Autor Wątek: Bicie na kierownicy  (Przeczytany 2792 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

fidel23

  • Gość
Bicie na kierownicy
« dnia: 08 Kwiecień 2009, 10:14:35 »
Witam wszystkich,

mam pytanko odnośnie mojego autka. Jest to Accent z 97 roku i po zmianie opon na letnie przy prędkości powyżej 100km/h kierownica ma drgania. W zimie jeździłem na mniejszych oponkach które mam jeszcze z poprzedniego autka i bicia były wyczuwalne ale mniej niż teraz i dopiero koło 120km/h.
Opony są nowo kupione, wyważane komputerowo więc nie sądzę aby to było przyczyną. Szczególnie że, jak wspomniałem, w zimie na mniejszych kapciach też dało się to odczuć.
Czy ktoś ma pomysł co może wywoływać takie drgania?

Z góry dzięki za wszelkie informacje.

adams502

  • Gość
Bicie na kierownicy
« Odpowiedź #1 dnia: 08 Kwiecień 2009, 11:51:22 »
Może pojedz sprawdzić zbieżność, drążki kierownicze i półosie. Może być jedna z tych rzeczy. Aha i gdy będziesz miał kołpak na jednym z przednich kół a na drugim nie to też będzie kierownica drgała (ja tak miałem kiedy jechałem ponad 90km/h).

IgoReCzeK

  • Gość
Bicie na kierownicy
« Odpowiedź #2 dnia: 08 Kwiecień 2009, 13:07:33 »
Witam. Do wymienionych w powyższym poście rzeczy dodaję felgi. To, że felgi są wyważone nie zmieni ich właściwości trakcyjnych w przypadku ponad normatywnych krzywizn, które są odczuwalne przy wyższych prędkościach. Jest jeszcze inna sprawa warta rozważenia, jeśli opony zakładane były po raz pierwszy na felgi, to trzeba trochę odczekać aż "ułożą" się na felgach. Pozdrawiam Igor.

Kris_DG

  • Gość
Bicie na kierownicy
« Odpowiedź #3 dnia: 08 Kwiecień 2009, 16:56:32 »
Ja mam podobny problem na zimówkach jezdziłem bez żadnych drgań a jak tylko mi przelozyli na letnie to bije i to dosc mocno zwłaszcza przy wolnej jezdzie :/

cezary46

  • Gość
Bicie na kierownicy
« Odpowiedź #4 dnia: 08 Kwiecień 2009, 19:52:04 »
Sprawdź bicie dynamiczne czyli inaczej boczne koła.W typowych serwisach na wyważarkach komputerowych wyważają statycznie czyli po obwodzie. Im szersza opona to niewyważenie dynamiczne powoduje większe drgania.

fidel23

  • Gość
Bicie na kierownicy
« Odpowiedź #5 dnia: 09 Kwiecień 2009, 12:57:21 »
Dzięki za wszystkie informacje. Myślę że najpierw zamienię koła przednie z tylnymi i zobaczę czy jest różnica,może to coś wyjaśni.
A co ciekawe to to że na nierównej nawierzchni, kiedy zawieszenie pracuje bardziej, nie czuć tych bić-przynajmniej nie wyczuwam ich. Za to na równej czuć je bardzo.

Cien

  • Gość
Bicie na kierownicy
« Odpowiedź #6 dnia: 11 Kwiecień 2009, 12:19:30 »
a letnie opony są nowe ?
Bo jak nie, to mogą być np. przytarte od hamowania, i efekt bicia murowany.
Ponadto warto poprosic przy wywazaniu (nie wiem jak to opisac) aby nie regulowali na typowej tolerancji, tylko ja troche zmniejszyli.
Najczesciej ustawiaja na wywazarce tolerancje do bodajze 10 gram, a mozna to zmniejszyc tylko tego nie robia zeby nie miec tyle roboty :D

Erebus

  • Gość
Bicie na kierownicy
« Odpowiedź #7 dnia: 11 Kwiecień 2009, 21:35:46 »
Warto też sprawdzić stan tarcz hamulcowych. Jeśli są pokrzywione, lub mocno zużyte to również może być przyczyną drgań.
Pozdrawiam
Paweł