Tak niesprawny korek chłodnicy może mieć wpływ na przegrzewanie się silnika ponieważ w korku jest wbudowany zawór podciśnieniowo-nadciśnieniowy.
Zasada działania tego zaworu: układ chłodzenia jest odizolowany korkiem chłodnicy z zaworem ciśnieniowym i podciśnieniowym. Utrzymywanie stałego nadciśnienia w układzie umożliwia podwyższenie temperatury wrzenia cieczy chłodzącej i zwiększenie efektywności chłodzenia chłodnicy. Jeśli ciśnienie w układzie przewyższa dopuszczalną wartość ciśnienia zaworu nadciśnieniowego korka, następuje otwarcie tego zaworu umożliwiające wpływ nadmiaru cieczy chłodzącej przez przewód wylotowy do zbiornika wyrównawczego cieczy chłodzącej. Gdy ciecz w układzie ochładza się, wówczas po otwarciu zaworu podciśnieniowego w korku chłodnicy ciecz rzepływa ze zbiornika wyrównawczego z powrotem do chłodnicy. Zbiornik wyrównawczy cieczy chłodzącej służy do utrzymania właściwej ilości cieczy w układzie chłodzenia. Układ chłodzenia jest zamknięty, ponieważ ciecz chłodząca, która wpływa przez zawory ciśnieniowe korka chłodnicy jest przechowywana w zbiorniku wyrównawczym i nie ma bezpośredniej styczności z otoczeniem."
Znalazłem to.Nawet ty to zamieściłeś.Jeszcze jedną rzecz zauważyłem.Gdy dolewam płyn do zbiorniczka wyrównawczego to płyn na wyłączonym silniku nie ucieka z chłodnicy.Dopiero po odpaleniu leje sie ciurkiem z odpowietrznika/zaworu przelewowego?.Ale gdy zdjeme z chłodnicy ten drugi korek(taki blaszany) i naleje tam płyn to płynie on prosto do tego odpowietrznika i na glebe bez potrzeby włączania silnika.Czyli to może być uszkodzony korek?Jesli tak to który bo są 3.Plastikowy,blaszany i spustowy na dole (który uwaliłem).Dzięki za ewentualne podpowiedzi bo jesli to jakas pierdoła to nie ma sensu żeby auto stało tydzien u mechanika bo juz go tam zostawiłem a wiem że nie mają wolnego terminu prędko.Aha dodam ze musiałem autem w tym stanie wrocic z pracy i pomimo ze co chwile dolewałem płyn temperatura na wskazniku była normalna - coś koło 85 stopni a było 30 stopni na zewnątrz.Tyle ze wentylator chodził cały czas choć chłodnica była zimna.Olej,płyn i spaliny są w normie więc uszczelki albo pękające głowice raczej wykluczam.