Autor Wątek: [ix35 EL] Dokładka tempomatu  (Przeczytany 130071 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

vqsoft

  • Gość
[ix35 EL] Dokładka tempomatu
« Odpowiedź #75 dnia: 16 Listopad 2013, 23:04:04 »
Cytat: "cruel"
Szopką to jest to ,że nie ma możliwości wybrania tempomatu na poziomie zamawiania auta. Tylko w najbogatszej wersji jak zamawialiśmy chyba wtedy był.


z tego co wiem to jest szansa - koszt 1000 pln
niestety ja brałem fure ze stoku więc nie mogłem wybierać..

cruel

  • Gość
[ix35 EL] Dokładka tempomatu
« Odpowiedź #76 dnia: 17 Listopad 2013, 13:43:20 »
Nie no, nam powiedziano, że tempomat dostępny jest dopiero przy wyższej wersjii wyposażenia. My jako, że braliśmy drugą nie mieliśmy możliwości doposażenia.
Cóż, u konkurencji łatwiej o takie rzeczy, nawet ksenony można dobierać, a nie że tylko w najwyższej opcji dostępne. Ale znowu drożej. Chociaż hultaje powoli zrównują się cenami z konkurencją.

ftomas

  • Gość
[ix35 EL] Dokładka tempomatu
« Odpowiedź #77 dnia: 17 Listopad 2013, 23:37:03 »
Po przeczytaniu powyższego postu zakupiłem dzisiaj do przeszczepu kierownicę na trochę przebranym już straganie z kierownicami w przyzwoito-rerfekcyjnym stanie , w cenie 190zł , jak dojdzie podzielę się z Wami uwagami czy pacjent przeżył operację zmiany płci ( organów ) i czy zaśpiewa po tym falsetem czy basem . ...w przyszłości proszę tylko nie zakładać tematu w kwestii ewentualnego przeszczepu ....szyberdachu , bo to nas zrujnuje !! ;-) ale było by cool z gwiazdami nad głową .

[ Dodano: 2013-11-20, 12:42 ]
Cytat: "trucikmm"
Witam, wczoraj dołożyłem tempomat do swojego IX35 comfort. Kupiłem kierownice z sterowaniem wyciągnąłem z niej prawą stronę plastiku z sterowaniem wraz z wiązką przewodów, w moim aucie odkręciłem poduchę bez odpinania przewodów, odkręciłam plastik po prawej stronie ( potrzeba specjalnego śrubokręta w kształcie L), odpiąłem kostki z przewodami, wsadziłem przewody z sterowaniem od tempomatu, zakręciłem wszystko (bez konieczności ściągania kierownicy). Tempomat od razu chodzi po włożeniu. .

U mnie już po zabiegu , potwierdzam operację bez znieczulenia , nie potrzeba zdejmować kierownicy ( nie widzę najmniejszego sensu demontowania jej ) , dla spokoju ducha jednak należy przez zabiegiem odpiąć klemę z aku, jedna uwaga do kwestii wymiany prawego panela bez zdejmowania kierownicy... , w moim przypadku stary panel bez przycisków tempomatu był jeszcze dodatkowo przykręcony do kierownicy trzecią śrubą której nie udało by się wykręcić bez zdejmowania kierownicy , dlatego jedynym rozwiązaniem jest ,,delikatne,, wyrwanie starego panela , mnie to poszło bezstresowo panel nawet przetrwał, proszę się nie przejmować ponieważ nowy panel z tempomatem nie przewiduje opcji przykręcenia już w tym miejscu , bo jest tam umiejscowiona kostka od nowego panelu . Wszystko działa prawidłowo - teraz idąc tropem tempomatu ,myślę o wymianie licznika z podświetleniem SUPERVISION od wersji STYLE ...ale może tylko na myślach się skończy bo to już zaczyna trącać snobizmem :)

[ Dodano: 2013-11-21, 19:42 ]
Cytat: "ftomas"
Po przeczytaniu powyższego postu zakupiłem dzisiaj do przeszczepu kierownicę na trochę przebranym już straganie z kierownicami w przyzwoito-rerfekcyjnym stanie , w cenie 190zł , jak dojdzie podzielę się z Wami uwagami czy pacjent przeżył operację zmiany płci ( organów ) i czy zaśpiewa po tym falsetem czy basem . ...w przyszłości proszę tylko nie zakładać tematu w kwestii ewentualnego przeszczepu ....szyberdachu , bo to nas zrujnuje !! ;-) ale było by cool z gwiazdami nad głową .

[ Dodano: 2013-11-20, 12:42 ]
Cytat: "trucikmm"
Witam, wczoraj dołożyłem tempomat do swojego IX35 comfort. Kupiłem kierownice z sterowaniem wyciągnąłem z niej prawą stronę plastiku z sterowaniem wraz z wiązką przewodów, w moim aucie odkręciłem poduchę bez odpinania przewodów, odkręciłam plastik po prawej stronie ( potrzeba specjalnego śrubokręta w kształcie L), odpiąłem kostki z przewodami, wsadziłem przewody z sterowaniem od tempomatu, zakręciłem wszystko (bez konieczności ściągania kierownicy). Tempomat od razu chodzi po włożeniu. .

U mnie już po zabiegu , potwierdzam operację bez znieczulenia , nie potrzeba zdejmować kierownicy ( nie widzę najmniejszego sensu demontowania jej ) , dla spokoju ducha jednak należy przez zabiegiem odpiąć klemę z aku, jedna uwaga do kwestii wymiany prawego panela bez zdejmowania kierownicy... , w moim przypadku stary panel bez przycisków tempomatu był jeszcze dodatkowo przykręcony do kierownicy trzecią śrubą której nie udało by się wykręcić bez zdejmowania kierownicy , dlatego jedynym rozwiązaniem jest ,,delikatne,, wyrwanie starego panela , mnie to poszło bezstresowo panel nawet przetrwał, proszę się nie przejmować ponieważ nowy panel z tempomatem nie przewiduje opcji przykręcenia już w tym miejscu , bo jest tam umiejscowiona kostka od nowego panelu . Wszystko działa prawidłowo - teraz idąc tropem tempomatu ,myślę o wymianie licznika z podświetleniem SUPERVISION od wersji STYLE ...ale może tylko na myślach się skończy bo to już zaczyna trącać snobizmem :)

Tutaj znajdziecie symbole i oznaczenia części składowych samochodu zależnie od wersji i rocznika  IX35 ...ten link dotyczy na przykład liczników -  http://hyundai.epc-data.com/ix35-tucson/37456/electric/instrument_cluster-9194011/cluster_assy_instrument-94002G/ ....znalazłem w/g kodu z linka licznik na Allegro wersję z Supervision pasującą do mojego samochodu za ....100zł w serwisie w Niemczech można kupić za 1378€...:)

 A po przekładce ;) może to wyglądać tak :




kt0s

  • Gość
[ix35 EL] Dokładka tempomatu
« Odpowiedź #78 dnia: 24 Listopad 2013, 08:35:28 »
No i po zabiegu transplantacyjnym... sterowanie tempomatem udało się zrealizować. Dużo już było na ten temat opisywane. Dodam od siebie to co może być jeszcze pomocne.
1. WAŻNE - odłączyć akumulator. Było o tym wspomniane, ale nie można o tym zapomnieć.
2. Do odkręcenia poduszki potrzebny jest klucz typu TROX (rozmiar T30). W markecie komplet kilkunastu kluczy tego typu kupiłem za 23zł.
3. Po odkręceniu poduszki wystarczy odłączyć uziemienie. WAŻNE - żółty przewód można zostawić w spokoju (mi nie udało się go łatwo odłączyć). Całą poduszkę odłożyć na półkę kierownicy przy zegarach.
4. Odczepianie kostek nie powinno być problematyczne. Tą węższą naciskamy by się lekko wgięła i ciągniemy. Szerszą kostkę naciskamy na węższych bokach, tak by zapadki nie blokowały wyciągnięcia wtyczki.
5. Odczepienie prawej srebrnej części bez sterowanie tempomatem:
- odkręcamy 3 śruby pod kierownicą. Mi się udało dopiero krótkim śrubokrętem,
- odkręcenie jednej śruby w środku (tej najbardziej widocznej),
- plastik trzyma jeszcze jedna śruba pod środkiem srebrnego panelu do której nie można się dobrać. Konieczne było chwycenie cienkimi kombinerkami i przekręcanie to w lewo to w prawo. Po 3-4 ruchach część do której była mocowana śruba odczepiała się od panelu srebrnego. Tej śruby nie ma przy panelu ze sterowaniem tempomatem.
6. Teraz używając nieco siły i palców (nie śrubokrętów etc.!) wyjmujemy srebrny panel. Nie idzie to lekko, ale po 1-2min powinno się udać.
7. Wyjmujemy z kierownicy stare wiązki (po odczepienia dwóch kostek białych i jednej czarnej). Nie odkręcając nic z lewej części srebrnego panelu bez problemu powinniśmy wyjąc wiązki.
8. W miejsce wyjętych wiązek wkładamy te w obsługą tempomatu.
9. Dalsze czynności robimy w analogiczny (ale odwrócony) sposób co w punktach powyżej:).
10. Po podłączeniu akumulatora ruszamy w trasę z tempomatem:) Wczoraj wieczorem tego zaznałem po 30-40min pracy:)

Przy takim podejściu nie trzeba zdejmować kierownicy, zwijaka, etc. = mniej potencjalnych problemów.

Dodatkowo uwagi:
- kupując kierownicę zwróć uwagę by nie miała odprysków, śladów po śrubokrętach przy styku z poduszką, etc.
- zanim pójdziesz pracować z autem rozłóż sobie na spokojnie w domu zakupioną kierownicę. Zobacz jak zamocowane są kostki i sam panel. Montaż na pewno pójdzie wtedy szybciej.

Koszty: 330zł (kierownica w stanie idealnym z przesyłką) + 23zł (zestaw kluczy trox)

embe70

  • Gość
[ix35 EL] Dokładka tempomatu
« Odpowiedź #79 dnia: 24 Listopad 2013, 11:58:05 »
Cytat: "ftomas"
Tutaj znajdziecie symbole i oznaczenia części składowych samochodu zależnie od wersji i rocznika  IX35 ...ten link dotyczy na przykład liczników -  http://hyundai.epc-data.com/ix35-tucson/37456/electric/instrument_cluster-9194011/cluster_assy_instrument-94002G/ ....znalazłem w/g kodu z linka licznik na Allegro wersję z Supervision pasującą do mojego samochodu za ....100zł w serwisie w Niemczech można kupić za 1378€...:)

 A po przekładce ;) może to wyglądać tak :



Obrazek


Fajnie gdyby się udało wstawić kolorowe supervision - te, które pojawiło się po liftingu, a wcześniej było w i40 :)

ftomas

  • Gość
[ix35 EL] Dokładka tempomatu
« Odpowiedź #80 dnia: 24 Listopad 2013, 16:12:47 »
Jest jeszcze za wcześnie na rozbitki po-liftingowe, i przeszczepy z nich , licznik z Supervision potwierdzam pasuje 100% do wersji z tradycyjnym licznikiem ...kwestią pozostaje jedynie skorygowanie w nim ilości przebytych kilometrów do rzeczywistości ...nawiasem mówiąc firma która się w tym specjalizuje miała pierwszy przypadek  klienta który zażyczył sobie korekcję ....zwiększenia ilości  przebytych kilometrów na liczniku !!:)

[ Dodano: 2014-01-05, 11:35 ]
Dla zainteresowanych pojawiła się właśnie dzidziowata niedroga kierownica do przekładki tempomatu na Allegro 3853522084, sam miałem okazję po-testować swoją po przekładce na  nielicznych naszych autostradach , wydaje się być wszystko OK .

automaniak30

  • Gość
[ix35 EL] Dokładka tempomatu
« Odpowiedź #81 dnia: 25 Luty 2014, 18:07:07 »
witajcie koledzy

[ Dodano: 2014-02-25, 18:07 ]
mam pytanie odnośnie montazu tempomatu

[ Dodano: 2014-02-25, 18:08 ]
Mam rok 2010 z początku produkcji wersje stylle automatyczna skrzynia biegow

[ Dodano: 2014-02-25, 18:09 ]
czy u mnie tez tylko potrzebuje nowa wiazke i sterownik tempomatu?

[ Dodano: 2014-02-25, 18:11 ]
Szczególnie pytanie do lessiu 2 bo on ma ten sam rocznik co ja

aker

  • Gość
[ix35 EL] Dokładka tempomatu
« Odpowiedź #82 dnia: 06 Marzec 2014, 16:22:23 »
Tak jak pisałem wymieniłem w moim ix35 przyciski i wiązkę i du...a, tempomat nie działa.
Wydawało mi się, że w wersji Style wystarczy wymiana przycisków i wiązki i wszystko będzie działać. Byłem z moim problemem w ASO zgrywając głupka niestety sprawdzili przyciski i wiązkę w innym ix i są sprawne. Pytanie - co trzeba jeszcze wymienić? Czy wystarczy kolejna wymiana, tym razem zwijacza? Czy ktoś spotkał się z takim problemem?

automaniak30

  • Gość
[ix35 EL] Dokładka tempomatu
« Odpowiedź #83 dnia: 06 Marzec 2014, 18:18:29 »
Wymieniłem wiazke i sterowanie tempomatu i wszystko działa  wresja style 2.0 l benzyna automat 4x4  2010 rok

koszak

  • Gość
[ix35 EL] Dokładka tempomatu
« Odpowiedź #84 dnia: 06 Marzec 2014, 21:08:26 »
Ja u siebie, tak samo wymieniłem tylko panel z przyciskami i wiązkę ze starej kierownicy kupionej na allegro za 200zł i wszystko działa. (wersja style z 2011r.)
Ktoś kiedyś pisał, że po wymianie przycisków i wiązki mu nie działała, ale się później okazało, że przy wymianie przekręcił kierownicę i zerwało mu zwijacz.

Offline Brt

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 872
[ix35 EL] Dokładka tempomatu
« Odpowiedź #85 dnia: 06 Marzec 2014, 21:37:56 »
aker, może coś masz uszkodzone / zle podlaczone?

ftomas

  • Gość
[ix35 EL] Dokładka tempomatu
« Odpowiedź #86 dnia: 07 Marzec 2014, 09:52:55 »
Cytat: koszak
Ja u siebie, tak samo wymieniłem tylko panel z przyciskami i wiązkę ze starej kierownicy kupionej na allegro za 200zł i wszystko działa. (wersja style z 2011r.)

Zastanawia mnie dlaczego niektórzy z Was do wymiany obu lub jednego panela  zdejmujecie kierownicę  , skoro można to zrobić bez zdejmowania kierowcy co zresztą dokładnie opisałem w poprzednich postach . W ten sposób nie ryzykujecie niespodzianek pt. przekręcona kierownica lub problemy ze zwijaczem .

Offline jacek2

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 550
[ix35 EL] Dokładka tempomatu
« Odpowiedź #87 dnia: 07 Marzec 2014, 13:39:30 »
Dlatego że nie da się w niektórych modelach odkręcić jednej ze śrub mocujących panel sterowania przyciskami. Nawet takim małym śrubokrętem w kształcie liter "L" :oops:

koszak

  • Gość
[ix35 EL] Dokładka tempomatu
« Odpowiedź #88 dnia: 07 Marzec 2014, 17:50:35 »
jacek 2 wyjął mi to z ust, a ja nie chciałem uszkodzić oryginalnego panela, dlatego nie było innego wyjścia, jak tylko zdjąć całą kierownicę, niemniej nie stanowi to jakiegoś większego problemu. Faktycznie trzeba tylko uważać, żeby nie przekręcić zwijakiem.

[ Dodano: 2014-03-07, 17:52 ]
aker, ja nie wiem jak wyglądają wiązki w nowszych modelach, które mają np. podgrzewaną kierownicę. Może właśnie taką wiązkę założyłeś i dlatego nie działa.

ftomas

  • Gość
[ix35 EL] Dokładka tempomatu
« Odpowiedź #89 dnia: 07 Marzec 2014, 18:51:13 »
Cytat: "jacek2"
Dlatego że nie da się w niektórych modelach odkręcić jednej ze śrub mocujących panel sterowania przyciskami. Nawet takim małym śrubokrętem w kształcie liter "L" :oops:

A po co komu ,,stary,, panel ,skoro wymieniamy na nowy z przyciskami do tempomatu, to ten wyjęty w najprostszy możliwy sposób bez odkręcania kierownicy co wiąże się z resztą z dużym ryzykiem dla niewprawnych , po prostu wyrzucamy lub... dajemy dziecku do zabawy ;), jeśli nie mamy pewności czy przed założeniem nowego panelu nam on zadziała, to podłączamy go na ,,sucho,, przed ,,wyrwaniem,, starego pustego panelu , mnie udało się go ,,wyrwać,, bez uszkodzenia wizualnego z wierzchniej strony , czyli w razie chęci sprzedaży samochodu w wersji bez tempomatu można go będzie założyć ponownie ....bo innego celu nie widzę oszczędzenie tego elementu przez moich przedmówców .