Autor Wątek: Osłona linki wybieraka/linki zmiany biegów  (Przeczytany 6377 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Timon

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 500
Osłona linki wybieraka/linki zmiany biegów
« dnia: 19 Maj 2013, 19:11:50 »
Ostatnio udało mi się zdiagnozować "tykanie"na 4-biegu. Problem ten zanikał gdy trzymałem rękę na drążku zmiany biegów delikatnie przesuwając go do tyłu.

"Tykanie" to było słychać tylko przy dodawaniu gazu, a spowodowane było tym, że jedna z osłon (tu nie jestem pewien, której linki) linek od drążka zmiany biegów trzymała się metalowym pierścieniem tylko z jednej strony (ta guma pękła). Naciągnąłem ją na ten metalowy pierścień, który dalej trzymał się mocno i zapiąłem na tytyrytkę. Przez tydzień, może dłużej zero tykania, później sporadycznie, ale o wiele cichsze niż wcześniej, później coraz częściej - aż wszystko wróciło do stanu pierwotnego, przedtytyrytkowego. Dziś jak sprawdzałem to moje rozwiązanie to okazało się, że guma znów pękła z dołu plus do tego pękła też z drugiej strony.

Dla zobrazowania chodzi mi o tą osłonę zaznaczoną na czerwono:


Myślę, że jestem w stanie to wymienić sam tylko nie do końća wiem co tak naprawdę potrzebuję. Ktoś jest w stanie mi powiedzieć jak ten element nazywać w rozmowie z ASO by dogadać się o tą konkretną osłonkę? Bo koszt tego to pewnie będzie kilka złotówek.


------------------
Drugie pytanie, zastanawiam się nad zmianą oleju w skrzyni biegów. Otwór spustowy jest od spodu jakoś? A sama wymiana to odtykam odpowietrznik, odkręcam spust, zakręcam spust i wlewam olej przez jakąś dziurkę z boku?  Da radę ogarnąć temat bez kanału?

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
Osłona linki wybieraka/linki zmiany biegów
« Odpowiedź #1 dnia: 19 Maj 2013, 19:45:24 »
Z tego co szukałem ten element nie jest oznaczony numerem i pozostanie jedynie wymiana całości http://www.hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2941.

Offline Timon

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 500
Osłona linki wybieraka/linki zmiany biegów
« Odpowiedź #2 dnia: 19 Maj 2013, 20:12:48 »
Też szukam i znaleźć nie mogę. Chyba dopasuję taką osłonkę od czegoś innego, bo nie widzę sensu wymiany całych cięgien z powodu gumowej osłonki. Poza tym różnica w kosztach znaczna. Kawałek gumy w formie harmonijki będzie kosztował max 15zł, a same cięgna to 150zł (+ jeszcze wymiana, której sam nie ogarnę).

Cobretti

  • Gość
Osłona linki wybieraka/linki zmiany biegów
« Odpowiedź #3 dnia: 19 Maj 2013, 22:00:55 »
Mam to samo na dwóch cięgnach pytałem się po ASO o osłonę gumowa cięgna ale jak to powiedzieli występuje tylko i wyłącznie w całości... Tez szukam takich osłonek jutro jade do sklepu to poszukam:)

Vichur

  • Gość
Osłona linki wybieraka/linki zmiany biegów
« Odpowiedź #4 dnia: 20 Maj 2013, 21:31:54 »
To mi na 4 biegu drążek od zmiany biegów wchodzi w takie wibracje i drży. Czy to jest z tym tykaniem tez związane?

Offline Timon

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 500
Osłona linki wybieraka/linki zmiany biegów
« Odpowiedź #5 dnia: 20 Maj 2013, 23:36:16 »
Może być. Choć myślę, że lekko drżeć to on zawsze będzie. Nie oszukujmy się - to nie jest ani mechanizm, który wyjechał prosto z fabryki ani mechanizm, który był wytwarzany z dokłądnością do mikro metrów. Gdyby mi tylko drżał to bym się tym nie przejmował, ale tykanie jest denerwujące, a brak osłonki raczej niekorzystny (na zasadzie skoro inżynier projektant ją tam dał to raczej powinna być). Poza tym myśl, że ta osłonka, która kosztuje kilka złotych (o ile jakąś dopasuje  :-P) będzie zabezpieczać te linki tak, że nie będą wymagać naprawy (która będzie kosztować o wieeele więcej) daje mi jakąś motywacje do zajęcia się tym.

Przy skrzyni biegów jak te linki dochodzą jest taka jedna śruba, która mocuje ten mechanizm do skrzyni biegów. Trochę ją dokręciłem i jest lepiej, dźwignia od jednej z linek już nie ma takiego dużego luzu na lewo i prawo. Wcześniej jeszcze ze szczoteczką, szmatami i małym pojemnikiem zmywacza do paznokci starłem z tego stary smar do lśniącego metalu i nałożyłem nowy, jakiś uniwersalny. W takiej mojej subiektywnej opini mechanizm działa ciut lepiej - wcześniej jak silnik był zimny wydaje mi się, że wymagał używania większej siły i czasem nie za pierwszym razem wbijał się wsteczny.