Witam.
Wziąłem się dziś za wymianę filtra paliwa zasadniczego i zgrubnego oba mocno zabrudzone. Auto ciężko odpalało dopiero za drugim razem i pojawiał się błąd P174, P2187 i P2819.
Po wymianie filtrów odpala od strzała. Korekty paliwowe spadły o 20% na obu bankach.
Wrzucam zdjęcia filtrów.
Co do uszczelki łączącej pompę z filtrem to musi być wsadzana do otworu w filtrze szerszym otworem do filtra, a węższym do pompy inaczej połączenie jest nieszczelne. Szczelność najlepiej sprawdzić po przez napełnienie filtra benzyną przez wlot strzykawką jak już jest pełny to cisnąć pod ciśnieniem do filtra nie powinno dać się wcisnąć benzyny. Jak się przelewa to jest nieszczelnie połączona pompa z filtrem. Wiem bo wyciągałem zespół pompy i poprawiałem za drugim razem to sprawdziłem zanim zamontowałem wszystko na nowo.
Na koniec pytanie. Teraz po wymianie filtrów syczy (nadciśnienie) po odkręceniu korka wlewu, czy tak ma być wcześniej tego nie było. A nie sądzę, żeby mi się nagle zapchał filtr oparów paliwa albo wysiadł zaworek evap.
Pozdrawiam