Autor Wątek: [i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI  (Przeczytany 129515 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline hyubi

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 86
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #795 dnia: 26 Marzec 2020, 18:20:56 »
MK33 kiedyś pytałem na fb grupa hyundai i40 o preparat Liqui Moly czy warto go dodawać do paliwa.
Odpowiedzi były różne, jednemu pomogło, drugiemu nie, a inni pisal że nie stosuj tego bo preparaty tego typu zawierają tlenek żelaza który później się nie da w żaden sposób usunąć z filtra.
Ja osobiście uważam że każdy lek ma skutek uboczny, z jednej strony pomaga a z drugiej szkodzi, i z tymi preparatami pewnie jest podobnie, coś kosztem czegoś.
Uważam że najlepiej jest wyprać filtr jak już się zapycha i wypala co 100km, niż stosować różnego rodzaju chemię zwłaszcza że pranie filtra dzisiaj już nie jest aż tak drogie, ja płaciłem 400zł pus 50zł adaptacja nowego filtra (podłączenie pod komputer).

Offline MK33

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 40
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #796 dnia: 26 Marzec 2020, 21:22:12 »
Ja nie wiem co pomogło. Czy to sprawka środka k2 czy preparatu do paliwa. Wydaje mi się, że zbyt mało przejechałem żeby to zasługa Liqui. Jutro wybiorę się na przejażdżkę i napiszę co komp wskaże.

Offline hyubi

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 86
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #797 dnia: 27 Marzec 2020, 07:54:58 »
Obserwuj też rury wydechowe, bo po użyciu preparatu K2 do filtra powinny beć lekko brązowe od popiołu.

Offline noah61

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 17
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #798 dnia: 12 Kwiecień 2020, 22:19:16 »
No ok. Ja np prałem filtr dwukrotnie. Wypalał dość często więc wyprałem, później wypalał co 400 km, a jak nożem odciąć po jakieś 20tyś km co 70km...

Offline k3s4

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 12
Odp: [i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #799 dnia: 19 Czerwiec 2020, 23:02:53 »

czy ktoś robił podobne wypalanie i pamięta ile było nagromadzonej sadzy ? u mnie przed wypalaniem 8g i się zastanawiam czy to dużo czy mało ;)

Offline kacluk1987

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 228
Odp: [i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #800 dnia: 19 Czerwiec 2020, 23:31:04 »
moim zdaniem bardzo mało... Na przykładzie nowych 2.0 tdi wypalanie zaczynają przy 25gramach sadzy i zawsze po wypaleniu zostaje ok 5.5gr sadzy.. nigdy nie wypala się do 0.. Więc zawsze mam ok 25% tuż po regeneracji...
Więc twoje 8gram uznał bym ża znikomą wartość..

Offline k3s4

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 12
Odp: [i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #801 dnia: 20 Czerwiec 2020, 15:38:30 »
moim zdaniem bardzo mało... Na przykładzie nowych 2.0 tdi wypalanie zaczynają przy 25gramach sadzy i zawsze po wypaleniu zostaje ok 5.5gr sadzy.. nigdy nie wypala się do 0.. Więc zawsze mam ok 25% tuż po regeneracji...
Więc twoje 8gram uznał bym ża znikomą wartość..

okej, dzięki :)
jakieś sugestie co sprawdzać jeśli to nie jest problem z zapchanym filtrem a auto wypala DPF co ~150km niezależnie czy jest to miasto/trasa ?

Offline blaze85

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 3
Odp: [i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #802 dnia: 19 Lipiec 2020, 14:20:59 »
Czy jeśli na B1S2 nic nie pokazuje tzn, że nie jest obsługiwany?
Czy jest wtedy inna możliwość sprawdzenia kiedy wypala?

Offline Arek_

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 14
Odp: [i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #803 dnia: 23 Sierpień 2020, 09:28:46 »
Po lekturze wątku o DPF w i40 postanowiłem tu także wrzucić info, choć mam Santa Fe...

U mnie DPF zaczął się wypalać co około 150-200 km a nawet ostatnio było to bliżej 100 km i trwało to bardzo krótko bo 4-5 minut (nawet na trasie przy dużej prędkości  - temp 650* kilka minut i spadek do 200-300).
Pojechałem na sprawdzenie DPF (mam przejachane ok 80k km, jazda głównie miasto, no tylko w wakacje było dużo za miastem) - komputer pokazał małą różnicę ciśnień więc gość stwierdził, że nie będzie mnie naciągał na czyszczenie DPF'a i kazał jeździć dalej. Po lekturze baaardzo obszernego wątku o DPF w i40 zapytałem, czy może "zresetować" DPF'a jak by był po czyszczeniu, skoro nie jest zapchany. Tak zrobił. Z tego co widziałem przez ramię był ustawiony nowy DPF oraz nowy różnicowy czujnik ciśnienia. Efekt - wczoraj jechałem na mazury S7 - dopalanie włączyło się równo po 400 km i trwało około 20 minut. Do tego zauważyłem różnicę ok 10 l we wskazaniach OBD2 z wyświetlaczem (używam CAR SCANNER zamiennie z Torque) , tzn wskazanie z OBD2 było cały czas zaniżone. Na koniec dopalania było wyczuwalne szarpnięcie i temp. spadła do 300*C.
Będę obserwował jak dalej się zachowuje auto, ale różnica jest prawie 4x. Koszt całej usługi 50 PLN i 15 minut.
Do tego zalałem do zbiornika środek do DPFa Liqui Moli za 30 PLN.

Pozdrawiam

Offline Kabestan

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 35
Odp: [i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #804 dnia: 23 Sierpień 2020, 21:42:24 »
Czy przy usunięciu oddają filtr, czy nie nadaje się on do ponownego założenia w przyszłości?

Offline MD13

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 323
Odp: [i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #805 dnia: 25 Sierpień 2020, 08:38:12 »
Usuwanie filtra wygląda tak:
Wywalenie wszystkiego co jest w środku i zamontowanie ponowne . masz wtedy przelot na wprost. Czasami ładują rurę przepustową w środku filtra . Do tego wywalenie w sofcie.

Offline rudolf1976

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 11
Odp: [i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #806 dnia: 21 Listopad 2020, 14:47:02 »
Witam wszystkich, czy jest ktoś w stanie ostatecznie potwierdzić lub zaprzeczyć, że podczas dopalania DPF-u w i40 włączane są dodatkowe  odbiorniki i można założyć diodę led która będzie o tym informowała.

Offline weuek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 521
Odp: [i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #807 dnia: 21 Listopad 2020, 20:40:27 »
Że też się ludziskom chce wikłać w te depeefy...

Offline Oreg0n

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 5
Odp: [i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #808 dnia: 22 Listopad 2020, 17:55:53 »
Nie jestem ekspertem ale opisze to co widziałem. Dojeżdżałem swoim autem do pracy codziennie 55 km w jedną stronę przez 5 lat. Trasę znałem jak własną kieszeń. Zawsze jeździłem na tempomacie , prędkość ustawiona na 100km/h. Obserwując chwilowe spalanie wielokrotne obserwowałem znacznie zwiększone spalanie w tym samym odcinku trasy. Myślę, że w tym momencie był wypalany DPF.
Może się mylę ale tak to interpretowałem. Zmieniłem pracę i dziś mam 5 km w jedną stronę. Nie jestem w stanie stwierdzić kiedy i czy w ogóle DPF jest wypalany. 1,5 roku jednak bez żadnych problemów. Zobaczymy jak będzie dalej.