Autor Wątek: "Dziura" w mocy  (Przeczytany 1472 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Iktorn

  • Gość
"Dziura" w mocy
« dnia: 16 Kwiecień 2009, 14:03:14 »
Witam wszystkich.
Od miesiąca jestem szczęśliwym posiadaczem Sonaty 2.0 CDRI rocznik 2008.
Wszystko cacy, jak to w aucie z salonu. Ale pojawia się "ale".;>
Podczas przyspieszania, na 1 i 2 biegu, w okolicach 1,5 i 2tys. obrotów auto jakby traciło moc. Zdarza się to dość często, i to zarówno jak auto jest rozgrzane, jak również zimne. Wrażenie jest takie, jakby w tym momencie nie palił na jakiś cylinder. Spadek mocy nie zawsze jest tak samo mocno odczuwalny, czasami jest to delikatne, prawie niewyczuwalne spowolnienie, czasami wręcz szarpnięcie (takie, jak podczas zbyt szybkiego puszczenia sprzęgła, tak zwana "żabka" - większość chyba pamięta z pierwszych jazd podczas kursów;)). Oczywiście komputer u dealera nic nie wykazuje. Spalanie chyba ok. wychodzi na trasie 5,6l przy spokojnej jeździe do 120km/h.
Co może powodować takie objawy? Dodam, że mam przejechane w tej chwili jakieś 1700km.
U dealera usłyszałem, że nie ma się co martwić, bo auto na gwarancji i mam assistance. Małe pocieszenie.
Pozdrawiam i czekam na opinie.
Poza tym, autko bomba

elektryk92

  • Gość
"Dziura" w mocy
« Odpowiedź #1 dnia: 16 Kwiecień 2009, 14:21:38 »
A ja jestem szczęśliwym posiadaczem KIA MAGENTIS 2008 z tym samym silnikiem i też czasem takie objawy się pojawiają. Ponieważ jest nas już dwóch, to prawdopodobnie TTTM (ten typ tak ma). Myślę, że jest to związane z czujnikiem położenia pedału "gazu". Bo nie w każdej sytuacji dodawania gazu się tak dzieje.

Pozdrawiam
Grzesiek

IgoReCzeK

  • Gość
"Dziura" w mocy
« Odpowiedź #2 dnia: 16 Kwiecień 2009, 14:53:41 »
Witam. Iktorn, to jest objaw turbodziury. Twój silnik jest bardziej podkręcony na turbinie od poprzednich wersji i jest to bardziej odczuwalne. Za to masz mocniejszy silnik o prawie 10kW - coś za coś. ;-) Pozdrawiam Igor.

Iktorn

  • Gość
"Dziura" w mocy
« Odpowiedź #3 dnia: 16 Kwiecień 2009, 15:55:50 »
Też tak słyszałem. Wcześniej jeździłem Focusem 1.8cdri (100KM) i niczego takiego nie odczuwałem;) Obecnie mam jeszcze Hyundai Tucson z 2005 też td w automacie i nie wyczuwam takiej dziury>?Hmm, może i dziura, chociaż miałem wrażenie, że turbina włącza się dopiero po 2tys obrotów.
Dzięki wielkie za info.

Łukasz

  • Gość
"Dziura" w mocy
« Odpowiedź #4 dnia: 16 Kwiecień 2009, 20:45:01 »
Cytat: "Iktorn"
chociaż miałem wrażenie, że turbina włącza się dopiero po 2tys obrotów.


No i to jest właśnie powód dla którego po przekroczeniu 2tys. obrotów masz tej mocy więcej.