Autor Wątek: [Elantra] Dodatkowy dolot powietrza  (Przeczytany 5386 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

rufuz

  • Gość
[Elantra] Dodatkowy dolot powietrza
« dnia: 11 Kwiecień 2009, 11:48:20 »
witam

tak sobie ostatnio myślę. Założyłem wkładkę K&N i zastanawiam sie jaki sens, czy cos by to dało założenie dodatkowego dolotu powietrza w silniku 1.6 GLS 16V Myślę o wycięciu otworu w plastykowym kanale dolotowym, jeszcze przed rezonatorem, i podprowadzeniu rury z dołu zderzaka. Myślę o rurze ok 60 mm. Na dole zderzaka rura była by zakończona jakimś szerszym wlotem a dalej już tą rura 60 mm. Czyli silnik zasysał by normalnie powietrze standardowym wlotem a dodatkowo dolotem z dołu zderzaka. Wlot na dole zderzaka byłby wystawiony bezpośrednio na impet powietrza jadącego auta. Obydwa doloty "spotkają się" jeszcze przed rezonatorem. Nie wiem tylko jednego, czy jeśli wlot będzie w dolnej części zderzaka to czy w deszczowe dni silnik nie pociągnie wody. Nie spodziewam sie jakiegoś wzrostu mocy ale myślę, ze może silnik dostanie większą dawkę chłodniejszego powietrza.

Z gory dzieki za info
Pozdrawiam

Vex

  • Gość
[Elantra] Dodatkowy dolot powietrza
« Odpowiedź #1 dnia: 02 Maj 2009, 14:14:17 »
Oczywiscie czy jest sens. Nie wiem jak dokladnie wyglada budow rezonatora, ale rozwiazanie oczywiscie na plus. Szczegolnie przy bawelnie. Trudno bedzie o wode. Chyba ze bys wjechal do zbiornika wodnego o wysokosci z 30-40cm. Inaczej ewentualne krople "zabija" sie na pierwszej sciance a powietrze poleci "do gory" w strone filtra.

rufuz

  • Gość
[Elantra] Dodatkowy dolot powietrza
« Odpowiedź #2 dnia: 02 Maj 2009, 22:30:22 »
dzieki za info

rure juz mam mocowanie do kanalu wlotowego tez juz mam. teraz tylko montaz. Widzialem na zdjeciach ze sportowe hyundaie maja czasem wloty w dolnej czesci zderzaka. no wklad mam sportowy K&N wiec bedzie chyba dobry do takiego nawiewu. tylko teraz kombinuje jak najlepiej pociagnac taka rure z dolu zderzaka do kanalu wlotowego.

Pozdrawiam

Vex

  • Gość
[Elantra] Dodatkowy dolot powietrza
« Odpowiedź #3 dnia: 04 Maj 2009, 17:53:09 »
Polacz wejscie zderzaka bezposrednio z puszka

rufuz

  • Gość
[Elantra] Dodatkowy dolot powietrza
« Odpowiedź #4 dnia: 04 Maj 2009, 18:33:04 »
tylko przed puszka jest rezonator i nie wiem czy można to wywalić

Vex

  • Gość
[Elantra] Dodatkowy dolot powietrza
« Odpowiedź #5 dnia: 04 Maj 2009, 19:14:13 »
Rezonator ma na celu wygluszenie dzwieku i zreguly placze sie w gore i w dol. Zeby mialo to sens to zrob bezposredni "nawiew" na fitr to efekt jakis bedzie :) Jak dobrze uszcelnisz wyjscie puszki to glosno nie powinno byc, ale za to nie recze :) Plastik pewnie lepiej wytlumia niz kawalek aluminiowej rurki. Glosno sie robi jak powstaje "dziura" w ukladzie do przepustnicy.

rufuz

  • Gość
[Elantra] Dodatkowy dolot powietrza
« Odpowiedź #6 dnia: 07 Maj 2009, 21:12:16 »
zrobie tak, ze najpierw założę dolot z dołu zderzaka normalnie przed rezonatorem przejadę parę dni a potem wymontuje rezonator i kanał dolotowy i dam bezpośrednio do puszki z filtrem i zobaczę jaka jest różnica.
Jutro będę zakładał ten dolot. Halogeny muszę nieco przesunąć do wewnątrz a ramkę z rejestracja dać nieco w gore. W sobote pojade juz z tym dodatkowym dolotem 600 km to zobacze czy jest jakas roznica. Dam znac.

rufuz

  • Gość
[Elantra] Dodatkowy dolot powietrza
« Odpowiedź #7 dnia: 09 Maj 2009, 20:33:59 »
dolot juz zamontowany. zdjęcia w galerii. na razie wersja przed rezonatorem a za jakiś czas podłączę bezpośrednio do puszki z filtrem. Tylko ta rurę zbrojona drutem stalowym wymienię na rurę silikonowa bo na tym drucie może sie zbierać rdza.
Jak na razie mam wrażenie, ze na niższych obrotach silnik pracuje nieco gorzej (przy odpaleniu nie pracuje tak równo jak przed założeniem dodatkowego dolotu, po odpaleniu obroty sa nieco wyższe) ale na wyższych obrotach lepiej. Wydaje mi sie ze przy probie przyspieszania np z 90-100 do 120-130 jest lepiej. Wczoraj przejechałem 600 km z dodatkowym dolotem i więcej paliwa auto raczej nie zużywa. Zobaczymy co będzie dalej.

daleniek

  • Gość
[Elantra] Dodatkowy dolot powietrza
« Odpowiedź #8 dnia: 11 Maj 2009, 07:06:39 »
szczerze powiem, ze nie za dokladnie widze na zdjeciach co tam nakombinowales. zeby dolot dal jakas moc musi byc odizolowany od cieplego powietrza, musi byc maksymalnie szczelny, takze np odmy z dekla do filtra czy rury dolotowej do ssacego tez nalezy zaslepic a na dekiel zalozyc maly filtr stozkowy bo one odpowiwadaja tylko za skraplanie w wiekszosci przypadkow, czym zimniejsze powietrze tym lepiej. roznice w mocy odczuc mozna na wysokich obrotah (5krpm) gdzie zasys powietrza jest wiekszy i przeplywajace powierze nie zdarzy sie ogrzac od silnika. wazna sprawa jest tez zeby filtr byl odpowiednio nasaczony bo to tez zwieksza jego przepustowosc powietrza i zatrzymuje pylki.

rufuz

  • Gość
[Elantra] Dodatkowy dolot powietrza
« Odpowiedź #9 dnia: 11 Maj 2009, 16:29:03 »
no więcej tej rury chyba nie da sie odizolować. raczej nie możliwości aby sie nagrzewała od silnika. To jest dolot z dołu zderzaka na mokry filtr K&N, nie stożek. W dole zderzaka jest największe ciśnienie pędu powietrza podczas jazdy bo właśnie tam "rozrywają" się strugi powietrza owiewającego auto.
Tam idzie rura ktora przechodzi z boku chłodnicy i dalej łączy sie z kanalem dolotowym zaraz przed wlotem do puszki ale przed rezonatorem A - tym większym dolnym.
na razie zrobiłem dodatkowy dolot na seryjny kanał dolotowy a wiec jest normalny seryjny nawiew z poszerzonym wlotem oraz ten dodatkowy z dołu zderzaka. Za jakiś czas podłączę ten dolot bezpośrednio do puszki z filtrem i zobaczę jak będzie.

Vex

  • Gość
[Elantra] Dodatkowy dolot powietrza
« Odpowiedź #10 dnia: 11 Maj 2009, 17:43:34 »
Cytat: "daleniek"
szczerze powiem, ze nie za dokladnie widze na zdjeciach co tam nakombinowales. zeby dolot dal jakas moc musi byc odizolowany od cieplego powietrza, musi byc maksymalnie szczelny, takze np odmy z dekla do filtra czy rury dolotowej do ssacego tez nalezy zaslepic a na dekiel zalozyc maly filtr stozkowy bo one odpowiwadaja tylko za skraplanie w wiekszosci przypadkow, czym zimniejsze powietrze tym lepiej. roznice w mocy odczuc mozna na wysokich obrotah (5krpm) gdzie zasys powietrza jest wiekszy i przeplywajace powierze nie zdarzy sie ogrzac od silnika. wazna sprawa jest tez zeby filtr byl odpowiednio nasaczony bo to tez zwieksza jego przepustowosc powietrza i zatrzymuje pylki.


Jak nie znasz do konca tematu to nie wprowadzaj w blad innych :) Jak ktos sobie krzywdy w dolot nie zrobi to zmieni sie charakterystyka na plus w calym zakresie pracy silnika.
Filtry dziela sie na suche i morke, wiec nie jest wazne zeby filtr byl nasaczony, ale zeby wiedziec jaki filtr sie ma. Jak masz filtr typu suchego to nie mozna go nasaczac. Zreszta jak go nawilzysz to wlasnie zmniejszysz przepustowosc bo oliwa zasloni mikro dziurki w bawelnie i bedzie stawiala jakis tam opor.

rufuz

  • Gość
[Elantra] Dodatkowy dolot powietrza
« Odpowiedź #11 dnia: 11 Maj 2009, 20:44:39 »
no ja mam filtr mokry tzn do nasączania oliwa. Filtr kupiłem K&N oraz zestaw do czyszczenia i nasączania filtrów tez K&N. Filtr jest ewidentnie mokry bo kiedy go rozpakowałem to juz był nasączony oliwką.

daleniek

  • Gość
[Elantra] Dodatkowy dolot powietrza
« Odpowiedź #12 dnia: 11 Maj 2009, 21:16:08 »
Cytat: "Vex"
Jak nie znasz do konca tematu to nie wprowadzaj w blad innych :)

nie wydaje mi sie zebym wprowadzal w blad, napisalem to co wiem na ten temat bo moze byc komus pomocne. skoro poducent odrazu daje mokry filtr to nie sadze ze po to aby oslabic przeplyw powietrza, kiedys czytalem ,ze to ma na celu wylapywac pylki... no ale nie wazne ;)

Vex

  • Gość
[Elantra] Dodatkowy dolot powietrza
« Odpowiedź #13 dnia: 11 Maj 2009, 21:43:27 »
Cytat: "daleniek"
Cytat: "Vex"
Jak nie znasz do konca tematu to nie wprowadzaj w blad innych :)

nie wydaje mi sie zebym wprowadzal w blad, napisalem to co wiem na ten temat bo moze byc komus pomocne. skoro poducent odrazu daje mokry filtr to nie sadze ze po to aby oslabic przeplyw powietrza, kiedys czytalem ,ze to ma na celu wylapywac pylki... no ale nie wazne ;)


Wprowadzasz bo tak jak napisalem sa tez filtry SUCHE. K&N akurat stosuje MOKRE. Wniosek wiec jest prosty sa suche albo mokre, czyli nie wszystkie filtry sa MOKRE. Jesli chodzi o wspomnianego konkretnie K&N to wszystko sie zgadza. Fabrycznie sa oliwione dla poprawnej filtracji. Po myciu trzeba fitr naoliwic. Sam mam taki :)

rufuz

  • Gość
[Elantra] Dodatkowy dolot powietrza
« Odpowiedź #14 dnia: 12 Maj 2009, 20:45:25 »
tylko ta rurę co mam teraz wymienię na silikonowa bo jest zbrojona drutem