Autor Wątek: [Lantra J2] Ogniska korozji na karoserii  (Przeczytany 7867 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline lexom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 48
[Lantra J2] Ogniska korozji na karoserii
« dnia: 28 Kwiecień 2013, 09:46:27 »
Witam.
Pojawiły mi się wykwity rdzy obok tylnego koła ( od strony kierowcy ). Jak najlepiej się tego pozbyć ?
A wygląda to tak jak na zdjęciu.

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[Lantra J2] Ogniska korozji na karoserii
« Odpowiedź #1 dnia: 28 Kwiecień 2013, 09:59:15 »
Demontaż zderzaka przynajmniej na tyle aby zamaskować go w miejscu łączenia z blachą błotnika, bardzo drobny papier ścierny i jazda wykwity do gołej. Wyczyścić, odtłuścić. Podkład + właściwy + bezbarwny. Mi się pojawiło takie na prawych drzwiach na rantach. Były kiedyś wymieniane i ktoś tak fachowo pomalował :(

Offline lexom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 48
[Lantra J2] Ogniska korozji na karoserii
« Odpowiedź #2 dnia: 28 Kwiecień 2013, 10:08:38 »
Mógłbyś polecić jakieś konkretne środki?

Azahiel

  • Gość
Można zrobić np tak
« Odpowiedź #3 dnia: 28 Kwiecień 2013, 12:36:50 »
Witam możesz zrobić tak ;
-szlif do blachy
-środek antykorozyjny
-szpachla
-podkład
-lakier

-CORTANIN  -Nanieść preparat na oczyszczoną powierzchnie, pozostawić na jedna dobę,następnie przemyć rozpuszczalnikiem i dać lakier podkładowy i lakier nawierzchniowy.(Cortanin wiąże się tylko z rdzą lub jej resztkami, a blacha po nim robi się fioletowa)
Cortanit to -Środek do zabezpieczania zardzewiałych elementów stalowych przed dalszą korozją, jako podkład pod kolejne warstwy zabezpieczające. Chemicznie wiąże produkty korozji żelaza w trwały kompleks. W jego skład wchodzą specjalne dodatki: inhibitory korozji, zwilżacze oraz substancje katalityczne.
Preparat służący do zabezpieczania zardzewiałych elementów stalowych przed korozją. Przygotowuje zaatakowane rdzą powierzchnie do pokrywania ich farbą i lakierem. Skutecznie chroni elementy metalowe przed dalszą korozją, wiążąc rdzę i tworząc powłokę ochronną
Wymaga oczyszczenia mechanicznego powierzchni jedynie z lekko przylegającej rdzy.

LUB JAK JEST KONIECZNE NASTĘPNIE    !!!!!!
(Polecam ci produkty tanie ogólnie dostępne w prawie każdym większym sklepie .)
-szpachla- LUB
-podkład  np akrylowy- FIRMY np.'' Novol ''na bazie wysokiej jakości żywic akrylowych-Doskonale wypełnia dość duże rysy i nierówności podłoża- pojemność 0,8l-- kolor:biały, szary, czarny, czerwony, proporcja mieszania: 1:5.
-i lakier (na Alle...o można kupić gotowy w spraju dla grupy HYUNDAI)
Możesz także użyć np.
-HAMMERITE PROSTO NA RDZĘ EFEKT MŁOTKOWY Brązowy
 -lub Emalia Antykorozyjna Bezpośrednio na rdzę Z FIRMY dekoral ,
 -lub'' 3 W 1 ANTY KOROZJA z firmy np ''motyl''
 -Kit szpachlowy do metalu poliwinylowy
 -PODKŁAD REAKTYWNY - akrylowy .[/b] :evil:

 Tu masz filmik instruktażowy naprawy nadkoli może ci pomoże

http://www.youtube.com/watch?v=Wb_q2Wzdi50


PAMIĘTAJ -Większość byle jak naprawionych aut poważnie rdzewieje już po 2 latach od naprawy. Wówczas kolejny remont .

http://www.youtube.com/watch?v=rNY9Dx617N8&feature=related

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Lantra J2] Ogniska korozji na karoserii
« Odpowiedź #4 dnia: 28 Kwiecień 2013, 19:27:58 »
lexom są trzy sposoby poradzenia sobie z zaistaniałą sytuacją:

1.Nic nie ruszać bo z dużym prawdobieństwem po warstwą rdzy jest już dziura. Jak widać rdza opanowała już całe nadkole i z prawej strony pewnie jest to samo. Jak zaczniesz robić "kleksy" na błotniku to będzie wyglądać gorzej niż teraz.

2.Rozpocznij zbieranie ok 1000 pln na wymianę skorodowanych elementów (reperaturki obydwie strony) + lakierownie.

3.Z tego co napisałeś dotychczas nie masz zielonego pojęcia jak się do tego zabrać i czym wykonać naprawę. Dla Ciebie najprostsza metoda naprawy to:

a.usunięcie ze skorodowango miejsca np .wkrętakiem resztek lakieru i lużnej rdzy.

b.osłonięcie do okoła taśmą malarską miejsca naprawy tak aby w czasie naprawy nie naruszyć zdrowej powłoki lakiernicze.

c.rozszlifowanie miejsca naprawy (uwaga żeby zmieścić się w powierzchni osłoniętej taśmą) papierem ściernym gradacji 120/240. Usunąć powierzchniową rdzę i uważać żeby nie zrobić dziury. Odtłuścić powierzchnię zmywaczem silikonowym np. http://www.klakiernik.pl/Zmywacz.

d.nałożenie małym pędzlem preparatu wiążącego rdzę np.   http://app.com.pl/products/?grid=11&gridn=3&prid=59. Odtłuścić powierzchnię jak wyżej.

e.nałożenie na preparat wiążący rdzę podkładu akrylowego Uwaga!! nie w sprayu tylko pędzlem i tylko dwuskładnikowy (2K) czyli podkład +utwardzacz np.   http://www.klakiernik.pl/Podklad_akrylowy. Podkład bez utwardzacza jest zbyt miękki i stanowi zbyt małą ochronę powierzchni.Po wyschnięciu podkładu przeszlifować go papierem ściernym (gradacja papieru wg instrukcji producenta) i odtłuścić powierzchnię zmywaczem silikonowym.

f.z racji tego że kolor (zielony i do tego ciemny i nie metalic) samochodu jest stworzony do robienia zaprawek nanosimy znów pędzlem ( nie w sprayu) farbę (ponownie dwuskładnikową gdyż taka jest twarda i odporna na ścieranie). Farbę taką powinni dorobić w mieszalni lakierów, których w Wielkopolsce jest pewnie dużo. Oczywiście nie licz że będzie pasować w 100% na wzór koloru odkręć klapkę wlewu paliwa (spisz też kod  koloru z tabliczki znamionowej pod maską PAINT+DWIE LITERY np. YS). Pamiętaj że po zmieszaniu farby trzeba ję położyć w ciągu kilku godzin.

g. trzeba przestrzegać wg instrukcji producenta temperatury nakładania poszczególnych warstw i czasów schnięcia.  
       
Nie napisałem nic o nakładaniu szpachli i szlifowaniu, a to dlatego że bez pewnej wprawy nie jesteś w stanie wykonać tego typu czynności. Proponuje również przed robieniem czegokolwiek przy błotniku najpierw potrenować na jakimś kawałku karoserii ze szrotu.

Dlaczego nie używać spraya:

a. nie zawiera utwardzacza przez to miękka powierzchnia jest mniej odporna.
b. przy odcięciu taśmą malarską miejsca naprawy po tryśnięciu sprayem pozostaje tzw ostra linia odcięcia, która wygląda nie estetycznie.

Na koniec informacja tak po pół roku trzeba operację powtórzyć ponownie  :-( .

Offline lexom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 48
[Lantra J2] Ogniska korozji na karoserii
« Odpowiedź #5 dnia: 28 Kwiecień 2013, 20:57:31 »
Dzięki za szczegółowy opis.
Do wymiany mam jeszcze prawy próg ( za to na pewno nie będę się sam zabierał ), naprawę tych ognisk korozji chętnie też bym komuś zlecił, ale nie wiem jak to wyjdzie pod względem kosztów.

Azahiel

  • Gość
[Lantra J2] Ogniska korozji na karoserii
« Odpowiedź #6 dnia: 28 Kwiecień 2013, 22:53:09 »
Kolega kosmos2011-napisał :

''Dlaczego nie używać spraya:
 
a. nie zawiera utwardzacza przez to miękka powierzchnia jest mniej odporna.
b. przy odcięciu taśmą malarską miejsca naprawy po tryśnięciu sprayem pozostaje tzw ostra linia odcięcia, która wygląda nie estetycznie.''




Można to zrobić bez problemu sprayem- :evil:
((  http://www.napraw-sam.pl/index.php/Katalog-produktow-do-napraw-samodzielnych ))
http://allegro.pl/lakier-w-sprayu-do-hyundai-kazdy-kolor-i3208426356.html

 ,zależy tylko od wprawnej ręki ,a po odklejeniu taśm maskujących-lakierniczych, używamy gąbki lakierniczej do wyrównania powierzchni

http://www.hurtownialakiernicza.pl/kategoria/gabki-polerskie

następnie lakier bezbarwny
Lakier Bezbarwny  w aerozolu - MOTIP
op. - 500ml  spray

http://www.klakiernik.pl/Lakier_Bezbarwny_MOTIP_Spray_500ml-187.html

I najważniejszy element ...
'' ROZPUSZCZALNIK ROZCIEŃCZALNIK DO CIENIOWANIA SPRAY NOVOL''
[/color][/size]

opis ''EXTRA 895 jest rozpuszczalnikiem przeznaczonym do stosowania
 
podczas cieniowania i napraw miejscowych dwuskładnikowymi akrylowymi
 
lakierami nawierzchniowymi
 
- wtapia krawędzie nowych powłok lakierniczych w powłoki istniejące
 
- eliminuje ostrą krawędź styku lakierów
 
-likwiduje odkurz lakierniczy
 
- pozostawia łagodne i gładkie przejście nowego lakieru w stary''


A co do takich pęcherzy jak na tym zdjęciu nie brał bym się za wymianę i wstawki to jeszcze pogorszy sprawę przy tak małych ogniskach korozji a i cena całości będzie dość wysoka ,a wziął bym sam się za taką naprawę i zachował trochę kasy np.na nadchodzący weekend majowy lub wakacje które już niedługo,pozdrawiam.
Oczywiście wszystkie produkty to tylko moje przykłady zawsze możesz dobrać sobie co tam uważasz,lub tak jak napisał kolega oddać do blacharza-lakiernika i dokonać napraw wstawkami .

Pamiętaj o

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Lantra J2] Ogniska korozji na karoserii
« Odpowiedź #7 dnia: 02 Maj 2013, 22:23:14 »
Azahiel mam pytanie czy zajmujesz się lakiernictwem i wykonywałeś cieniowanie czy opierasz się tylko na filmach instruktażowych ? Ze zwrotów które używasz w swoim poście " Można to zrobić i używamy", a nie robię to tak i używam mniemam że nie. To co napisałeś jest prawdą wtedy jak posiada się już doświadczenie w trudnej sztuce lakierowania ( nie mylić z malowaniem). Jak czytamy doświadczenie osoby raczej zerowe więc Twoje rady raczej się nie sprawdzą. Lakier 1K można zdrapać paznokciem więc jest to moim zdaniem półśrodek, a nie naprawa zgodna z technologią.