Autor Wątek: Zakup hyundaia Scoupe 1.5  (Przeczytany 2693 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

adam2701

  • Gość
Zakup hyundaia Scoupe 1.5
« dnia: 13 Kwiecień 2009, 21:57:02 »
Witam mam zamiar kupić hyundaia S coupe 1.5 przebieg około 190000 na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie tego auta ???

Kucol

  • Gość
Zakup hyundaia Scoupe 1.5
« Odpowiedź #1 dnia: 13 Kwiecień 2009, 22:04:06 »
-czy go nie łapie rdza na tylnych błotnikach i masce
-jak pracuje skrzynia biegów szczególnie 2 i 3 lubi zgrzytać(synchronizatory)
-czy nie bierze oleju
-ogrzewanie tylnej szyby lubi nie działać;p
-

Pyros

  • Gość
Zakup hyundaia Scoupe 1.5
« Odpowiedź #2 dnia: 13 Kwiecień 2009, 22:32:38 »
Kolega wyżej wymienił najważniejsze rzeczy.....no może z tą szybą przesadził. Najważniejsze,to żeby nie był pordzewiały,nie brał ogromnych ilości olej(o to ciężej),no i skrzynia nie chaczyła(tu już jest najtrudniej). A resztę da się ogarnąć. Powodzenia zycze bo to b.fajne autko :mrgreen:
P.S. Polecił bym Ci swoją furke bo jest na sprzedaż,ale słabo wychodzi w pkt.2 i delikatnie w pkt.3 ;-)

Kucol

  • Gość
Zakup hyundaia Scoupe 1.5
« Odpowiedź #3 dnia: 13 Kwiecień 2009, 22:44:02 »
hehe no to ogrzewanie to czasem jednak meczy ale już mi sie pomysły skoczyły to naspałem ;)

bartezr

  • Gość
Zakup hyundaia Scoupe 1.5
« Odpowiedź #4 dnia: 13 Kwiecień 2009, 23:14:24 »
Cytat: "Kucol"
-czy go nie łapie rdza na tylnych błotnikach i masce
-jak pracuje skrzynia biegów szczególnie 2 i 3 lubi zgrzytać(synchronizatory)
-czy nie bierze oleju
-


Z tymi punktami to jest najciezej :-D

harabin

  • Gość
Zakup hyundaia Scoupe 1.5
« Odpowiedź #5 dnia: 14 Kwiecień 2009, 01:34:23 »
Może napisz jeszcze czy to jest GT czy LS. Bo jeżeli chodzi o silnik i skrzynie to jest łatwiej oczywiście do LS. Wiadomo że do GT wejdzie ta skrzynia od SL ale to już nie będzie oryginał :D :mrgreen: Szczególnie przy wersji GT trzeba zwrócić uwagę na stan magicznego urządzenia które stwarza wielką przyjemność z jazdy tą wersją a mianowicie TURBO :D Miałem LS, teraz mam GT i nie żałuję zmiany.

Tak więc:
-czy go nie łapie rdza na tylnych błotnikach i masce(norma, reperaturki od Escorta na szczęście pasują)
-jak pracuje skrzynia biegów szczególnie 2 i 3 lubi zgrzytać-synchronizatory(skrzynia pasuje od Accenta)
-czy nie bierze oleju (norma, w GT do spożywania dołącza się turbo)
-stan sprężarki w wersji GT
-cieknący szyberdach i w roczniku 93r cieknie z pod tylnych listw tam gdzie się szyby łączą, w nowszych jest już cienka uszczelka która wyeliminowała tą wadę.

adam2701

  • Gość
Zakup hyundaia Scoupe 1.5
« Odpowiedź #6 dnia: 14 Kwiecień 2009, 07:57:48 »
Dzięki bardzo zamierzam kupić 1.5 88KM czyli bez Turbo bo jak narazie nie widzę żadnego fajnego z Turbo mam na oku jednego hyundia silnik w fajnym stanie ale rdza trochę na masce i na nadkolach a po za tym stan fajny

Cendra

  • Gość
Zakup hyundaia Scoupe 1.5
« Odpowiedź #7 dnia: 14 Kwiecień 2009, 08:45:13 »
Cytat: "harabin"

Tak więc:
-czy go nie łapie rdza na tylnych błotnikach i masce(norma, reperaturki od Escorta na szczęście pasują)

dorzuciłbym do tego stan podwozia, szczególnie podłużnic pod bagażnikiem, Escort 3D z początku lat 90 :?: bo blacharza nie chcę wpuścić w maliny...
Cytuj
-jak pracuje skrzynia biegów szczególnie 2 i 3 lubi zgrzytać-synchronizatory(skrzynia pasuje od Accenta)

to Accent też ma takie krótkie przełożenia :o :?: u mnie przy 120km/h jest coś ponad 3,5 tyś obrotów :roll:
Cytuj
-czy nie bierze oleju (norma, w GT do spożywania dołącza się turbo)

nie norma czego mój jest przykładem :) ale to bardzo ważne :!:
Cytuj
-cieknący szyberdach i w roczniku 93r cieknie z pod tylnych listw tam gdzie się szyby łączą, w nowszych jest już cienka uszczelka która wyeliminowała tą wadę.
potwierdzam wade z listewkami...

Poza tym to bardzo fajne auto, jeżdżę takim od lutego 2008r i nigdy mnie nie zawiódł, zrobiłem nim 15 tyś km. Ceny części i napraw nie są drogie, ja jestem pedantem jeżeli chodzi o działanie auta i wymieniam wszystko co zaczyna szwankować, więc coś na ten temat wiem. :) Teraz przymierzam się do zrobienia blacharki (błotniki tył). W zimę odpalał zawsze bez problemu czym zadziwia inne auta :D Jedyne na co uczulam to zachowanie silnika, czyli szarpanie, dławienie i falowanie, jeżeli coś takiego spotkasz to zbijaj z ceny bo możesz bardzo wiele części wymienić, zanim trafisz na przyczynę :roll:
Warto posprawdzać np czy nie ściągać, żeby mieć spokojną jazdę ;)
Np ja ostatnio wsadziłem seryjne sprężyny i dopiero jestem zadowolony z zawieszenia, akurat na moją jazdę lepiej się sprawdza seryjny zawias, tylko gorzej wygląda :cry:
No cóż rozpisałem się, jak coś to wal na priv albo gg (w pracy mogę czasami nie odpisać), chętnie służę pomocą :)

on86

  • Gość
Zakup hyundaia Scoupe 1.5
« Odpowiedź #8 dnia: 14 Kwiecień 2009, 14:41:54 »
Cytat: "Cendra"
Poza tym to bardzo fajne auto, jeżdżę takim od lutego 2008r i nigdy mnie nie zawiódł, zrobiłem nim 15 tyś km.
To tak samo jak ja :-P , z taką różnicą, że ja już mam drugiego i od lipca 2008 zrobiłem już 17 000km, tamtym tylko 2500 :-x :cry:

Jeśli chodzi o wypowiedzi kolegów to potwierdzam, ale dodam jeszcze tylko tyle, żeby zwrócić uwagę na stan zawieszenia. Lubią padać tuleje przednich wahaczy (stukanie podczas jazdy), czy autem "buja"-amortyzatory, i czy jest cicho podczas jazdy-łożyska. Może to zbyt wygórowane wymagania, ale dla mnie są bardzo istotne.

harabin

  • Gość
Zakup hyundaia Scoupe 1.5
« Odpowiedź #9 dnia: 14 Kwiecień 2009, 21:51:52 »
Cytat: "Cendra"


Cytuj
-czy nie bierze oleju (norma, w GT do spożywania dołącza się turbo)

nie norma czego mój jest przykładem :) ale to bardzo ważne :!:


Ja bym powiedział jednak że to norma a twój jest wyjątkiem :D

P.S. też mam drugiego S-coupe, pierwszym dachowałem(spadłem ze skarpy) ale jeszcze bez szyb i zderzaka miesiąc do szkoły jeździłem :D tylko że po wypadku żarł już 1L na 200km :D kopcił niemiłosiernie ale i tak nie jedno BMW wziął ale podczas mojego ostatniego rajdu z 2 potężnych rys na szybie zrobiły się fajne współosiowe koła :D i przy 170km/h musiałem wychamować :( i potem do domciu 60km/h bo już nic nie widziałem. Przejściowo miałem civic 4g ale po roku czasu S-coupe come back :D

Tigersoft

  • Gość
Zakup hyundaia Scoupe 1.5
« Odpowiedź #10 dnia: 15 Kwiecień 2009, 23:33:50 »
no na turbo to trzeba uważać. lubią juz te stare oryginalne turbawki padać jak muchy :( sam sie przekonałem. teraz jak będę zmieniał turbo to juz nie używaną, albo przynajmniej po regeneracji kupię i co najmniej garett T 24 czy T 28 (juz zmęczony jestem, nie pamiętam która pasuje).


Z tego co widzę to LS jest i wiele mniej awaryjny od GT.
Jeśli więc nie zależy ci na dodatkowych konikach to zdecydowania bardziej polecam LS.







Cytat: "Cendra"
Cytuj
-cieknący szyberdach i w roczniku 93r cieknie z pod tylnych listw tam gdzie się szyby łączą, w nowszych jest już cienka uszczelka która wyeliminowała tą wadę.
potwierdzam wade z listewkami...


miałem 93 rok GT i nic mi nie ciekło, mam drugie GT i w żadnym szyberek też nie ciekł...




proponował bym jeszcze w trakcie jazdy puścić kierownice i zobaczyc czy nie ściąga na którąś strone - czasem tak łatwo wykryć czy był walony :P

harabin

  • Gość
Zakup hyundaia Scoupe 1.5
« Odpowiedź #11 dnia: 16 Kwiecień 2009, 12:39:04 »
Nie pisałem ze w każdym :D W moim akurat ciekło z tych listew tylnich w pierwszym S-coupe :( A znajomemu z szyberka. Teraz mam 96r i już nie mam żadnych problemów.

Wszak nie jest powiedziane że w nowszym też ciekło nie będzie :-P

No z tym turbem to różnie bywa, mi jeszcze pompuje jak należy ale troszkę oleju pcha w dolot, za jakiś miesiąc jak znowu do polski przyjadę to go wyjmę i zobaczę jak tam luzy i uszczelniacze.

Gdzie w razie czego można zregenerować w przystępnej cenie mojego Garrett T15, znacie jakiś dobry zakład ??

Tigersoft

  • Gość
Zakup hyundaia Scoupe 1.5
« Odpowiedź #12 dnia: 17 Kwiecień 2009, 22:56:37 »
Musisz poszukać zakładu, gdzie oprócz regeneracji dobrze wyważą Ci wał turbiny. Niektórzy mówią ze to robią a nie robią i turbo po roku znów pada właśnie przez niewyważenie wału. Nie wiem jak znaleźć zakład, który Cię nie oszka w tym, chyba musisz isc do jakiegoś co ma renomę, no ale powinieneś na to dostać rok gwarancji, jak mniej to bałbym sie o wyważenie, bo tak mało gwarancji dają wiedząc pewnie ze turbo i tak po ok roku posypie się bez wyważenia wału.

ale jest drugi problem...

Chciałem oddać swoją do regeneracji. pan powiedział ze 800 zł. oddałem turbo, a nawet dwa w razie co zeby jedno porządnie zrobić, a na nst dzien pojechałem a oni mi mówią ze jest tak padnięta, ze wał pękł i 1300 trza za naprawe. co miałem robić - zgodziłem się. na nst dzien zajechałem jako ze miałem blisko a ini do mnie ze niestety mi nie zrobią tej turbiny. ja pytam dlaczego? a oni ze do niej nie ma zadnego zestawu naprawczego nigdzie u dostawcy. Ja na to ze to przeciez Garett T15, znane turbo. a oni na to ze tak, to garett T15, ale inne. powiedział ze są różne Garett T15, a to jest akurat nietypowe i mi nie zrobią.

tak to się skończyło:(

turbo nie mam do dziś, kupiłem uzywkę na allegro za 400 zł, ale znów mi zaczyna kopcić olejem. nie ma sensu kupować używanych bo po tylu latach one już wszystkie padają.

więc kłopocik jest... chyba nie pozostaje nic innego jak kupienie regenerowanej turbiny od Nissana 200 SX i zaadoptowanie jej do S-Coupe, podobno nie ma z tym aż tak wiele roboty ... I dmucha mocniej ...

klaku007

  • Gość
Zakup hyundaia Scoupe 1.5
« Odpowiedź #13 dnia: 29 Kwiecień 2009, 11:16:15 »
A wiec jak nie wiem jak to jest w tych scoupe II gen... Ale np. u mnie jak są te listwy na drzwiach i na całym dole... to proponował bym je na chwilkę ściągnąć przy zakupie bo czasami sie tam woda gromadzi i wtedy robi sie pod nimi rdzawo... może w tych nowszych nie ma tego problemy... :) z tylu nadkola to w nowszych tez widzę ze lecą... :p no i jeszcze progi... tez maja te plastikowe osłonki a u mnie juz sie powoli sypią...
Co do maski, skrzyni, tylnej szyby w I gen nie ma z tym problemów za to powiem tyle ze silnik mitsubishi nie lubi Vmax bo mój scoupe jeździ juz na 3cim silniku... 2 zajechane przez probe Vmax :P

Tigersoft

  • Gość
Zakup hyundaia Scoupe 1.5
« Odpowiedź #14 dnia: 29 Kwiecień 2009, 22:31:17 »
no ja v max dociągnąłem do 200 km/h wg licznika i mimo ze miałem jeszcze troche gazu to się bałem długo tak jechać :)