To ja go lekko pociągnę (temat oczywiście), gdyż jak wyżej wspomniałem że zalewam aktualnie do G4GC:
Penrite HPR 5 5W40 który poszedł w górę i aktualnie kosztuje 170pln, teoretycznie ma parametry (olej syntetyczny (HC+PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,5cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 95,0cSt; indeks lepkości 170; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN - 10,6; Noack - ?,?%; HTHS - ?,?), którego wymieniam co 12 tyś kilometrów.
Zastanawiam się czy przy tak krótkim interwale nie przejść na coś tańszego, jak zalecany w instrukcji Shell Helix Ultra 5W40
(olej półsyntetyczny (GTL), lepkość kinetyczna w 100°C | 13,1cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 79,1cSt; indeks lepkości 168; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN - 11,7; Noack - 6,8%; HTHS - 3,7).
Lecz mam na uwadze problemy niektórych użytkowników z filtrem OCV które są wywołane przez zły olej, lub długie interwały, w każdym razie jest to powiązane z olejem.
Jest jeszcze jeden nowy gracz Neste City Pro tylko że w bańkach 4L i trzeba by było dokupić 1L na ewent dolewki?