Forum > i40 VF
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
szyby1:
Witam.Czy macie coś takiego u mnie zauważyłem ,że jak zaczyna się wypalanie widzę to w apk Torque pojawia się też błąd ciśnienia opon TMPS .Błąd późnej kasuję programem Delphi i tak jest za każdym razem. Co ma jedno do drugiego ale przynajmniej jak jadę i zacznie mrugać TMPS kontrolka to mam pewność,że zaczyna się to "ekologiczne" wypalanie.
Jarkim:
--- Cytat: Franek61 w 30 Maj 2023, 22:40:54 ---Przeciętnie, a raczej zawsze mam 18,5 grama. Po wypaleniu zostaje w moim DPF od 0,8-1,5 g sadzy ( nie wiem dlaczego jest taka różnica , sądzę, że zależy w jakich warunkach się ono odbywa - miasto/trasa). Ale mam problem w tym, że te 18,5 grama zbiera się przez 100km, po czym następuje wypalanie. Ciśniennie różnicowe na biegu jałowym po wypaleniu 5-7mbar, przed wypaleniem ok 15bar. Oczywiście latem wypala co 100km, zimą 350-400km. Nie wiem, czy już filtr do czyszczenia, czy może coś innego do roboty.
--- Koniec cytatu ---
Mam identyczną sytuację u mnie wypalanie ok 160 km jak ciepło i wypala do podobnych wartości ciekawe czy to normalne czy jest coś nie tak po ostatniej wizycie u mechanika (wymiana egr) stwierdził że turbina puszcza olej i do regeneracji może ona jest problemem ? po drugie rano jak jest zimny i jadę po mieście to czuję jak by go muliło tak jak by nie przepalał paliwa czuć poszarpywanie może to wtryski są winne powoli tracę siły do tego auta
hyubi:
Witam. Trochę mnie tutaj nie było, bo w poprzednim i40, sedan,116km 2014 rok po wypraniu filtra i zamontowaniu czujnika temperatury spalin w DPFie nie miałem problemów z filtrem i tak jest do dzisiaj. Obecnie auto ma przejechane ponad 180000km , a właścicielem od roku jest syn.
Rok temu kupiłem dla siebie też i40,kombi ,141km, 2015 rok, aktualny przebieg 167000km i tu już tak słodko nie jest.
Częste wypalanie nawet po wypraniu filtra, zwłaszcza teraz jak jest ciepło, wypala się co 60km , 80km 160km ,jak mu pasuje, jazda tylko trasa , na tempomacie ustawione 130.d
Dodatkowo też zamontowałem czujnik temperatury spalin w DPFie jak w poprzednim i40 i co zauważyłem.
Temperatura spalin przy jeździe na tempomacie z prędkością 130 w poprzednim i40 obecnie syna, od zawsze wynosiła średnio 330 stopni, w moim i40 wynosi o 100 stopni więcej, 430 stopni, czasami jest 360 stopni, zwłasza przy jeździe bez tempomatu, ale nie zawsze.
Pytanie więc jest takie, czym jest spowodowana taka różnica temperatury?
Czy jest to normalne bo auto ma większą moc, czy coś innego, na przykład wtryski, turbo lub EGR.
Może ktoś sprawdzał w aplikacji torque lub innej temperaturę spalin w i40, polift o mocy 141 km?
szyby1:
Witam.Bawi się ktoś z was apką Car Scanner. Przy ilu gramach zaczyna się wam wypalanie? Znajomy w Kia Sportage III ma przy 18,5 grama.
Albi:
--- Cytat: szyby1 w 19 Październik 2024, 09:25:22 ---Witam.Bawi się ktoś z was apką Car Scanner. Przy ilu gramach zaczyna się wam wypalanie? Znajomy w Kia Sportage III ma przy 18,5 grama.
--- Koniec cytatu ---
. To się zgadza u mnie też 18 gram przekracza i załącza się wypalanie Hyundai ix35 1.7 crdi
Nawigacja
[#] Następna strona