Autor Wątek: Płyn chłodniczy wycieka z korka spustowego chłodnicy i odpow  (Przeczytany 8864 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

defender118

  • Gość
Witam.Byłem dzis na wulkanizacji.Po 15 min oczekiwania gdy gość podstawił żabe pod auto i go podniosł z korku spustowego zaczął kapać płyn.Dolałem go i wtedy płyn puścił się także z odpowietrznika.Po odpaleniu auta płyn leciał ciurrkiem z odpowietrznika.Pytanie dlaczego?

Offline albert

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1815
Płyn chłodniczy wycieka z korka spustowego chłodnicy i odpowietrznika
« Odpowiedź #1 dnia: 09 Maj 2013, 14:36:42 »
Może masz korek spustowy plastikowy, ja tak miałem i za którymś wkręceniem gwint się uszkodził. No i kapało. Założyłem korek metalowy i jest spokój. Kapało tylko przy rozgrzanym silniku.
Płyn chłodniczy po rozgrzaniu ulega rozszerzeniu i jego nadmiar wycieka z otworu przelewowego. Dolałeś pewnie zimny płyn do gorącego w chłodnicy i ten zimny uległ rozszerzeniu. Dolałeś pod korek, czy do poziomu min. lub max.?

defender118

  • Gość
Płyn chłodniczy wycieka z korka spustowego chłodnicy i odpowietrznika
« Odpowiedź #2 dnia: 09 Maj 2013, 17:17:32 »
Witam. Wczesniej nie zauważyłem ale chłodnica jest zimna podczas jazdy.Obydwa węże gumowe wychodzące z termostatu były gorące.Wygląda to tak jakby płyn zamiast rozporowadzić się po chłdonicy odrazu wylatuje przez odpowietrznik( ten na dole chłodnicy). Dodatkowo chciałem odkręcic korek aluminiowy  spustowy bo z niego tez się sączył i kapał płyn to jego połowa została w chłodnicy(urwał sie).Pewnie układ jest już zapowietrzony.Czy wygląda to na zatkaną chłodnice?

Offline albert

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1815
Płyn chłodniczy wycieka z korka spustowego chłodnicy i odpowietrznika
« Odpowiedź #3 dnia: 09 Maj 2013, 19:33:40 »
Wpisz w "wyszukiwarkę" chłodnica i wyskoczą ci odpowiednie tematy. Na temat zimnej chłodnicy było już sporo napisane.

defender118

  • Gość
Płyn chłodniczy wycieka z korka spustowego chłodnicy i odpowietrznika
« Odpowiedź #4 dnia: 09 Maj 2013, 21:26:53 »
Tak niesprawny korek chłodnicy może mieć wpływ na przegrzewanie się silnika ponieważ w korku jest wbudowany zawór podciśnieniowo-nadciśnieniowy.
Zasada działania tego zaworu: układ chłodzenia jest odizolowany korkiem chłodnicy z zaworem ciśnieniowym i podciśnieniowym. Utrzymywanie stałego nadciśnienia w układzie umożliwia podwyższenie temperatury wrzenia cieczy chłodzącej i zwiększenie efektywności chłodzenia chłodnicy. Jeśli ciśnienie w układzie przewyższa dopuszczalną wartość ciśnienia zaworu nadciśnieniowego korka, następuje otwarcie tego zaworu umożliwiające wpływ nadmiaru cieczy chłodzącej przez przewód wylotowy do zbiornika wyrównawczego cieczy chłodzącej. Gdy ciecz w układzie ochładza się, wówczas po otwarciu zaworu podciśnieniowego w korku chłodnicy ciecz rzepływa ze zbiornika wyrównawczego z powrotem do chłodnicy. Zbiornik wyrównawczy cieczy chłodzącej służy do utrzymania właściwej ilości cieczy w układzie chłodzenia. Układ chłodzenia jest zamknięty, ponieważ ciecz chłodząca, która wpływa przez zawory ciśnieniowe korka chłodnicy jest przechowywana w zbiorniku wyrównawczym i nie ma bezpośredniej styczności z otoczeniem."


Znalazłem to.Nawet ty to zamieściłeś.Jeszcze jedną rzecz zauważyłem.Gdy dolewam płyn do zbiorniczka wyrównawczego to płyn na wyłączonym silniku nie ucieka z chłodnicy.Dopiero po odpaleniu leje sie ciurkiem z odpowietrznika/zaworu przelewowego?.Ale gdy zdjeme z chłodnicy ten drugi korek(taki blaszany) i naleje tam płyn to płynie on prosto do tego odpowietrznika i na glebe bez potrzeby włączania silnika.Czyli to może być uszkodzony korek?Jesli tak to który bo są 3.Plastikowy,blaszany  i spustowy na dole (który uwaliłem).Dzięki za ewentualne podpowiedzi bo jesli to jakas pierdoła to nie ma sensu żeby auto stało tydzien u mechanika bo juz go tam zostawiłem a wiem że nie mają wolnego terminu prędko.Aha dodam ze musiałem autem w tym stanie wrocic z pracy i pomimo ze co chwile dolewałem płyn temperatura na wskazniku była normalna - coś koło 85 stopni a było 30 stopni na zewnątrz.Tyle ze wentylator chodził cały czas choć chłodnica była zimna.Olej,płyn  i spaliny są w normie więc uszczelki albo pękające głowice raczej wykluczam.

Offline albert

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1815
Płyn chłodniczy wycieka z korka spustowego chłodnicy i odpowietrznika
« Odpowiedź #5 dnia: 09 Maj 2013, 21:38:43 »
Cytat: "defender118"
Znalazłem to.Nawet ty to zamieściłeś.


Pamięć, to jest to, za czym czasami tęsknię.

defender118

  • Gość
Płyn chłodniczy wycieka z korka spustowego chłodnicy i odpowietrznika
« Odpowiedź #6 dnia: 19 Maj 2013, 16:19:15 »
witam.Okazało sie że chłodnica oleju od asb była zgnita i ktoś zaślepił otwory w niej klejem po czym sie to wszytko rozleciało i płyn lał sie na glebe.A skrzynia nie miała chłodzenia oleju.Nowa chłodnica i wszystko gra.