Autor Wątek: Lantra J1 92r 1,6 - wymiana cylinderka - tył  (Przeczytany 1959 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

xmsmmgr

  • Gość
Lantra J1 92r 1,6 - wymiana cylinderka - tył
« dnia: 03 Lipiec 2008, 14:49:08 »
Witam!!!

Najprawdopodobniej mam do wymiany cylinderek hamulcowy w tylnim prawym kole. Ciężka jest jego wymiana?? Mogę się brać sam za to czy lepiej dać mechanikowi zarobić :)

Pozdrawiam

e-gen

  • Gość
[Lantra J1] 92r 1,6 - wymiana cylinderka - tył
« Odpowiedź #1 dnia: 03 Lipiec 2008, 16:54:48 »
dać mechanikowy - i niech wmieni także w drugim kole

xmsmmgr

  • Gość
[Lantra J1] 92r 1,6 - wymiana cylinderka - tył
« Odpowiedź #2 dnia: 03 Lipiec 2008, 18:50:44 »
Aha oki dzięki za odpowiedź.

gleda

  • Gość
[Lantra J1] 92r 1,6 - wymiana cylinderka - tył
« Odpowiedź #3 dnia: 03 Lipiec 2008, 21:04:49 »
Zależy od twojej manualnej elokwencji.Ja właśnie wymieniam szczęki i cylinderki w swojej Lantrze 93r.Tak naprawdę to chyba najtrudniejsze było odkręcenie nakrętki piasty (ta pod blaszaną kopułką).Trzeba porządnego klucza bo trzyma jak cholera.Zdejmujesz bęben (raczej bez specjalnego wysiłku-uważać trzeba żeby łożysko nie wypadło w piach) potem ściągasz szczęki (najpierw dolną sprężynę powrotną a potem takie małe przyciskające szczęki).Ściągasz resztę (tzn.szczęki z resztą sprężyn) w całości (uważaj żeby się nie rozsypało bo nie będziesz wiedział jak złożyć - chyba,że wcześniej pstrykniesz zdjęcie).No i już zabierasz się za demontaż cylinderka.Najpierw jednak odkręć nakrętkę przewodu hamulcowego (u mnie zwykły klucz się ślizgał więc poradziłem sobie żabką).Płynu ham.wyleci nie wiele (otwór zatkaj np.naostrzonym patyczkiem).Potem odkręcasz odpowietrznik ,dwie śruby z tyłu (trzymające cylinderek) i masz go wreszcie :lol:
Skręcasz w odwrotnej kolejności + odpowietrzasz hamulce (jak szybko zatkasz patyczkiem jak napisałem wcześniej to będzie potrzebne odp.tylko tego przewodu).

Oczywiście mechanik może to wszystko zrobić za ciebie ale będzie cię to kosztować (nie wiem ile - sam musisz przeliczyć opłacalność)...no i pamiętaj,że mechanicy robią zazwyczaj
"byle,byle" (chcą żebyś szybko wjechał-dał kasę - szybko wyjechał) ,np.jak sam byś to robił to na pewno wyczyściłbyś środek bębna ze wszelkiego syfu,który się tam nazbierał- a mechanik ...to różnie :-/

Wybór należy do ciebie :>

cezary46

  • Gość
[Lantra J1] 92r 1,6 - wymiana cylinderka - tył
« Odpowiedź #4 dnia: 03 Lipiec 2008, 22:26:28 »
Lepiej niż zabawa zatyczkami wychodzi zaciśnięcie przewodu zwykłym zaciskiem.

xmsmmgr

  • Gość
[Lantra J1] 92r 1,6 - wymiana cylinderka - tył
« Odpowiedź #5 dnia: 03 Lipiec 2008, 22:32:27 »
gleda

Dzięki za super wyczerpującą odpowiedz :)

e-gen

  • Gość
[Lantra J1] 92r 1,6 - wymiana cylinderka - tył
« Odpowiedź #6 dnia: 03 Lipiec 2008, 23:14:31 »
licz się z tym, że zawartość bębna - mam na myśli sprężynki, szczęki itp. - raczej na pewno Ci wylecą i się rozsypią, także nawet nie zdążysz zrobić zdjęcia; potem będziesz siedzieć 2 h i myślał jak to było... ]:->

Druga sprawa to odpowietrzenie do którego potrzebny jest pomagier.

I ostatnia rzecz to odpowiedni klucz do odkręcenia/dokręcenia nakrętki, o której wspominał gleda

gleda

  • Gość
[Lantra J1] 92r 1,6 - wymiana cylinderka - tył
« Odpowiedź #7 dnia: 04 Lipiec 2008, 08:18:57 »
zaciskiem na przewód hamulcowy raczej nic nie zdziałasz (na chyba ,że masz nowe).Po pierwsze pewnie mają swoje lata i są już stwardniałe a po drugie są zbrojone(zawinięte wokoło drutem :-P .Co do klucza to ja użyłem klucza do odkręcania nakrętek kół od Stara (od mojego starszego z pracy).Ten klucz to 30.Jest taki masywny,że chyba można nim rozkręcić czołg :lol:
...a co do wylatujących sprężyn szczęk to się nie powinieneś martwić (jak zdejmiesz bęben) to się nie rozlecą (dopiero przy ich demontażu).W razie co sam mam zdjęcie :)