Autor Wątek: [Lantra J2] Wymiana pasów bezpieczeństwa  (Przeczytany 5206 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

national

  • Gość
[Lantra J2] Wymiana pasów bezpieczeństwa
« dnia: 06 Maj 2013, 16:11:31 »
Witam,

Wczoraj ostatni raz rozwinąłem pas bezpieczeństwa kierowcy - po tym chytrym manewrze już się więcej nie zwinął :(

Zdjąłem boczek słupka i stwierdziłem, że nic się nie zacięło, brudne itp - tylko zapewne sprężyna spadła, skręciła itd. bo po prostu się nie zwija (pomaganie ręką nic nie daje)

Chciałbym to wymienić - zakładam, że pasują dostępne na alledrogo pasy używane (30-40zeta) lub ew nowy za 79 tyle że na chwilę obecną dostępny tylko prawy...ale to szczegóły są (oczywiście mowa wyłącznie o pasach od lantry J2 to wiadomo)

Pytanie brzmi - do mechanizmu zwijacza podłączony jest żółty przewód w peszelu a od spodu mechanizmu jest zbiorniczek - czy to jest petarda wybuchająca w momencie gonga - w sensie awaryjny napinacz?

Czy da się to wymienić we własnym zakresie? Oczywiście po odłączeniu aku itp? Mechanicznie to jak widzę żadna filozofia - wkręt górny (mała śubka) wkręt dolny (wielka śruba) i zdjęte - pytanie czy łatwo "przełożyć" petardę czy cokolwiek to jest?

Wolałbym nie wyzwolić "wybuchu" i pożegnać się z ręką....itp

Dzięki za odpowiedź od Was, na 100% bardziej doświadczonych i obytych z Lantrą - ja jak na razie tylko bezpieczniki, mechanizm podnoszenia szyby i linka prędkościomierza z samodzielnych napraw

Pozdrawiam
Michał

KISIEL2000

  • Gość
[Lantra J2] Wymiana pasów bezpieczeństwa
« Odpowiedź #1 dnia: 01 Grudzień 2013, 10:42:32 »
Witam,

Wymieniłeś juz pasy bezp?
u mnie sie szykuje taka opreacja w Accencie.

pozdrawiam
PK

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[Lantra J2] Wymiana pasów bezpieczeństwa
« Odpowiedź #2 dnia: 14 Maj 2015, 23:47:30 »
Ja sto przed tym samym problemem, tzn. wymiany pasa ale z powodu jego przecierania na brzegach (kierowcy). Z tego co wiem to prawy pas nie będzie pasował jako lewy itd. Wszystko jest zanitowane i zakute na stałe. Przy demontażu elementu do montażu u Was zadbajcie o to aby górna zaślepka śruby nie została połamana a plastik w połowie słupka prowadzący pas nie został zniszczony gdyż nie zamontujecie nowego, wszystko zostało nawleczone na pas zanim ten został już obszyty wokół klamr mocowanych do śrub. Podobnie jak w przypadku: lewy nie równa się prawy, jest z możliwością zamiany zwijaka czy też jego demontażu-naprawy. Wbrew pozorom jest to dosyć skomplikowany mechanizm, nie tyle od strony sprężyny co od strony systemu zębatek i zapadek dbających o to aby zwijak został zablokowany podczas wysokiego przeciążenia lub zmiany pozycji zwijaka z pionowej na dowolną inną co chroni np. pasażerów po dachowaniu.
W tym przypadku chodzi o bezpośredni wpływ na własne bezpieczeństwo i po ingerencji w zwijak nikt nie zagwarantuje wam że pas zachowa się właściwie podczas niezamierzonej sytuacji.

//DODANO 20.05.2015 00:45//
Cała operacja zakończona została sukcesem. Po namierzeniu sprawnej taśmy pasa, tzn. niepostrzępionej i na właściwą stronę, należy zdemontować cały stary pas wraz ze zwijakiem. Należy odkręcić górną i dolną śrubę 14. Obie są przykręcone - bardzo mocno, przypuszczam, że momentem w okolicach 200Nm.
Gdy mamy już wszystko, starą taśmę wymontowujemy ze zwijaka. W tym celu wyciągamy pas do końca i chwytamy za rolkę zwijaka. w jeden z widocznych otworów wkładamy wąską tępą końcówkę wymienną wkrętaka, np bit i podważamy; tym samym wyjmiemy z rolki końcówkę pasa. Z pętli zrobionej na końcu pasa wyjmujemy plastikową płytkę i ciągniemy za pas wyjmując go z rolki. Nową taśmę w tym momencie powinniśmy mieć już przygotowaną, wypraną i z nawleczonymi: klamrą zapinającą, zmiennokątową klamrą transportującą, klamrą transportującą pas w płaszczyźnie słupka środkowego. Z wymienionych dwie pierwsze klamry są niemożliwe do ściągnięcia z taśmy bez rozcięcia pętli na jej końcach czego nie wolno robić gdyż wykonany szew na taśmach i materiał gwarantuje atestowaną wytrzymałość. Montaż do rolki wykonujemy w odwrotnej kolejności niż demontaż. Po wyjęciu starej taśmy nie wolno puścić rolki zwijaka póki nie zamontujemy nowej taśmy!
Montaż pasa wykonujemy dokręcając mocno obie śruby montażowe. Trzeba pamiętać o tym, aby wszystkie podkładki teflonowe były na swoim miejscu i we właściwej kolejności założone, inaczej klamry transportujące nie będą się swobodnie poruszać. Nowy pas do montażu należy wybierać zarówno pod kątem wyglądu i stanu taśmy jak i dwóch klamr - zapinającej i górnej transportującej - gdyż ich nie da się bez zniszczenia pasa zmienić. Za strzępienie się taśmy odpowiada już wytarta klamra zapinająca, która wyciera się na krańcach otworu do takiego stanu, że ukazuje się zalany pod plastikiem metal który ostrymi krawędziami podczas zwłaszcza zapinania pasa i jego przeciągania przez klamrę uszkadza taśmę na brzegach.
Powodzenia :)