEQUENT 65, reduktora GENIUS SEQUENT 56 oraz listwy RAIL sprawiono, że system ten jast zarówno prostszy w montażu jak też i programowaniu W listwie RAIL znajdują się czujniki ciśnienia i temperatury gazu co pozwala na mierzenie powyższych wartości z większymi dokładnościami - natychmiastową interwencję i skorygowanie ilości spalanego gazu.
W systemie tym zostały zastosowane wtryskiwacze BRC których zadaniem jest wtłaczanie gazu bezposrednio do kolektora dolotowego silnika samochodu. Każdy wtryskiwacz może obsłużyć moc do 30kW (40,8 kM) co przy mozliwości sterowania ośmioma wtryskiwaczami daje moc do 240 kW (325 kM).W systemie tym wyeliminowano ryzyko występowania płomienia zwrotnego w kolektorze, tzw. strzałów ponieważ wtrysk gazu następuje w pobliżu zaworów ssących w momencie ich otwarcia.
Centrala SEQUENT 56 posiada wbudowane emulatory i może sterować silnikami do 8 cylindrów. Element ten z maksymalną dokładnością odpowiednio do każdej fazy otwarcia zaworu ssącego oblicza czas otwarcia wtryskiwaczy cylinder po cylindrze oddzielnie dla każdego z wtryskiwaczy gazu.
Listwa RAIL wraz z wtryskiwaczami BRC oraz czujnikiem ciśnienia i temperatury odpowiedzialne są za podawanie odpowiedniej dawki gazu w określonym czasie na dany cylinder.
Reduktor GENIUS SEQUENT 56 jest odpowiedzialny za przetworzenie gazu ze stanu ciekłego w stan lotny.
Jego parametry pozwalają w pełni na dostarczenie wymaganej ilości gazu w określonym czasie.
W systemie wtrysku gazu SEQUENT 56 głównym elementem koordynującym jak również i odpowiedzialnym za prawidłową pracę instalacji gazowej jest centralka SEQUENT 56, która poprzez odpowiednie oprogramowanie oraz bezpośrednią współpracę z centralą benzynową steruje całym procesem. Dzięki tej doskonałej integracji brak jest różnic pomiedzy jazdą na gazie a jazdą na benzynie. Otwarcie wtryskiwaczy gazowych i wtryskiwanie mieszanki ma miejsce dokładnie w tym samym czasie co w przypadku pracy na benzynie wtryskiwaczy benzynowych, które podczas jazdy na gazie zostają odłączone. W przypadku awarii któregoś z elementów instalacji gazowej lub braku gazu, następuje automatyczne przełączenie na zasilanie benzyną.
System ten spełnia najbardziej rygorystyczne normy emisji spalin EURO 4, oraz normy ONZ E67.01 przez co jest przyjazny dla środowiska.