Autor Wątek: [ix35 EL] Dokładka tempomatu  (Przeczytany 130112 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

koszak

  • Gość
[ix35 EL] Dokładka tempomatu
« Odpowiedź #90 dnia: 07 Marzec 2014, 20:35:17 »
Cytat: "ftomas"
Cytat: "jacek2"
Dlatego że nie da się w niektórych modelach odkręcić jednej ze śrub mocujących panel sterowania przyciskami. Nawet takim małym śrubokrętem w kształcie liter "L" :oops:

A po co komu ,,stary,, panel ,skoro wymieniamy na nowy z przyciskami do tempomatu, to ten wyjęty w najprostszy możliwy sposób bez odkręcania kierownicy co wiąże się z resztą z dużym ryzykiem dla niewprawnych , po prostu wyrzucamy lub... dajemy dziecku do zabawy ;), jeśli nie mamy pewności czy przed założeniem nowego panelu nam on zadziała, to podłączamy go na ,,sucho,, przed ,,wyrwaniem,, starego pustego panelu , mnie udało się go ,,wyrwać,, bez uszkodzenia wizualnego z wierzchniej strony , czyli w razie chęci sprzedaży samochodu w wersji bez tempomatu można go będzie założyć ponownie ....bo innego celu nie widzę oszczędzenie tego elementu przez moich przedmówców .


Może się przydać na wypadek sprzedaży w wersji oryginalnej, może na wypadek awarii samochodu i konieczności przywrócenia samochodu do stanu oryginalnego, żeby Gwarant nie zrzucił winy na nielegalny tempomat.

Dobrze, że Tobie udało się wyrwać, bez zewnętrznych uszkodzeń, ale ryzyko uszkodzenia jest znacznie większe przy wyrywaniu niż przy odkręcaniu kierownicy.

WFST

  • Gość
[ix35 EL] Dokładka tempomatu
« Odpowiedź #91 dnia: 07 Marzec 2014, 22:30:13 »
Chciałbym poprosić kolegów o opinię w moim przypadku... ale może od początku.
Czytając w tym wątku o możliwości dodania tempomatu, postanowiłem przystąpić do realizacji montażu. Zakupiłem kierownicę za 250 zł, a jej stan okazał się dla mnie lepszy od tej, która była w samochodzie (ta w samochodzie była bardziej śliska - choć nowsza od zakupionej). Trochę przestraszyłem się możliwości utraty gwarancji, więc zacząłem dopytywać serwis o taką zmianę. Serwis stwierdził, że to nie będzie działać, ale ja upierałem się przy tym, że znam osoby, które dokonały tej zmiany i działa. O dziwo, serwis zgodził się na zmianę kierownicy w ramach (tak mi się wydaje) testu/nauki. Wymiana tylko całej kierownicy zajmuje 10 minut.
A teraz moja wątpliwość.
Z jednej strony cieszę się, że zrobił mi to serwis (i to za darmo), z drugiej zaś strony nie widzę żadnego wpisu w książce serwisowej.
Co mam o tym sądzić? Co z gwarancją?
Wiem, należałoby spytać w serwisie, ale myślę, że to pytanie mogłoby być dla serwisu kłopotliwe.
Co koledzy o tym sądzicie?

vqsoft

  • Gość
[ix35 EL] Dokładka tempomatu
« Odpowiedź #92 dnia: 07 Marzec 2014, 22:39:24 »
co serwis powiedział jak tempomat "ożył" ? nadal twierdzili że to niemożliwe ?

WFST

  • Gość
[ix35 EL] Dokładka tempomatu
« Odpowiedź #93 dnia: 07 Marzec 2014, 22:43:32 »
Te rozmowy toczyły się dużo wcześniej przed montażem, a jako dowód na działanie takiego rozwiązania podałem to forum i ten wątek :-P

Offline kri$

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 337
[ix35 EL] Dokładka tempomatu
« Odpowiedź #94 dnia: 08 Marzec 2014, 13:45:15 »
Cytat: "aker"
Tak jak pisałem wymieniłem w moim ix35 przyciski i wiązkę i du...a, tempomat nie działa.
Wydawało mi się, że w wersji Style wystarczy wymiana przycisków i wiązki i wszystko będzie działać. Byłem z moim problemem w ASO zgrywając głupka niestety sprawdzili przyciski i wiązkę w innym ix i są sprawne. Pytanie - co trzeba jeszcze wymienić? Czy wystarczy kolejna wymiana, tym razem zwijacza? Czy ktoś spotkał się z takim problemem?


Zrobiłem podobnie, ale w ix20 comfort i po wymianie przycisków i podpięciu także tempomat nie działa. Serwis zasugerował, że prawdopodobnie brakuje wiązki zasilającej. Sprawdzałem i zwijacz jest taki sam jak w wersji z tempomatem, pedały podpięte, podświetlenie działa. A tempomat nie aktywny.

mada

  • Gość
[ix35 EL] Dokładka tempomatu
« Odpowiedź #95 dnia: 08 Marzec 2014, 15:15:47 »
A czy podczas podłączania była zdjęta klema z akumulatora?
Ten nasz kom. to "cwana bestia " jak sobie coś zapamięta to tylko kom. serwisowym można mu pozmieniać?

Offline kri$

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 337
[ix35 EL] Dokładka tempomatu
« Odpowiedź #96 dnia: 08 Marzec 2014, 17:28:54 »
Cytat: "mada"
A czy podczas podłączania była zdjęta klema z akumulatora?
Ten nasz kom. to "cwana bestia " jak sobie coś zapamięta to tylko kom. serwisowym można mu pozmieniać?

Oczywiście klema zdjęta z akumulatora. Kupiłem Autocoma z chin, ale nie ma możliwości cokolwiek zmienić, ani podejrzeć. Czekam aż kumpel będzie miał możliwość pożyczyć na weekend komputer serwisowy z KIA/Hyundai.

aker

  • Gość
[ix35 EL] Dokładka tempomatu
« Odpowiedź #97 dnia: 09 Marzec 2014, 17:51:32 »
Nie ściągałem kierownicy wiec to nie jest kwestia uszkodzonego zwijacza. Sprawdziłem za to i nową kierownice mam z 2013 - czy to już wersja po lifcie? Jeżeli to kwestia zwijacza to czym różnią sie wersje z i bez tempomatu, maja inny układ/ilośc pionów?

Offline kri$

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 337
[ix35 EL] Dokładka tempomatu
« Odpowiedź #98 dnia: 12 Marzec 2014, 14:16:44 »
Cytat: "aker"
Nie ściągałem kierownicy wiec to nie jest kwestia uszkodzonego zwijacza. Sprawdziłem za to i nową kierownice mam z 2013 - czy to już wersja po lifcie? Jeżeli to kwestia zwijacza to czym różnią sie wersje z i bez tempomatu, maja inny układ/ilośc pionów?

Nie wiem jak to dokładnie jest, ale są wersje zwijacza, które nie obsługują bluetootha, po prostu brak wszystkich pinów na złączu.

aker

  • Gość
[ix35 EL] Dokładka tempomatu
« Odpowiedź #99 dnia: 12 Marzec 2014, 21:55:42 »
Problem w tym, że mam wersję (prawie) full wypas. Brakuje tylko tempomatu. Jest oczywiście Bluetooth - zestaw głośnomówiący sterowany z kierownicy. Czyli w teorii powinna być pełna instalacja. Może, rzeczywiście coś jest inaczej w ix35 po lifcie.

Szkoda, że nikt nie wie na 100%

Offline jacek2

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 550
[ix35 EL] Dokładka tempomatu
« Odpowiedź #100 dnia: 13 Marzec 2014, 07:38:27 »
O ilości pinów pisałem już wcześniej w tym wątku. Jest tam chyba w górnym rzędzie kostki łączącej 5 pinów, a w dolnej dwa lub trzy. Też mam comforta i kierownicę z tempomatem z 2013r. Wersja wypasiona z 2010r.
Wszystko zaczęło działać od momentu zmiany kierownicy i wiązki kabli w kierownicy....

Offline Zibi

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 369
[ix35 EL] Dokładka tempomatu
« Odpowiedź #101 dnia: 13 Marzec 2014, 09:20:19 »
jeżeli chodzi o auto po lifcie, to zauważcie, że przycisk zmiany wyświetlania danych przez komputer (średnie spalanie, zasięg, czas jazdy itp.) został zlokalizowany w kierownicy, a więc jest tam jakaś zmiana, czy na tyle duża, aby uniemożliwić samodzielny montaż tempomatu, nie wiem, ale zmiana jest.

koszak

  • Gość
[ix35 EL] Dokładka tempomatu
« Odpowiedź #102 dnia: 13 Marzec 2014, 13:17:04 »
ja myślę, że zmiana jest większa, bo przecież też jest podgrzewanie kierownicy, więc na pewno są inne wiązki a tym samym mogą być w ogóle pozamieniane piny i teraz za tempomat odpowiada inny kabel niż w wersji przed liftem. Ale daleki jestem od tezy, że zaminili piny, by uniemożliwić samodzielną dokładkę tempomatu. Myślę, że są po prostu inne piny od tempomatu i inne od podgrzewanie kierownicy, od sterowania komputerem itd. Szkoda, że kupiłeś kierownicę od samochodu po lifcie.

Offline lopek3

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 9
[ix35 EL] Dokładka tempomatu
« Odpowiedź #103 dnia: 04 Kwiecień 2014, 19:23:37 »
Cytat: "kt0s"
No i po zabiegu transplantacyjnym... sterowanie tempomatem udało się zrealizować. Dużo już było na ten temat opisywane. Dodam od siebie to co może być jeszcze pomocne.
1. WAŻNE - odłączyć akumulator. Było o tym wspomniane, ale nie można o tym zapomnieć.
2. Do odkręcenia poduszki potrzebny jest klucz typu TROX (rozmiar T30). W markecie komplet kilkunastu kluczy tego typu kupiłem za 23zł.
3. Po odkręceniu poduszki wystarczy odłączyć uziemienie. WAŻNE - żółty przewód można zostawić w spokoju (mi nie udało się go łatwo odłączyć). Całą poduszkę odłożyć na półkę kierownicy przy zegarach.
4. Odczepianie kostek nie powinno być problematyczne. Tą węższą naciskamy by się lekko wgięła i ciągniemy. Szerszą kostkę naciskamy na węższych bokach, tak by zapadki nie blokowały wyciągnięcia wtyczki.
5. Odczepienie prawej srebrnej części bez sterowanie tempomatem:
- odkręcamy 3 śruby pod kierownicą. Mi się udało dopiero krótkim śrubokrętem,
- odkręcenie jednej śruby w środku (tej najbardziej widocznej),
- plastik trzyma jeszcze jedna śruba pod środkiem srebrnego panelu do której nie można się dobrać. Konieczne było chwycenie cienkimi kombinerkami i przekręcanie to w lewo to w prawo. Po 3-4 ruchach część do której była mocowana śruba odczepiała się od panelu srebrnego. Tej śruby nie ma przy panelu ze sterowaniem tempomatem.
6. Teraz używając nieco siły i palców (nie śrubokrętów etc.!) wyjmujemy srebrny panel. Nie idzie to lekko, ale po 1-2min powinno się udać.
7. Wyjmujemy z kierownicy stare wiązki (po odczepienia dwóch kostek białych i jednej czarnej). Nie odkręcając nic z lewej części srebrnego panelu bez problemu powinniśmy wyjąc wiązki.
8. W miejsce wyjętych wiązek wkładamy te w obsługą tempomatu.
9. Dalsze czynności robimy w analogiczny (ale odwrócony) sposób co w punktach powyżej:).
10. Po podłączeniu akumulatora ruszamy w trasę z tempomatem:) Wczoraj wieczorem tego zaznałem po 30-40min pracy:)

Przy takim podejściu nie trzeba zdejmować kierownicy, zwijaka, etc. = mniej potencjalnych problemów.

Dodatkowo uwagi:
- kupując kierownicę zwróć uwagę by nie miała odprysków, śladów po śrubokrętach przy styku z poduszką, etc.
- zanim pójdziesz pracować z autem rozłóż sobie na spokojnie w domu zakupioną kierownicę. Zobacz jak zamocowane są kostki i sam panel. Montaż na pewno pójdzie wtedy szybciej.

Koszty: 330zł (kierownica w stanie idealnym z przesyłką) + 23zł (zestaw kluczy trox)


Właśnie dołożyłem tempomat wg powyższego opisu. Wszystko plug&play działa po zmianie wiązki i panelu.
Dwie uwagi. Aby odkręcić poduszkę potrzebny jest TORX T40. Panel jest przykręcony na 2 śruby pod kierownicą, a nie 3.
Dziękuję za instrukcję.

pozdrawiam
Piotr

krolik

  • Gość
[ix35 EL] Dokładka tempomatu
« Odpowiedź #104 dnia: 02 Styczeń 2015, 09:29:23 »
Założyłem tempomat.
Z kierownicy z alledrogo wymontowałem przyciski z wiązką. Przeszczepu dokonałem metodą bez zdejmowania kierownicy. Upierdliwa jest tylko dodatkowa śruba trzymająca prawy panel, do której nie ma dostępu i trzeba ją wyłamać.
Wszystko działa. Życie stało się prostsze. :-D