Witam.
Moja podpowiedź może być stronnicza, ale ja bym wybrał silnik benzynowy. Diesel jest ekonomiczniejszy jeśli chodzi o spalanie, ale obecna tendencja cenowa paliw koszty eksploatacji zaczyna niwelować - niższa cena etyliny. Serwisowanie diesla wypadnie zdaje się drożej i lepiej by się nie psuł, bo hyundai'owski diesel to rzadkość w polskich ASO. Jakość paliwa w Polsce (szczególnie w okresie zimowym) budzi wiele do życzenia (tak wiem etylina też nie jest za dobra, ale mniejsze prawdopodobieństwo uszkodzenia silnika, albo przykrych niespodzianek z odpaleniem samochodu w mroźny poranek). Obecnie oba rodzaje silników są żywotne (jak żywotne są starszej generacji silniki benzynowe widać na forum), tak więc tego parametru nie brał bym pod uwagę, no chyba, że robisz 40-60 tyś km rocznie i zamierzasz mieć samochód bardzo długo? Z drugiej zaś strony zawsze do benzyniaka można dołożysz instalację LPG, która obniży koszty eksploatacyjne – tak jak zrobiłem to ja (obecnie koszt jednostkowy przejechanego kilometra kształtuje się poniżej wartości jaka wychodziła mi przy Accencie) i wbrew różnym opiniom to rozwiązanie jest równie dobre jak jazda na etylinie (trzeba się liczyć po dłuższym czasie z ewentualną wymianą pompy paliwa - niestety). Wiem, że może moje opisy są ogólne i nie sprecyzowana, ale poruszają pewne aspekty o których być może jeszcze nie pomyślałeś do tej pory. ;-) Pozdrawiam Igor.