Autor Wątek: [i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI  (Przeczytany 243040 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline gulgulq

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 138
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #120 dnia: 21 Grudzień 2017, 10:56:00 »
Aż się prosi by dać diodkę na konsoli w momencie wypalania - szkoda że nikt z Hyundaia nie przemyślał tak prostej sprawy.

Zdolny elektronik programista mógłby ogarnąć taki temat: wtyk do obd z wifi, mała dioda z zaszytym softem do zaczytywania tylko temp. dpf gdzieś na desce.

Offline weuek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1096
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #121 dnia: 21 Grudzień 2017, 12:56:01 »
Cytat: "Alonzo_"
Ale u mnie skrajnie niekorzystne dla filtra są warunki jazdy....niestety.

Czyli źle dobrałeś pojazd do potrzeb.

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1038
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #122 dnia: 21 Grudzień 2017, 17:16:16 »
No 2 litry to byłoby super. Spalanie zeszło średnio o jakiś litr. Generalnie najwiecej zeszło na trasach kiedy niepotrzebnie dopalało się co 100 km. Auto stało się żwawsze, czyli chętniej się jedzie szybciej a tutaj spalanie już inaczej wyglada :)
Co do samego sensu regeneracji. Tutaj już nie chodzi o zwrot kosztów paliwa. Zapchany filtr to usterka, która powodować może inne problemy. Samo podgrzewanie co chwile do 650 stopni tez nie jest korzystne chociażby dla turbiny, która jest niedaleko. Dystans 650 km od dopalania to dystans nie autostradowy. Dzienni 2 odcinki po 15 km plus weekendy po 300-400. Wiec dla mnie jak na razie duży plus.

Offline Alonzo_

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 349
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #123 dnia: 21 Grudzień 2017, 18:41:36 »
Cytat: "weuek"
Cytat: "Alonzo_"
Ale u mnie skrajnie niekorzystne dla filtra są warunki jazdy....niestety.

Czyli źle dobrałeś pojazd do potrzeb.


Cofnijmy się w czasie.....Jest rok 2012.
Jakie fajne auta z t-benzynami mamy na rynku?
Toyota-0, Honda-0, Mazda-0, Hyundai/Kia -0,
A te co mają- 1,6 THP w PSA - odpada bo problematyczny, olejożerne i problemowe na rozrządzie  jeszcze wówczas TSI od VW, bardzo dobry 2.0T w lagunie ale ona odpada,  dobry 2.0 ecoboost w mondeo i 1.6 - ten mógłby mi podejść - ale auto odpada, dobry 2.0T w insigni ale podobnie jak w fordzie drogo w tej wersji- tu tym bardziej bo wersja na 4 łapy i paliwożerny do tego.
Wolnossąca benzyna odpadała kompletnie.
A z tych wszystkich aut podobał mi się najbardziej i40 sedan titanium silver ;-)
Dziś sytuacja jest sporo lepsza. Więcej tbenzyn, lepiej dopracowanych.
Ja nie użalam się. Traktuje to jako upierdliwość. Jak mnie kurzy to go wytne i tule.
A z auta jestem zadowolony. Po 5 latach....każde wcześniejsze po 2 latach już chcialem zmieniać.

waszek dlatego najzdrowiej dla auta i portfela byłoby to wyciąć w chooooj :lol:

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1038
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #124 dnia: 21 Grudzień 2017, 19:42:55 »
Cytat: "Alonzo_"
waszek dlatego najzdrowiej dla auta i portfela byłoby to wyciąć w choooo


Pytanie czy dla samochodu również :)
powiem tak, autem pojeżdzę jeszcze ze 2 lata (staram się zmieniać co 3), mam nadzieję, że przez ten czas nie będzie mnie już niepokoił. Bo tak jak Ty, z auta jestem zadowolony. A jazda tym autem rekompensuje wszystko.

Offline djrexy

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 30
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #125 dnia: 27 Grudzień 2017, 01:49:26 »
Welcome back koledzy.

Od ostatniego przepalania DPF-u zresetowałem licznik i mineło dokładnie 380 mil (około 612km).
Jeżdziłem z włączoną aplikacją Torque aby zobaczyć kiedy następuje przepalanie. Przepalałem przy prędkości 70-80 mil/h (około 113-129 km/h) przez długość trasy 13 mil (około 21km). Temperatura DPF w maksymalnym momencie osiągnęła 647 stopni. Po przepaleniu spadła do 234 i mniej stopni. Poniżej załączam screena.
Auto przejechane ma 80 tyś mil (128.800km). Rocznik 2014.
Pozdrawiam.



Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1038
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #126 dnia: 29 Grudzień 2017, 18:36:07 »
Mam tak samo. Dokładnie 600-610 km, przez 20 km. Ja tam jestem teraz zadowolony, zwłaszcza ze teraz jak zbliża się dystans to już jestem gotowy ;) Ciekawe jak tak długo pociągnie.

Offline krzysiekchl

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 56
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #127 dnia: 15 Styczeń 2018, 18:51:15 »
Odnośnie wypalania. Po chipie zauważyłem, że auto wypala DPF dość często. Zauważyłem, bo zacząłem jeździć na chwilowym spalaniu. Nie wiem jak było wcześniej. Wypalanie było co jakieś 100km. Urządzeniem diagnostycznym przeprowadziliśmy czyszczenie programowe. Teraz jechałem trasa i wypalanie było co 200 km. Jak było później jeżdżenie po mieście to zaczęło wypalać po 160 km. I teraz pytanie- czy sądzicie że zmiana mapy (bogatsza mieszanka) może powodować częste wypalanie? Nie wiem kurcze jak było wcześniej. Oleju nie przybywa. Przebieg 240tys km

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1038
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #128 dnia: 15 Styczeń 2018, 19:09:49 »
Możesz tak jak ja mieć duzo popiołu w filtrze - stąd częste dopalanie. A co do zwiększenia mocy to rozum podpowiada odwrotnie - większa moc, większa sprawność (przecież spalanie ci nie poszło w górę) - a to równa się czysty komin :) Może poprostu przypadek, albo zaczałeś obserwować. 240 tys to dobry przebieg jak na 1 silnik, zapewne DPF też oryginał.
A co do serwisowego dopalania - ja bym nie bawił się w takie rzeczy...

Offline krzysiekchl

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 56
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #129 dnia: 15 Styczeń 2018, 20:31:58 »
A czyszczenie chemią?

Twierdzisz że zaraz będę mieć po silniki? Jestem świeżo po wymianie łańcucha

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1038
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #130 dnia: 16 Styczeń 2018, 02:14:55 »
Chemia chyba popiołu nie rozpuści. Nie twierdze, ze będziesz miał po silniku ale dopalanie serwisowe chyba strasznie go żałuje. Wkręcanie na obroty itp.

Offline Jacek72

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 51
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #131 dnia: 16 Styczeń 2018, 09:23:39 »
W Białymstoku jest firma, która regeneruje DPF poprzez ich fizyczny demontaż. Następnie filtr umieszcza w jakimś ciśnieniowym piecu, po czym DPF wraca na swoje miejsce. Gwarantują 99% sprawności nowego..Więc teoretycznie DPF po takim zabiegu jest jak nowy...

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1038
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #132 dnia: 16 Styczeń 2018, 11:03:57 »
Ja miałem to właśnie robione, ale u mnie w okolicy. Z tym, ze jakiś piec indukcyjny. W moim przypadku mówili o sprawności 100%, bo tak naprawdę miałem sam popiół, zero przepaleń czy przedmuchów. Stan idealny. ale co było 45g popiołu to było. Po tym zabiegu wypalanie 400 - 700 km

Offline krzysiekchl

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 56
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #133 dnia: 16 Styczeń 2018, 13:02:53 »
A w okolicy łodzi taki warsztat znacie polecacie ?

Offline mariusz00-82

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 92
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #134 dnia: 28 Styczeń 2018, 14:07:55 »
Cytat: "Jacek72"
W Białymstoku jest firma, która regeneruje DPF poprzez ich fizyczny demontaż. Następnie filtr umieszcza w jakimś ciśnieniowym piecu, po czym DPF wraca na swoje miejsce. Gwarantują 99% sprawności nowego..Więc teoretycznie DPF po takim zabiegu jest jak nowy...


Kolego podaj namiary na ten warsztat w Białymstoku